
България 20.07.2022 08:17 Снимка: ДНЕС+
ДНСК опровергава управляващите какво е текущ и основен ремонт
Технологията "студено рециклиране" е текущ, а не основен ремонт. Това се казва в експертно становище на Дирекция за национален строителен контрол /ДНСК/, изпратено до Агенция "Пътна инфраструктура" и регионалното министерство на 1 юли 2022 г., предава Труд.
Подробният документ, публикуван на сайта на Българска браншова камара "Пътища" на практика опровергава констатациите в доклада на Междуведомствена комисия между Министерството на финансите и Министерството на регионалното развитие, представен миналия петък от Асен Василев, заради които пътните фирми заплашиха да подадат сигнал до прокуратурата за създаване на документ с невярно съдържание от членовете на междуведомствената група.
На брифинг ден по-късно изпълнителният директор на ББКП инж. Лазар Лазаров обясни, че при оценяване на извършените ремонти членовете на назначената междуведомствена група автоматично са причислявали всеки ремонт, който включва студено рециклиране, дори и за 100 метра от трасето, в групата на основните ремонти, което е абсурд. Заради това десетки фирми от бранша не могат да получат от държавата парите по договорите за текущ ремонт и поддръжка, които трябваше да им бъдат изплатени до 30 юни.
"85% от случаите, в които в доклада се говори за извършен основен вместо текущ ремонт просто е използвана тази технология", обясни инж. Лазаров.
Днес стана ясно, че още на 1 юли ДНСК е дала експертното си становище, че технологията по същество е текущ, а не основен ремонт.
"Методът "студено рециклиране" подобрява сществуващия пласт пласт в пътната настилка, а не изгражда нов. Основното му предимство е, че на практика има нулево влияние върх околната среда, тъй като съществуващите материали се използват напълно (вместо да се изхвърлят) и не се налага производството на нови", се казва в документа с обем от 6 страници, който подробно описва характеристиките и предимствата на технологията.
"Студеното рециклиране не променя техническите характеристики на пътя, а само подобрява експолоатационните на съществуващият (асфалтов) пласт. Според Допълнителните разпоредби на ЗУТ в чл.5, т.45, технологията е отнесена към текущ ремонт", се посочва още в експертното становище, изготвено от доц. д-р инж. геол. Ивайло Иванов и доц. д-р инж. Петър Николов от УАСГ.
Още по темата
![]() |
1 | 2.09493 |
![]() |
1 | 2.25951 |
![]() |
10 | 3.86306 |
![]() |
100 | 4.01142 |
![]() |
1 | 1.6565 |
Последни новини
- 15:11 Ново ТикТок предизвикателство? Младежи потрошиха автомобил и се снимаха с него
- 15:07 Рябков: Диалогът Русия-САЩ продължава, но противниците на мира в Украйна го саботират
- 15:02 Севлиево е пред бедствено положение - въведе режим без вода 4 дни седмично
- 14:59 Медии публикуват сензационен чат между сочения за убиец на Чарли Кърк и "голямата му любов"
- 14:52 Руски сенатор: Убийството на Чарли Кърк е предупреждение към Тръмп
- 14:45 Дипломатически скандал Германия-САЩ заради журналист от ZDF, обявен за "радикален левичар"
- 14:38 Д-р Бацелова: Варицелата не е леко заболяване, а сериозна заплаха
- 14:29 След стрелбата с газов пистолет в хасковско училище: Има и втори задържан