Варна – в „златната среда“ по пазаруване онлайн
Варна<+> 11.01.2020 17:52
Варна е в „златната среда“ по пазаруване онлайн. Това съобщи Николай Петканов от Български Бизнес Форуми. Статистиката е на НСИ и бе огласена в края на миналата година.
Според нея 22,7% от населението в Североизточния район (Варна, Шумен Добрич и други) купува стоки и услуги по интернет. На първо място по активност в страната е соченият за беден Северозападен район с 25,4%. В дъното на класацията пък е Северният централен район с градове като Велико Търново, Разград, Русе и Силистра.
Притеснение буди констатацията, че най-голямото електронно умение на българина е да прехвърля информация от папка в папка или от компютър на друго дигитално устройство, посочи Петканов. Трагичното е, че само 1,1% от населението може да създава компютърни програми, което ще е много важно за бъдещето със стремглавото навлизане на изкуствения интелект, добави той.
75% от българите имат достъп до интернет, чиято скорост е една от най-високите в ЕС. Това е важна предпоставки и за привличане на чужди инвеститори.
Анкетата на НСИ, проведена сред 4 220 домакинства и 9 164 души, показва, че 22% от жените пазаруват за лични цели по интернет. Техните предпочитания са свързани най-вече с продукти и услуги, свързани със здравето.
Процентът на мъжете е 20. Анкетата показва, че повечето от тях слушат музика онлайн.
Най-продаваните продукти във виртуалното пространство са дрехите и спортните стоки, чийто дял възлиза на 76%. С 2 пъти по-малко търсене са стоките за дома, мебелите и играчките. Не са малко и хората, ползващи интернет за хотелски резервации и купуване на туристически пакети.
Статистиката показва също, че живеещите по селата също пазаруват активно онлайн, с което разликите между малките селища и големите градове се стопяват.
Според нея 22,7% от населението в Североизточния район (Варна, Шумен Добрич и други) купува стоки и услуги по интернет. На първо място по активност в страната е соченият за беден Северозападен район с 25,4%. В дъното на класацията пък е Северният централен район с градове като Велико Търново, Разград, Русе и Силистра.
Притеснение буди констатацията, че най-голямото електронно умение на българина е да прехвърля информация от папка в папка или от компютър на друго дигитално устройство, посочи Петканов. Трагичното е, че само 1,1% от населението може да създава компютърни програми, което ще е много важно за бъдещето със стремглавото навлизане на изкуствения интелект, добави той.
75% от българите имат достъп до интернет, чиято скорост е една от най-високите в ЕС. Това е важна предпоставки и за привличане на чужди инвеститори.
Анкетата на НСИ, проведена сред 4 220 домакинства и 9 164 души, показва, че 22% от жените пазаруват за лични цели по интернет. Техните предпочитания са свързани най-вече с продукти и услуги, свързани със здравето.
Процентът на мъжете е 20. Анкетата показва, че повечето от тях слушат музика онлайн.
Най-продаваните продукти във виртуалното пространство са дрехите и спортните стоки, чийто дял възлиза на 76%. С 2 пъти по-малко търсене са стоките за дома, мебелите и играчките. Не са малко и хората, ползващи интернет за хотелски резервации и купуване на туристически пакети.
Статистиката показва също, че живеещите по селата също пазаруват активно онлайн, с което разликите между малките селища и големите градове се стопяват.
CHF
|
1 | 2.10599 |
GBP
|
1 | 2.24061 |
RON
|
10 | 3.84295 |
TRY
|
100 | 3.87452 |
USD
|
1 | 1.65945 |
Последни новини
- 20:54 Хороскоп за петък, 26 декември 2025 г.
- 20:46 Патриарх Даниил връчи орден „Св. Йоан Рилски” на Вселенския патриарх Вартоломей
- 19:34 Кремъл за коледното видеообръщение на Зеленски: Дали е способен да взема адекватни решения?
- 19:21 Турската полиция арестува 115 предполагаеми членове на Ислямска държава
- 19:11 Коледа и странните обичаи по света
- 19:00 Захарова: Германия няма пари за коледни елхи заради политиката си срещу Русия
- 18:55 Крал Чарлз Трети заведе семейството си на църква пеша
- 18:50 Шкварек: Въпрос на време е у нас да се пръкнат първите пакистански банди и ислямистки гнезда