Облъчването на мобилните телефони причинява Алцхаймер

Наука 10.05.2022 12:31 Снимка: ДНЕС+

Облъчването на мобилните телефони причинява Алцхаймер

Ново проучване, публикувано в списание „Current Alzheimer Research“, показва тревожна връзка между излагането на облъчване от мобилни телефони и болестта на Алцхаймер.

Негативното въздействие на облъчването от мобилните телефони върху организма и най-вече върху мозъка е известно от известно време. Но ново проучване показва, че постоянното излагане на това лъчение води до увеличаване на количеството калций в мозъчните клетки, което е една от основните причини за болестта на Алцхаймер.

По данни на Асоциацията на болните от Алцхаймер повече от 6,5 милиона американци над 65 години страдат от болестта. Броят на тези пациенти се увеличава всяка година. До 2050 г. броят на хората на възраст над 65 години, страдащи от болестта на Алцхаймер, може да нарасне до 13 милиона. Асоциацията на болните от Алцхаймер съобщава, че болестта засяга по-често чернокожите и латиноамериканците и че всеки трети възрастен човек умира от Алцхаймер или други форми на деменция.

Смята се, че излагането на лъчение от мобилни телефони и Wi-Fi активира потенциално-зависимите калциеви канали, които са отговорни за контрола на вътреклетъчните нива на калций, съобщава „ Natural News“. Когато електромагнитното лъчение активира тези канали, калцият започва да се натрупва по-бързо в мозъчните клетки, което се отразява негативно на мозъка и дори може да ускори развитието на болестта на Алцхаймер.

Това не е първото проучване, което свързва излагането на електромагнитно лъчение с развитието на заболявания. Въпреки че Националният институт по рака твърди, че няма връзка между излагането на електромагнитно лъчение и развитието на рак, Healthline отбелязва, че лъчението може да причини редица други проблеми, като раздразнителност, главоболие, безсъние и други подобни симптоми.

Учените откриват специфични за болестта на Алцхаймер промени в мозъците на плъхове, изложени на електромагнитни полета. Негативните промени са настъпили в хипокампуса - частта от мозъка, която е засегната от болестта на Алцхаймер.

"Електромагнитните полета се влияят от пиковете на електрическите и променливите магнитни сили", обяснява авторът на изследването, професор Мартин Л. Пал от Вашингтонския университет.

Тези пикове се увеличават значително с всеки удар на импулсната модулация, излъчвана от смартфони, интелигентни измервателни уреди и радари в безпилотни автомобили.

"Всичко това може да се превърне в истински кошмар, особено ранното начало на болестта на Алцхаймер", добавя Пал.

Според Пал многобройни проучвания, включително фармакологични, потвърждават връзката между повишената активност на потенциално-зависимите калциеви канали и повишения риск от развитие на болестта на Алцхаймер.

Според 12 неотдавнашни доклада за излагането на електромагнитни полета на работното място служителите, които са постоянно изложени на този вид лъчение, са по-склонни да развият болестта на Алцхаймер, отколкото техните колеги. Въпреки че промените в мозъка, свързани с болестта на Алцхаймер, могат да започнат 25 години преди появата на ясно изразени симптоми, изследванията показват, че излагането на електромагнитно лъчение може да съкрати продължителността на тази начална фаза.

Освен това през последните 20 години средната възраст на диагностициране непрекъснато намалява. Според Пол тази тенденция съвпада с бързото развитие на безжичните комуникационни технологии по света. Нови изследвания показват, че болестта на Алцхаймер засяга все повече хора на 30 и 40 години.

Някои учени се опасяват, че дори много млади хора, които са постоянно изложени на лъчение от смартфони и Wi-Fi, могат да развият "цифрова деменция".

Проучване от 2008 г. установява, че само два часа продължително излагане на нискоинтензивно лъчение от мобилни телефони води до "широко разпространена невродегенерация" в мозъците на плъхове, една трета от които умират в рамките на месец.