Мултимедия 30.07.2024 17:07 Снимка: ДНЕС+
Дисни затвори хотел на тематика от Междузвездни войни, но все още печели внимание с него
Компанията не успя да накара заклетите фенове да харчат хиляди долари за 3-дневен престой
Преди много години в една далечна галактика, компанията Дисни закупи франчайза на Джордж Лукас и започна да създава нови епизоди от поредицата "Междузвездни войни". Феновете бяха щастливи, че ще има още филми, докато критиците осъзнаваха, че комерсиализацията на този продукт може да изиграе много лоша шега.
През 2023 г. дойде и първият тревожен сигнал - Дисни затвори своя луксозен хотел с името "Галактически Звезден крайцер". Ако не сте фен на поредицата, най-вероятно дори не сте чували за него, но по-запознатите знаят, че това е хотел за заклети почитатеи, които искат да се потопят в атмосферата на една от най-успешните филмови поредици.
Джени Никълсън прави 4-часово видео, в което обикаля хотела и разказва историята, показвайки всяко по-специално кътче. Никога преди това не е имало такъв филм с толкова детайли и коментари относно такъв грандиозен провал.
В 20 части на видеото, Никълсън разказва за прекараното си време през 2022 г. Дисни са избрали Орландо, Флорида, като локация и са очаквали точно тази инвестиция да генерира сериозни приходи. Логично е, след като Лукас създава шедьовър. Последната почивка на Никълсън в хотела струва 6000 долара за две вечери. Компанията е предлагала нощувки с идеята, че всеки ще може да се потопи във фантастичната вселена и ще даде малко повече светлина и информация от кухнята. Посетителите са се надявали на нещо незабравимо, но мнозина остават разочаровани. Негативните реакции скоро започват да тежат и да водят до единственото разумно решение.
Гостите влизали в хотел, преобразен като космическия кораб Халцион. Всички можели да се преоблекат с дрехи от филмовата поредица, както и да се срещнат с някои от героите на филма и от време на време се кани истински актьор. Има и допълнителни идеи като пускането на мобилна апликация, която да ги насочва по време на престоя и да дава информация за всяко едно помещение.
Най-важното е, че много фенове са можели да докоснат най-добрата реплика до истински светлинен меч, кухнята е имала тематично меню, включително зеленото мляко на Люк Скайуокър от популярната екранизация. Това, което Никълсън открива е, че за почти всяко едно добро решение има поне два проблема, на които никой не е обърнал внимание. Ако сте почитатели на Междузвездни войни, най-вероятно знаете, че това е франчайз, който не може да бъде намразен или зачеркнат толкова лесно. Това означава, че някъде по пътя, Дисни са успели да се объркат много жестоко.
Никълсън също е фен на филмовата поредица Междузвездни войни, но преди да тръгне към хотела, разглежда някои от оставените ревюта. На първо място се оказва, че повечето стаи наистина са били изключително малки. Други гости недоволстват от неработещите системи, които трябвало да пресъздадат атмосферата на космически кораб. Към това трябва да се добавят и проблеми с навигацията през залите - някои посетители се изгубили и за 3 дни не са запомнили къде точно трябва да отидат. Иронично е, че повечето табели били на езици от филма, а не на английски, както се очаква да бъдат в един хотел. Оказва се, че атмосферата от "Междузвездни войни" работи само за актьорите на снимачната площадка, но не и за гостите на хотела.
Недоволството се повишавало и накрая Дисни са дръпнали шалтера през май 2023 г. Последните гости са пристигнали по програма през септември, същата година.
Компанията изпраща отговор към CNN и посочва грешките си, но също така се надява, че от опита ще може да възроди подобни преживявания в бъдеще, когато технологията ще им позволи да завършат оригиналния замисъл на проекта от самото начало.
Никълсън пуска своето видео и се радва на особено внимание, привличайки цялата аудитория на YouTube, която почита и боготвори някогашното оригинално творение на Джордж Лукас. Мнозина пристигат на страницата ѝ, за да изразят недоволството си, както и да посочат своето преживяване. Оказва се, че няма човек, който не иска да види издънката на компания, платила милиарди за съвършена филмова сага.
И това е една нова и още по-важна посока, която повечето създатели на видеа трябва да запомнят. Дългите филми в YouTube, особено тези, които хващат една база от фенове, могат да се оценят повече от алгоритъма на компанията, отколкото кратките изпълнения.
Джени е успяла да удари джакпот с нейния труд, съчетавайки фенове на Дисни и фенове на Междузвездни войни на едно място. И накрая споделя още една интересна новина. В следващите 10 години се очаква от Дисни да инвестират близо 60 милиарда долара за всички свои атракции по цял свят.
Отделено е още много пространство за създаването на нови паркове и разширяването на стари. Град Анахайм е готов да продаде земя за близо 2 милиарда долара, с която да се построи още един увеселителен парк на Дисни. Има само една подробност, никъде в плановете няма много информация относно връщането на парк или хотел с тематиката на Междузвездни войни. Очевидно е, че тази инвестиция не е работила.
Може да изгледате целият филм на влогърката тук:
Още по темата
CHF | 1 | 2.10939 |
GBP | 1 | 2.35062 |
RON | 10 | 3.92997 |
TRY | 100 | 5.43683 |
USD | 1 | 1.87844 |
Последни новини
- 21:26 Кирил Петков пазарува с кола на НСО барабар с цялата фамилия (ВИДЕО)
- 21:12 Хороскоп за неделя, 24 ноември 2024 г.
- 19:42 Бивш командир от "Азов": Остава един руски удар до пълното потъване на Украйна в мрак
- 19:33 Коя е жената, създала дубайския шоколад, по който светът полудя
- 19:24 На новото бойно поле на онлайн гигантите Китай води с много
- 19:20 "Резидент": Дезертьорството във ВСУ се разраства, най-малко 100 000 са избягали от бойните части
- 19:15 Остров Тигрес - зловещият град-призрак, попаднал в капана на времето (ВИДЕО)
- 19:09 Ердоган приветства "смелото" решение на МНС да издаде заповеди за арест на Нетаняху и Галант