
Избрано 12.08.2024 10:37 Снимка: ДНЕС+
„Ефект на примамка“: Как търговците ви карат да харчите пари за по-големи напитки
Днес ще ви обясним една изключително успешна маркетингова техника, наречена „ефект на примамката“.
Казано по-просто, „ефектът на примамката“ е, когато ви предлагат да купите нещо с 3 опции на големина. Тъй като повечето хора имат склонността да избягват най-скъпата опция, като добавим средна опция, това, което преди се е смятало за скъпо, сега става по-разумно. Ето един пример, за да разберете по-добре как работи това.
Да приемем, че сте на път да си купите напитка от популярна верига като Costa, Starbucks или McDonald’s или др.
Има две опции: напитка за 5 лв. или такава за 8 лв.? Тъй като напитка за 8 лв. си е доста стабилна цена, хората ще предпочетат тази за 5 лв., защото разликата е огромна. Като цяло, въпреки че хората искат най-доброто и най-голямото, те следват тенденцията да харчат по-малко пари. И така, как един умен търговец може да промени решението ви?
Чрез добавяне на трета опция, напитка за 11 лв. Тази трета опция действа като примамка – проста игра с ума, която прави цената от 8 лв. да изглежда по-разумно и следователно увеличава възможността клиентът да изхарчи повече пари.
Освен това, ако третата опция е по-близо до средната опция, да кажем 10 лв. вместо 11 лв., сега ще има по-голям смисъл хората да я изберат, тъй като с 2 лв. повече получавате много по-голяма награда. Бум. Маркетолозите току-що превърнаха продажба от 5 лв. в продажба от поне 8 лв. Не е ли невероятно?
Интересно проучване в университета Дюк поставя на изпитание „ефекта на примамката“ и резултатите доказват теорията. Първоначално на субектите са дадени две възможности за хранене: наистина изискан 5-звезден ресторант, който е далеч от тяхното местоположение, и среден 3-звезден ресторант, който е наблизо. Качество или удобство? Проста дилема, но решението е трудно.
Сега идва примамката – трета опция: 4-звезден ресторант, който е дори по-далеч от 5-звездния ресторант, но е с малко по-ниски цени. Както се очаква, нещата се объркват. Сега участниците масово избират 4-звездния ресторант!
Примамващият ефект е прост, но изключително мощен и влияе върху ежедневните ни решения. Звучи твърде хубаво, за да е истина, но наистина работи. Така че се уверете, че сте наясно с това и винаги избирайте това, което искате, а не просто изберете средната опция.
Полина Пенчева, businessnovinite.bg
Още по темата
![]() |
1 | 2.09628 |
![]() |
1 | 2.2729 |
![]() |
10 | 3.86215 |
![]() |
100 | 4.18394 |
![]() |
1 | 1.66383 |
Последни новини
- 12:09 Голямата новина е факт: Тайсън Фюри се завръща на ринга
- 12:01 Добри дни за пловдивския "Ботев", ФИФА вдигна забраната за картотеки
- 11:54 Пожарът на Халкидики: Труден за овладяване заради силния вятър и високите температури
- 11:46 Силно земетресение разлюля Санторини
- 11:39 Д-р Томова, специализант по педиатрия: Болниците у нас не стават нито за обучение, нито за лечение!
- 11:31 Ужасяваща касапница потресе Слънчев бряг: Ревнивец посече мъж с коса, намигал на жена му
- 11:23 Серия от силни трусове в Япония
- 11:16 18-годишен шофьор блъсна млада жена и избяга