България 28.04.2021 17:34 Снимка: ДНЕС+
Двойно по-доверчиви сме към социалните мрежи, отколкото другите европейци
Медийните канали, на които българите имат най-голямо доверие, са телевизията (53%) и интернет (44%). Това показва проучване на Евробарометър, проведено между 12 и 18 февруари 2021 г.
Най-ниско пък е доверието в печатните медии (30%).
В сравнение с гражданите на ЕС (19%) е близо два пъти по-вероятно българите да се доверяват на информация в социалните мрежи (38%). Като цяло нагласите на българите към местните медии са по-малко положителни в сравнение с тези, наблюдавани на средноевропейско равнище.
Малко повече от половината българи са на мнение, че медиите в страната предоставят достоверна информация (55%), докато на равнище ЕС този дял е близо две трети (62%).
По отношение на плурализма българите, които споделят мнението, че медиите предоставят разнообразни гледни точки и мнения, е сравнително висок (64%), но отново е под средното равнище за ЕС (70%). В сравнение с гражданите на ЕС (43%) българите (36%) са по-малко склонни да вярват, че информацията в медиите е свободна от политически или търговски натиск.
54% от българите декларират, че се натъкват по-рядко на недостоверни или фалшиви новини (средно за ЕС - 71%). Сънародниците ни са по-малко склонни да гледат на недостоверните или фалшиви новини като на сериозен проблем за страната (България - 63%, ЕС - 76%) или за демокрацията изобщо (България - 74%, ЕС - 82%).
Делът на българските граждани, които считат себе си за информирани относно европейските политически въпроси е малко повече от една трета (36%). В това отношение България не се отклонява значително от средната тенденция в ЕС (40%).
Основните канали, от които българските граждани научават новини за европейски политически въпроси са телевизията (85%) и интернет (58%). Сред европейските граждани се наблюдава сходна тенденция, като единствената отчетлива разлика е, че в сравнение с тях българите е по-малко вероятно да получават новини за европейски политически въпроси от печатните медии.
По отношение на търсенето на информацията за политики и институции на ЕС, източниците, които българските граждани използват най-масово, са телевизия (59%), разговори с хора от обкръжението (34%) и социални медии (24%).
Когато европейските граждани (28%) търсят информация за политики на ЕС, е много по-вероятно да използват институционални интернет страници в сравнение с българите (9%).
По отношение на образа на ЕС в българските медии респондентите считат, че каналите, които в най-висока степен представят Съюза обективно, са интернет страниците (49%) и телевизията (46%), докато печатните медии се нареждат на последно място (34%). Тази нагласа вероятно се дължи на ниското доверие, което българските граждани имат в пресата по принцип.
Още по темата
CHF | 1 | 2.01134 |
GBP | 1 | 2.2729 |
RON | 10 | 3.93045 |
TRY | 100 | 5.62332 |
USD | 1 | 1.83233 |
Последни новини
- 15:22 Типажи като Шалапатова са обидни за средноинтелигентния българин
- 15:15 Безплатни винетки за хора с увреждания с електрически коли
- 15:12 КНСБ и КТ "Подкрепа" излизат на национален протест за сигурно енергийно бъдеще
- 15:04 Израел: Ударихме обекти на Хизбула в Ливан
- 15:01 Прокуратурата се отказва от започване на разследване по случая "Даная"
- 14:57 Forbes: Две бригади на украинските въоръжени сили избягаха от Очеретино
- 14:49 Мъск: Дали ни харесва, или не - на Запад ще избухне гражданска война
- 14:37 Със закон ГЕРБ-СДС и ДПС ще махат рекламата на хазарт от всички медии