
България 17.06.2025 15:38 Снимка: ДНЕС+
Синдикалистът от БДЖ Петър Бунев: От държавен монопол правим три частни
Ние сме малък пазар и раздробяването му ще доведе до по-ниска ефективност. Това каза пред журналисти Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите в България, който взе участие в провеждащата се в София публична дискусия за предстоящата процедура за възлагане на пътнически услуги с железопътен транспорт.
Бунев посочи, че говори от името на над 15 хил. железничари, обявявайки се против предвиденото разделение на услугата на жп превоз на пътници на три лота. „От държавен монопол правим три частни“, посочи той, цитиран от БТА.
„На тези места, в съответния лот, ще се движи само един оператор, дали БДЖ или частен оператор. Това не е вариант, при който отиваш на гарата и можеш да се качиш на влака на оператор А, Б или В превозвач. Ако пътувате по този маршрут, превозвачът е само един“, подчерта той.
Според Бунев качеството на услугата ще се подобри след като приключат ремонтите в инфраструктурата и се подобрят скоростите. Той подчерта също, че в България либерализиран пазар има от 2019 г.
„Всеки един може да дойде и да предложи качествена услуга на добра цена. Тук борбата е за субсидията. Някой не иска да дойде да вози и да инвестира“, каза още той.
Домакин на днешната дискусия е вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов. Той коментира днес, че конкуренцията в железопътния превоз на пътници ще доведе до по-високо качество на услугата.
На 2 юни транспортното министерство публикува за обществено обсъждане Проект на условия и ред за възлагане на обществени превозни услуги с железопътен транспорт. Преди публикуването на проекта вицепремиерът Гроздан Караджов пое ангажимент да обсъди с всички заинтересовани страни детайлите по предстоящата процедура, преди тя да започне.
В понеделник от Конфедерацията на независимите синдикати в България (КНСБ) се обявиха против разделянето на три лота на услугата за железопътен превоз на пътници в България. Ние сме против разделянето на лотове и няма никаква причина, никакво изискване от никого това да се прави - нито от Европейската комисия, нито в Плана за възстановяване и устойчивост, каза на пресконференция президентът на КНСБ Пламен Димитров. Това, че нашият пазар е малък, прави възможно възлагането на услугата на един превозвач, посочи той. По думите му новите влакове, които ги чакаме толкова време, сега се предлага да ги дадем не на Българските държавни железници, а на някой друг. Не виждаме някаква обществена необходимост от това, коментира Димитров. Според него с разделянето на лотове услугата няма да стане по-добра поради малкия пазар и поради раздробяването на субсидията на три, което би довело до допълнителни проблеми.
Ние сме малък пазар и раздробяването му ще доведе до по-ниска ефективност. Това каза пред журналисти Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите в България, който взе участие в провеждащата се в София публична дискусия за предстоящата процедура за възлагане на пътнически услуги с железопътен транспорт.
Бунев посочи, че говори от името на над 15 хил. железничари, обявявайки се против предвиденото разделение на услугата на жп превоз на пътници на три лота. „От държавен монопол правим три частни“, посочи той,цитиран от БТА.
„На тези места, в съответния лот, ще се движи само един оператор, дали БДЖ или частен оператор. Това не е вариант, при който отиваш на гарата и можеш да се качиш на влака на оператор А, Б или В превозвач. Ако пътувате по този маршрут, превозвачът е само един“, подчерта той.
Според Бунев качеството на услугата ще се подобри след като приключат ремонтите в инфраструктурата и се подобрят скоростите. Той подчерта също, че в България либерализиран пазар има от 2019 г.
„Всеки един може да дойде и да предложи качествена услуга на добра цена. Тук борбата е за субсидията. Някой не иска да дойде да вози и да инвестира“, каза още той.
Домакин на днешната дискусия е вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов. Той коментира днес, че конкуренцията в железопътния превоз на пътници ще доведе до по-високо качество на услугата.
На 2 юни транспортното министерство публикува за обществено обсъждане Проект на условия и ред за възлагане на обществени превозни услуги с железопътен транспорт. Преди публикуването на проекта вицепремиерът Гроздан Караджов пое ангажимент да обсъди с всички заинтересовани страни детайлите по предстоящата процедура, преди тя да започне.
В понеделник от Конфедерацията на независимите синдикати в България (КНСБ) се обявиха против разделянето на три лота на услугата за железопътен превоз на пътници в България. Ние сме против разделянето на лотове и няма никаква причина, никакво изискване от никого това да се прави - нито от Европейската комисия, нито в Плана за възстановяване и устойчивост, каза на пресконференция президентът на КНСБ Пламен Димитров. Това, че нашият пазар е малък, прави възможно възлагането на услугата на един превозвач, посочи той. По думите му новите влакове, които ги чакаме толкова време, сега се предлага да ги дадем не на Българските държавни железници, а на някой друг. Не виждаме някаква обществена необходимост от това, коментира Димитров. Според него с разделянето на лотове услугата няма да стане по-добра поради малкия пазар и поради раздробяването на субсидията на три, което би довело до допълнителни проблеми.
Ние сме малък пазар и раздробяването му ще доведе до по-ниска ефективност. Това каза пред журналисти Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите в България, който взе участие в провеждащата се в София публична дискусия за предстоящата процедура за възлагане на пътнически услуги с железопътен транспорт.
Бунев посочи, че говори от името на над 15 хил. железничари, обявявайки се против предвиденото разделение на услугата на жп превоз на пътници на три лота. „От държавен монопол правим три частни“, посочи той,цитиран от БТА.
„На тези места, в съответния лот, ще се движи само един оператор, дали БДЖ или частен оператор. Това не е вариант, при който отиваш на гарата и можеш да се качиш на влака на оператор А, Б или В превозвач. Ако пътувате по този маршрут, превозвачът е само един“, подчерта той.
Според Бунев качеството на услугата ще се подобри след като приключат ремонтите в инфраструктурата и се подобрят скоростите. Той подчерта също, че в България либерализиран пазар има от 2019 г.
„Всеки един може да дойде и да предложи качествена услуга на добра цена. Тук борбата е за субсидията. Някой не иска да дойде да вози и да инвестира“, каза още той.
Домакин на днешната дискусия е вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов. Той коментира днес, че конкуренцията в железопътния превоз на пътници ще доведе до по-високо качество на услугата.
На 2 юни транспортното министерство публикува за обществено обсъждане Проект на условия и ред за възлагане на обществени превозни услуги с железопътен транспорт. Преди публикуването на проекта вицепремиерът Гроздан Караджов пое ангажимент да обсъди с всички заинтересовани страни детайлите по предстоящата процедура, преди тя да започне.
В понеделник от Конфедерацията на независимите синдикати в България (КНСБ) се обявиха против разделянето на три лота на услугата за железопътен превоз на пътници в България. Ние сме против разделянето на лотове и няма никаква причина, никакво изискване от никого това да се прави - нито от Европейската комисия, нито в Плана за възстановяване и устойчивост, каза на пресконференция президентът на КНСБ Пламен Димитров. Това, че нашият пазар е малък, прави възможно възлагането на услугата на един превозвач, посочи той. По думите му новите влакове, които ги чакаме толкова време, сега се предлага да ги дадем не на Българските държавни железници, а на някой друг. Не виждаме някаква обществена необходимост от това, коментира Димитров. Според него с разделянето на лотове услугата няма да стане по-добра поради малкия пазар и поради раздробяването на субсидията на три, което би довело до допълнителни проблеми.
Още по темата
![]() |
1 | 2.09247 |
![]() |
1 | 2.26029 |
![]() |
10 | 3.85803 |
![]() |
100 | 4.03449 |
![]() |
1 | 1.66908 |
Последни новини
- 09:36 Украйна заяви, че е поразила с дронове нефтопреработвателен завод в руската република Башкортостан
- 09:24 Как бе заловен убиецът на Чарли Кърк
- 09:13 ЦСКА изкова първа победа с красиви голове
- 09:03 Един човек е задържан, а друг е в болница след бой на летището в София
- 08:56 Полша и НАТО вдигнаха изтребители заради опасност от руски дронове (ВИДЕО)
- 08:52 Джефри Сакс: Макрон ми призна, че войната в Украйна е изцяло по вина на НАТО
- 08:43 Областният управител на Разград смени ГЕРБ с ДПС-Ново начало
- 08:32 Огромен протест срещу мигрантите в Лондон: Искаме си страната обратно!