Проблемите, над които прелетя соларният самолет "Слънчев импулс"
Наука 15.06.2011 13:57
Самолетът "Слънчев импулс" успя да достигне снощи благополучно Париж във втория си международен полет, съобщават медиите в Белгия.
В събота машината, задвижвана единствено от слънчева енергия, излетя за летище "Бурже" край Париж, но технически проблеми и нестабилната атмосфера станаха причина пилотът Андре Бушберг да вземе решение за връщане в Брюксел.
По изгрев вчера самолетът отново се издигна в небето и достигна околностите на френската столица след близо 17-часов полет.
Медиите отбелязват, че полетът е бил истинско предизвикателство, тъй като самолетът е достигнал парижкото въздушно пространство по-рано от очакваното и се е наложило да кръжи в продължение на няколко часа, преди да получи разрешение за приземяване.
Това е представлявало трудност по няколко причини. На първо място се отбелязва, че
самолетът се движи със скорост 70 км/час,
което го прави особено уязвим за въздушните потоци, завихряни от преминаването на големите граждански машини в близост.
Неблагоприятно влияние за неговата стабилност имат и температурните инверсии, особено като се има предвид, че разрешението за кацане е било дадено по залез, около 21 ч.
Тогава температурата на въздуха започва бързо да се променя, което води до натиск между по-топлите и по-студените въздушни маси и до опасна турбуленция.
В информациите се отбелязва, че например сградите и особено техните покриви, които поглъщат топлина през деня, при залез започват да отдават от температурата си и така се образуват вертикални въздушни струи, които също
могат да разтърсят тежащия колкото лек автомобил самолет
Не на последно място предизвикателство е било и обстоятелството, че машината е трябвало да подходи за кацане в "Бурже", като премине над въздушните трасета на разположеното в пряка близост летище "Роаси/Шарл дьо Гол", известно с изключителната си натовареност, особено в тази част от денонощието.
"Слънчев импулс" пристигна в Париж, за да бъде почетен участник в започващото на 20 юни традиционно авиационно изложение.
Прототипът на захранвания изцяло от слънцето самолет бе представен през 2009 г. на летище близо до Цюрих, Швейцария.
Една от най-забележителните характеристики на Solar Impulse (Слънчев импулс) е огромният размах на крилете му - 63 м, почти колкото на голям пътнически самолет.
Този дизайн до голяма степен бе предопределен от нуждата да се максимизира повърхността на машината, върху която трябва да се разположат хиляди соларни клетки. /БТА
В събота машината, задвижвана единствено от слънчева енергия, излетя за летище "Бурже" край Париж, но технически проблеми и нестабилната атмосфера станаха причина пилотът Андре Бушберг да вземе решение за връщане в Брюксел.
По изгрев вчера самолетът отново се издигна в небето и достигна околностите на френската столица след близо 17-часов полет.
Медиите отбелязват, че полетът е бил истинско предизвикателство, тъй като самолетът е достигнал парижкото въздушно пространство по-рано от очакваното и се е наложило да кръжи в продължение на няколко часа, преди да получи разрешение за приземяване.
Това е представлявало трудност по няколко причини. На първо място се отбелязва, че
самолетът се движи със скорост 70 км/час,
което го прави особено уязвим за въздушните потоци, завихряни от преминаването на големите граждански машини в близост.
Неблагоприятно влияние за неговата стабилност имат и температурните инверсии, особено като се има предвид, че разрешението за кацане е било дадено по залез, около 21 ч.
Тогава температурата на въздуха започва бързо да се променя, което води до натиск между по-топлите и по-студените въздушни маси и до опасна турбуленция.
В информациите се отбелязва, че например сградите и особено техните покриви, които поглъщат топлина през деня, при залез започват да отдават от температурата си и така се образуват вертикални въздушни струи, които също
могат да разтърсят тежащия колкото лек автомобил самолет
Не на последно място предизвикателство е било и обстоятелството, че машината е трябвало да подходи за кацане в "Бурже", като премине над въздушните трасета на разположеното в пряка близост летище "Роаси/Шарл дьо Гол", известно с изключителната си натовареност, особено в тази част от денонощието.
"Слънчев импулс" пристигна в Париж, за да бъде почетен участник в започващото на 20 юни традиционно авиационно изложение.
Прототипът на захранвания изцяло от слънцето самолет бе представен през 2009 г. на летище близо до Цюрих, Швейцария.
Една от най-забележителните характеристики на Solar Impulse (Слънчев импулс) е огромният размах на крилете му - 63 м, почти колкото на голям пътнически самолет.
Този дизайн до голяма степен бе предопределен от нуждата да се максимизира повърхността на машината, върху която трябва да се разположат хиляди соларни клетки. /БТА
![]() |
1 | 2.07559 |
![]() |
1 | 2.26868 |
![]() |
10 | 3.86535 |
![]() |
100 | 4.10014 |
![]() |
1 | 1.67552 |
Последни новини
- 23:39 Зеленски: Украйна е готова да установи нова архитектура на сигурността
- 23:35 Тръмп е за тристранна среща. Макрон: Европа също иска да е на масата за преговори
- 19:33 Задържан е убиецът на жената в Първомай, чийто съпруг е полицай
- 19:26 Разследващи започнаха оглед на плажа в Несебър, където 8-годишно дете загина след падане от парашут
- 19:19 Български шофьор на камион предизвика тежка катастрофа в Гърция с три жертви
- 19:11 Хамас прие ново предложение за прекратяване на огъня в Газа
- 19:04 Милорад Додик вече не е президент на Република Сръбска
- 18:56 Европейските морета се затоплят, последиците ще са катастрофални