Археолози откриха най-стария римски лагер в северната част на Португалия

Наука 27.06.2021 16:23 Снимка: ДНЕС+

Археолози откриха най-стария римски лагер в северната част на Португалия

Международен екип от археолози, включващ специалисти от университета на Ексетър, Великобритания, е сканирал дистанционно местности в северната част на Португалия и е открил следи от древноримски лагер, който вероятно е най-старият в региона, съобщава сайтът на учебното заведение.

Лагерът Ломба-ду-Мору е заемал площ от 20 хектара и според изследователите е бил построен за 10 000 римски войници, изпратени да завладеят Северозападна Иберия.

Според предварителна оценка на основата на ограждащата стена, конструкцията е построена около II век пр. н. е.

Лагерът е проектиран като временно укрепление и е построен много бързо, вероятно само за един ден. Според Жоао Фонте от университета на Ексетър подобни лагери се откриват трудно, тъй като римляните са били склонни да ги разрушават, когато са си тръгвали.

Учените допускат, че лагерът е построен за армията на римския консул Деций Юний Брут. Според писмени източници той е нахлул в този регион през 137 г. пр. н. е., пресичайки реките Лима и Дуро и достигайки до река Миньо. Тази хипотеза се потвърждава от датирането на стените и огромните размери на конструкцията.

Досега лагерът Пенеду-душ-Лобос се считаше за най-стария от римско време в Галисия и Северна Португалия. По предварителни данни лагерът Ломба-ду-Мору е построен сто години по-рано./24 часа