Избрано 12.08.2024 10:37 Снимка: ДНЕС+
„Ефект на примамка“: Как търговците ви карат да харчите пари за по-големи напитки
Днес ще ви обясним една изключително успешна маркетингова техника, наречена „ефект на примамката“.
Казано по-просто, „ефектът на примамката“ е, когато ви предлагат да купите нещо с 3 опции на големина. Тъй като повечето хора имат склонността да избягват най-скъпата опция, като добавим средна опция, това, което преди се е смятало за скъпо, сега става по-разумно. Ето един пример, за да разберете по-добре как работи това.
Да приемем, че сте на път да си купите напитка от популярна верига като Costa, Starbucks или McDonald’s или др.
Има две опции: напитка за 5 лв. или такава за 8 лв.? Тъй като напитка за 8 лв. си е доста стабилна цена, хората ще предпочетат тази за 5 лв., защото разликата е огромна. Като цяло, въпреки че хората искат най-доброто и най-голямото, те следват тенденцията да харчат по-малко пари. И така, как един умен търговец може да промени решението ви?
Чрез добавяне на трета опция, напитка за 11 лв. Тази трета опция действа като примамка – проста игра с ума, която прави цената от 8 лв. да изглежда по-разумно и следователно увеличава възможността клиентът да изхарчи повече пари.
Освен това, ако третата опция е по-близо до средната опция, да кажем 10 лв. вместо 11 лв., сега ще има по-голям смисъл хората да я изберат, тъй като с 2 лв. повече получавате много по-голяма награда. Бум. Маркетолозите току-що превърнаха продажба от 5 лв. в продажба от поне 8 лв. Не е ли невероятно?
Интересно проучване в университета Дюк поставя на изпитание „ефекта на примамката“ и резултатите доказват теорията. Първоначално на субектите са дадени две възможности за хранене: наистина изискан 5-звезден ресторант, който е далеч от тяхното местоположение, и среден 3-звезден ресторант, който е наблизо. Качество или удобство? Проста дилема, но решението е трудно.
Сега идва примамката – трета опция: 4-звезден ресторант, който е дори по-далеч от 5-звездния ресторант, но е с малко по-ниски цени. Както се очаква, нещата се объркват. Сега участниците масово избират 4-звездния ресторант!
Примамващият ефект е прост, но изключително мощен и влияе върху ежедневните ни решения. Звучи твърде хубаво, за да е истина, но наистина работи. Така че се уверете, че сте наясно с това и винаги избирайте това, което искате, а не просто изберете средната опция.
Полина Пенчева, businessnovinite.bg
Още по темата
CHF | 1 | 2.10939 |
GBP | 1 | 2.35062 |
RON | 10 | 3.92997 |
TRY | 100 | 5.43683 |
USD | 1 | 1.87844 |
Последни новини
- 14:53 Путин във видео веднага след речта си за "Орешник": Мисля, че това, което казах е ясно и разбираемо
- 14:46 През 1979 г. той намира тялото на момиче в снега: 45 години по-късно ДНК показва, че е убиецът
- 14:41 Писториус: За три месеца Русия произвежда толкова оръжия и боеприпаси, колкото целият ЕС за 1 г.
- 14:39 Пленен от руснаците британски наемник разказа, че насила е бил изпратен в Курска област
- 14:37 Данъчните погнаха инфлуенсъри и собственици на луксозни коли
- 14:31 "Таймс": Корупцията в правителството на Зеленски ще остави украинците на студено тази зима
- 14:28 Какво е брънч и защо стана толкова популярен?
- 14:19 Пиян шофьор блъсна 10-годишно дете