Ще има ли Варна удобен градски транспорт и за туристи?
Варна<+> 29.01.2020 10:40
Ще стане ли градският транспорт на Варна по-достъпен и по-удобен за туристите, както би следвало да бъде във всяка една туристическа дестинация?
Ще има ли карти за 3, 5 или 7 дни? Ще има ли на електронните табла по спирки и автобуси информация на английски, руски или немски?
Какъв процент от билетите за градския транспорт са от закупени от машина и какъв от служител, продаващ билети? Стимулира ли се продажбата на машинната продажба на билети и как?
Предвижда ли се продажбата на билети от човек да отпадне като опция?
Отговор на тези и ред други въпроси потърсихме от Градски транспорт ЕАД. За съжаление от ръководството на общинското дружество получихме мълчалив отказ за интервю, а също така и не получихме отговори на предварително зададени въпроси.
Желание за отговор обаче, дойде от ръководителя на проекта „Интегриран градски транспорт“ инж Биляна Якова, с изричното уточнение, че може да говори единствено по въпроси, касаещи проекта.
Предвижда ли се да има карти за градски транспорт за 3, 5 или 7 дни, подобно на транспортните решения в туристическите градове в Европа?
В проекта на Наредбата за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт по транспортната схема на Община Варна са заложени различни видове превозни документи, реда и условията за издаването им от автоматизираната електронна билетна система. Документът предстои да бъде внесен за разглеждане в Общински съвет – Варна.
На информационните табла по спирките информацията е само на български език. Предвид, че Варна е туристически град, предвижда ли се да има информация и на друг език?
Системата за информация на пътниците в реално време в момента няма такава функционалност, тъй като още при предпроектните проучвания, извършени през 2010 г., е заложена само опция за български език. С цел оптимизиране на тази функция, на фирмата, ангажирана с гаранционна поддръжка, е възложено да осигури възможност за информация и на английски език. Това трябва да стане факт до началото на туристическия сезон, когато на информационните табла по спирките ще има надпис и на английски език.
На билета, закупен от машина информацията е само на български език, въпреки, че машината е мултиезикова. Предвижда ли се информацията върху билета да бъде и на английски или друг език?
За улеснение на пътниците от дисплея на машината, може да се избере езика, който им е необходим, за да си купят билет. Машините са мултиезикови, като информацията е на български, английски, немски и руски език. Относно това дали се предвижда информацията върху билета да бъде на английски или друг език, отговорът е, че това ще бъде в противоречие на Наредба Н-18 от 13 декември 2006 г. за регистриране и отчитане чрез фискални устройства на продажбите в търговските обекти.
По какъв начин човек, който за първи път купува билет от машина разбира, че трябва да го "валидира" в самия автобус? На самия билет липсва такава информация.
Хартиен билет, закупен от машината, намираща се в автобус или тролейбус, не е необходимо да се валидира, тъй като това става автоматично. Задължително е при прекачване в друго превозно средство билетът да се валидира във валидиращите устройства, намиращи се в превозното средство.
За активен се счита билет, ако в момента на прекачване в автобус или тролей, не е изтекла неговата времева валидност от 1 час. С него пътниците могат да продължат пътуването си до избраната от тях спирка без да си купуват нов билет.
Пуснати ли са в експлоатация всички машини за продажба на билети?
Всички машини за продажба на билети са в експлоатация, с изключение на няколко, които са пострадали от вандалски прояви.
Какъв процент от линиите и от автобусите са покрити от машини за продажба на билети?
Всички линии са покрити с машини за продажба на билети, оборудвани с автоматизирана билетна система, с изключение на линия 409, която се обслужва от частен превозвач.
Всички автобуси и тролеи, които ползва „Градски транспорт“ ЕАД, са оборудвани с машини за продажба на билети.
На колко от спирките има инсталирани машини за продажба на билети?
Съгласно договора за безвъзмездна финансова помощ по проект „Интегриран градски транспорт на Варна“ и проектното предложение, към настоящия момент на 84 места в града на спирките има доставени и монтирани машини за продажба на билети.
Ето и въпросите, които изпратихме до Градски транспорт ЕАД, и които смятаме, че касаят обществото, но на които не получихме отговор.
- Какъв процент от билетите за градския транспорт са закупени от машина и какъв процент от служител, продаващ билети?
- Има ли тенденция за повишаване на процента на билетите закупени от машини?
- Колко човека от персонала на Градски транспорт са заети с продажба на билети в автобусите и какъв процент от общия брой служители на дружеството съставляват те?
- Какъв процент от разходите за заплати формират служителите, продаващи билети?
- Разходите за персонал какъв процент от общите разходи на Градски транспорт са?
- С какво въвеждането на машините за продажба на билети оптимизират разходите в Градски транспорт?
- Стимулира ли се продажбата на машинната продажба на билети и как?
- В какъв срок или при какъв процент на машинно закупени билети се предвижда продажбата на билети от човек да отпадне като опция?
- Вероятно част от служителите, продаващи билети, ще имат в бъдеще контролни функции. Какъв процент от служителите, които днес продават билети ще бъде освободен с цел оптимизиране на разходите? /moreto.net
Ще има ли карти за 3, 5 или 7 дни? Ще има ли на електронните табла по спирки и автобуси информация на английски, руски или немски?
Какъв процент от билетите за градския транспорт са от закупени от машина и какъв от служител, продаващ билети? Стимулира ли се продажбата на машинната продажба на билети и как?
Предвижда ли се продажбата на билети от човек да отпадне като опция?
Отговор на тези и ред други въпроси потърсихме от Градски транспорт ЕАД. За съжаление от ръководството на общинското дружество получихме мълчалив отказ за интервю, а също така и не получихме отговори на предварително зададени въпроси.
Желание за отговор обаче, дойде от ръководителя на проекта „Интегриран градски транспорт“ инж Биляна Якова, с изричното уточнение, че може да говори единствено по въпроси, касаещи проекта.
Предвижда ли се да има карти за градски транспорт за 3, 5 или 7 дни, подобно на транспортните решения в туристическите градове в Европа?
В проекта на Наредбата за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт по транспортната схема на Община Варна са заложени различни видове превозни документи, реда и условията за издаването им от автоматизираната електронна билетна система. Документът предстои да бъде внесен за разглеждане в Общински съвет – Варна.
На информационните табла по спирките информацията е само на български език. Предвид, че Варна е туристически град, предвижда ли се да има информация и на друг език?
Системата за информация на пътниците в реално време в момента няма такава функционалност, тъй като още при предпроектните проучвания, извършени през 2010 г., е заложена само опция за български език. С цел оптимизиране на тази функция, на фирмата, ангажирана с гаранционна поддръжка, е възложено да осигури възможност за информация и на английски език. Това трябва да стане факт до началото на туристическия сезон, когато на информационните табла по спирките ще има надпис и на английски език.
На билета, закупен от машина информацията е само на български език, въпреки, че машината е мултиезикова. Предвижда ли се информацията върху билета да бъде и на английски или друг език?
За улеснение на пътниците от дисплея на машината, може да се избере езика, който им е необходим, за да си купят билет. Машините са мултиезикови, като информацията е на български, английски, немски и руски език. Относно това дали се предвижда информацията върху билета да бъде на английски или друг език, отговорът е, че това ще бъде в противоречие на Наредба Н-18 от 13 декември 2006 г. за регистриране и отчитане чрез фискални устройства на продажбите в търговските обекти.
По какъв начин човек, който за първи път купува билет от машина разбира, че трябва да го "валидира" в самия автобус? На самия билет липсва такава информация.
Хартиен билет, закупен от машината, намираща се в автобус или тролейбус, не е необходимо да се валидира, тъй като това става автоматично. Задължително е при прекачване в друго превозно средство билетът да се валидира във валидиращите устройства, намиращи се в превозното средство.
За активен се счита билет, ако в момента на прекачване в автобус или тролей, не е изтекла неговата времева валидност от 1 час. С него пътниците могат да продължат пътуването си до избраната от тях спирка без да си купуват нов билет.
Пуснати ли са в експлоатация всички машини за продажба на билети?
Всички машини за продажба на билети са в експлоатация, с изключение на няколко, които са пострадали от вандалски прояви.
Какъв процент от линиите и от автобусите са покрити от машини за продажба на билети?
Всички линии са покрити с машини за продажба на билети, оборудвани с автоматизирана билетна система, с изключение на линия 409, която се обслужва от частен превозвач.
Всички автобуси и тролеи, които ползва „Градски транспорт“ ЕАД, са оборудвани с машини за продажба на билети.
На колко от спирките има инсталирани машини за продажба на билети?
Съгласно договора за безвъзмездна финансова помощ по проект „Интегриран градски транспорт на Варна“ и проектното предложение, към настоящия момент на 84 места в града на спирките има доставени и монтирани машини за продажба на билети.
Ето и въпросите, които изпратихме до Градски транспорт ЕАД, и които смятаме, че касаят обществото, но на които не получихме отговор.
- Какъв процент от билетите за градския транспорт са закупени от машина и какъв процент от служител, продаващ билети?
- Има ли тенденция за повишаване на процента на билетите закупени от машини?
- Колко човека от персонала на Градски транспорт са заети с продажба на билети в автобусите и какъв процент от общия брой служители на дружеството съставляват те?
- Какъв процент от разходите за заплати формират служителите, продаващи билети?
- Разходите за персонал какъв процент от общите разходи на Градски транспорт са?
- С какво въвеждането на машините за продажба на билети оптимизират разходите в Градски транспорт?
- Стимулира ли се продажбата на машинната продажба на билети и как?
- В какъв срок или при какъв процент на машинно закупени билети се предвижда продажбата на билети от човек да отпадне като опция?
- Вероятно част от служителите, продаващи билети, ще имат в бъдеще контролни функции. Какъв процент от служителите, които днес продават билети ще бъде освободен с цел оптимизиране на разходите? /moreto.net
![]() |
1 | 2.07603 |
![]() |
1 | 2.29262 |
![]() |
10 | 3.92926 |
![]() |
100 | 4.48288 |
![]() |
1 | 1.72214 |
Последни новини
- 23:29 6,3 по Рихтер разтресе Еквадор, има разрушени сгради и места без ток (ВИДЕО)
- 21:49 Хороскоп за събота, 26 април 2025 г.
- 19:34 Тръмп нареди разследване на водещата платформа за набиране на средства на демократите
- 19:26 36-годишен мъж е с прободни рани след сбиване в село Торос, община Луковит
- 19:19 Напрежението между Индия и Пакистан расте! Делхи гони пакистанците
- 19:12 Вучич лети за САЩ в началото на май, очаква среща с Тръмп
- 19:04 Обявиха две нови защитени територии у нас
- 18:56 Автомобилната компания, в която Джеф Безос тайно е инвестирал