Учени откриха нова клетка, която регулира сърдечния ритъм

Наука 21.11.2021 16:16 Снимка: ДНЕС+

Учени откриха нова клетка, която регулира сърдечния ритъм

Учени от САЩ откриха нов вид клетка в сърцето, която може да помогне за регулирането на неговия ритъм, съобщи електронното издание "Юрикалърт", цитирано от БТА.

Изследователите от университета на Нотр Дам, щата Индиана, смятат, че находката им може да е от голямо значение за разбирането на определени видове вродени дефекти на сърцето и други заболявания на този орган.
Учените са установили, че когато новооткритите клетки са отстранени, сърдечният ритъм се ускорява. В случаите, при които те са лишени от ключов ген, управляващ развитието им, сърцето започва да бие неравномерно.

Не е установена категорична връзка между новите клетки и вродените сърдечни дефекти, но те са позиционирани на място, където се откриват тези здравословни проблеми.

"Не сме напълно наясно с функцията на тези клетки, но концепцията, че ако ги премахнете, сърдечният ритъм се ускорява, може да ги свърже с определени заболявания", казва доктор Коди Смит, който е част от изследователския екп. Според него "тези глиални клетки могат да играят доста важна роля при регулирането на сърцето".
Информация за откритието е публикувана в сп. "Пъблик лайбръри ъв сайънс байолъджи"./БТА