Астероид се разпадна в "огнено кълбо" над Филипините (ВИДЕО)

Мултимедия 05.09.2024 13:44 Снимка: ДНЕС+

Астероид се разпадна в "огнено кълбо" над Филипините (ВИДЕО)

Обектът е открит непосредствено преди да се вреже в атмосферата на Земята

Жителите на Филипините наблюдаваха ярка светлина в нощното небе. Видяното огнено кълбо е причинено от разпадането на малък астероид в земната атмосфера.

Астероидът, известен като 2024 RW1, е едва деветият, забелязан преди да навлезе в земната атмосфера, съобщи Европейската космическа агенция, цитирана от "Ал Джазира".

Обектът е бил с дължина около 1 метър. Той е забелязан на 4 септември от астрономи в Аризона, малко преди да се разпадне над западната част на Тихия океан близо до остров Лусон в Филипините.

Астероиди с този размер навлизат в земната атмосфера приблизително на всеки две седмици, без да представляват опасност за хората, твърдят от Европейската космическа агенция.

Офисът за координация на планетарната защита на НАСА потвърди, че множество сензори са засекли безопасния сблъсък на астероида.

Според списание New Scientist, астероидът е навлязъл в атмосферата със скорост от 17.6 км в секунда или 63 360 км/ч. Професор Алън Фицсимънс, експерт по астероиди и комети от Университета Куинс в Белфаст, обясни, че тази скорост е обичайна за такива обекти.

"Не вярвайте на филмите от Холивуд, където можете да видите обекта да идва с писъци през небето и имате време да реагирате. В действителност нямате толкова време", каза той.

Според ЕКА, малки астероиди като 2024 RW1 рядко се откриват преди да ударят планетата. Макар някои астероиди в Космоса да са много големи и биха могли да причинят значителни разрушения при сблъсък със Земята, техният брой е сравнително малък, а над 90 процента от тях вече са открити. Според ЕКА, никой от тях не представлява риск от сблъсък.

GBP GBP 1 2.31959