YouTube влиза в битка с Apple и Spotify
България 08.12.2017 14:43
YouTube планира да пусне платена услуга за стрийминг на музика през март, предава Bloomberg, цитирайки свои източници. Това ще маркира третият опит на компанията-майка Alphabet Inc. да настигне Spotify и Apple.
Новата услуга вероятно ще се хареса на звукозаписната индустрия, която отдавна настоява за повече приходи от YouTube. Warner Music Group, един от трите най-големи лейбъла в света, вече се е съгласила да лицензира музиката си. Водят се разговори с останалите два, както и с концорциум от по-малки, независими лейбъли.
Платените услуги на Spotify и Apple Music маркираха възстановяване на музикалната индустрия, която отново се върна към растеж след две десетилетия на спад. Но звукозаписните компании твърдят, че ръстът може да е още по-голям - особено от YouTube, които те критикуват, че не ги компенсира достатъчно. Повече от милиард души влизат в сайта всеки месец и много от тях го правят, за да слушат музика.
YouTube нямаше същия успех като Apple и Spotify в убеждаването на потребителите да плащат за музика - и не е поради липса на опити. През 2011 г. се появи Goolge Play Music, а през 2014 г. - YouTube Music Key, което по-късно се превърна в YouTube Red, като добави възможност за гледане и на видео без реклами срещу месечна такса./money.bg
Новата услуга вероятно ще се хареса на звукозаписната индустрия, която отдавна настоява за повече приходи от YouTube. Warner Music Group, един от трите най-големи лейбъла в света, вече се е съгласила да лицензира музиката си. Водят се разговори с останалите два, както и с концорциум от по-малки, независими лейбъли.
Платените услуги на Spotify и Apple Music маркираха възстановяване на музикалната индустрия, която отново се върна към растеж след две десетилетия на спад. Но звукозаписните компании твърдят, че ръстът може да е още по-голям - особено от YouTube, които те критикуват, че не ги компенсира достатъчно. Повече от милиард души влизат в сайта всеки месец и много от тях го правят, за да слушат музика.
YouTube нямаше същия успех като Apple и Spotify в убеждаването на потребителите да плащат за музика - и не е поради липса на опити. През 2011 г. се появи Goolge Play Music, а през 2014 г. - YouTube Music Key, което по-късно се превърна в YouTube Red, като добави възможност за гледане и на видео без реклами срещу месечна такса./money.bg
CHF | 1 | 2.04051 |
GBP | 1 | 2.31588 |
RON | 10 | 3.92982 |
TRY | 100 | 5.55694 |
USD | 1 | 1.82976 |
Последни новини
- 00:29 Евро 2024: Програма на елиминациите и до финала по дни и часове
- 00:23 Турция все пак пречупи 10 сърцати чехи в гладиаторска битка
- 00:15 Грузия е на осминафинал след като сломи Португалия
- 22:58 Реколтата в Рибново е унищожена от градушка, наводнена е общинската администрация в Гърмен
- 22:35 Хороскоп за четвъртък, 27 юни 2024 г.
- 21:14 Белгия и Украйна без голове, но и това бе достатъчно за осминафинал на белгийците
- 21:02 Словакия и Румъния с най-очакваното равенство на Евро 2024
- 19:31 Близо 80 украински бежанци са намерили работа в Североизточна България по проект