СЕТИ: Откриването на извънземен живот е неизбежно

Наука 26.04.2024 13:48 Снимка: ДНЕС+

СЕТИ: Откриването на извънземен живот е неизбежно

Телескопът "Джеймс Уеб" ще ги види в близкото бъдеще, казва учен от организацията

Учените от СЕТИ вярват, че в скоро време ще открием извънземен живот с помощта на космическия телескоп "Джеймс Уеб", пише Futurism.

Лиза Калтенегер, която ръководи института "Карл Сейгън" в Университета Корнел, каза пред The Telegraph, че тъй като телескопът "Джеймс Уеб" е проектиран да открива биосигнатури, то скоро можем да се събудим с новината за открит живот на друга планета.

Калтенегер е особено заинтересована от четирите планети около Trappist-1, червено джудже, разположено само на 40 светлинни години.

Открита през 2017 г., системата Trappist-1 изглежда има няколко планети в така наречената "обитаема зона", където те биха могли да приемат течна вода - и според изчисленията на Калтнегер е вероятно там да открием живот.

"Имаме шанс да открием газовете в тези светове", каза тя пред британския уебсайт. "И да разбера дали върху тях има биосигнатури в рамките на следващите, да речем, 5 до 10 години."

"Ако животът е навсякъде, той може да бъде и в тази система", продължи Калтнегер. "Може да се наложи да наблюдаваме 100 системи, преди да открием живот, или 1000. Но също така може да се окаже, че просто трябва да наблюдаваме една система."

Ако имаме толкова късмет, прогнозира тя, това откритие "може да е само след няколко години".

През 2014 г. главният астроном на инициативата за търсене на извънземен интелект СЕТИ, Сет Шостак, бе прогнозирал, че след 20 години ще сме открили живот на друга планета.

Това обаче не е единствената прогноза на Шостак и СЕТИ за откриване на извънземни в "близкото бъдеще".