Най-скъпите марки в света. За първи път бранд надхвърли $200 милиарда

България 23.01.2020 16:40

Британската консултантска компания Brand Finance публикува традиционната си класация на най-скъпите брандове в света Global 500 2020.

За трета поредна година за най-скъпата марка в света е определана Amazon , като за първи път един бранд е оценен на стойност над 200 милиарда долара

Lidl и Aldi са най-бързо развиващите се марки в търговията на дребно, доказвайки, че не само електронната търговия е път към успеха в сектора.

След най-голямото IPO в историята, Saudi Aramco е най-ценният нов участник в класирането за 2020 г., като заема 24-то място в красацията.

Кои са 10-те най-скъпи търговски марки в света през тази година?

1.Amazon, САЩ

Стойност на марката през 2020 г .: 220 791 милиона долара. Промяна в стойността за годината : + 17,5%.

Марката Amazon показа осезаем растеж за годината. Търговецът подобри своята екосистема, което даде възможност да се подобри качеството на услугата и да се увеличи броят на предлаганите услуги, което повиши конкурентоспособността на компанията.

2. Google, САЩ

Стойност на марката през 2020 г .: 159 722 милиона долара. Промяна в стойността за годината : + 11,9%.

Брандът Google започва своята история с регистрацията на Google Inc. 7 януари 1998 г. в Калифорния, САЩ. Компанията е основана от аспирантите на университета в Станфорд Лари Пейдж и Сергей Брин.

Името Google идва от от английската дума googol ("googol"), математически термин за число, състоящо се от единица със сто нули.

3. Apple, САЩ

Стойността на марката през 2020 г .: 140 524 милиона долара. Промяна в стойността за годината : -8,5%.

Apple падна от второ на трето място в класацията, стойността й намаля с 8,5%.

Днес Apple е един от лидерите в световната ИТ индустрията, производител на смартфони, компютри, лаптопи, медийни плейъри и различен софтуер.

4. Microsoft, САЩ

Стойност на марката през 2020 г .: 117 072 милиона долара. Промяна в стойността за годината : -2,1%.

Световноизвестният производител на софтуер за настолни компютри, мобилни устройства, сървъри и игрови конзоли. Освен софтуер, компанията произвежда и самите игрови конзоли, компютърни манипулатори и аудио плейъри.

5. Samsung. Републлика Корея

Стойността на марката през 2020 г .: 94 494 милиона долара. Промяна в стойността за годината : + 3,5%.

Брандът обединява група от южнокорейски фирми, основан през 1938 г. Той е известен на световния пазар като производител на високотехнологични компоненти, включително производство на цялостен цикъл на интеграли микрочипове, телекомуникационно оборудване, домакински уреди, аудио и видео устройства, смартфони.

6. ICBC, Китай

Стойност на марката през 2020 г .: 80 791 милиона долара. Промяна в стойността за годината : + 1,2%

Китайската индустриална и търговска банка е най-голямата търговска банка в страната Включен е в "Голямата четворка" на най-големите държавни банки в Китай, заедно с Bank of China, China Bank of China и China Construction Bank.

Мажоритарният дял е собственост на правителството на КНР чрез няколко държавни инвестиционни компании.

Като цяло ICBC има над 500 хиляди акционери. ICBC контролира една пета от банковия сектор в Китай. Банката има над 17 466 клона с над 453 048 служители.

7. Facebook, САЩ

Стойност на марката през 2020 г .: 79 804 милиона долара. Промяна в стойността за годината : -4,1%.

Facebook е най-голямата социална мрежа в света и едноименната компания, която я притежава. Тя е основан на 4 февруари 2004 г. от Марк Зукърбърг и съквартирантите му, докато учат в Харвардския университет.

Всеки ден потребителите оставят 6 милиарда харесвания и коментари в социална мрежа и публикуват 300 милиона снимки. Сайтът записа 200 милиарда "приятелски връзки".

8. Walmart, САЩ

Стойност на марката през 2020 г .: 77,520 милиона долара. Промяна в стойността за годината : + 14,2%.

Walmart е американска компания, която управлява най-голямата верига за търговия на едро и дребно в света, оперираща под марката Walmart. Седалището на компанията е в град Бентънвил, Арканзас.

Основните региони на дейност са САЩ и Мексико, със значително присъствие в Канада, Южна Америка, Обединеното кралство, Южна Африка, Китай и Япония.

9. Ping An, Китай

Стойност на марката през 2020 г .: 69 011 милиона долара. Промяна в стойността за годината : + 19,8%.

Ping An Insurance е китайска застрахователна група от компании. Групата работи в четири основни области: животозастраховане, застраховка на имоти, банково дело и управление на активи.

Основният регион на дейност е Китай, включително Хонконг и Макао, но е представена и в други страни, по-специално в САЩ.

Броят на застрахователните агенти на компанията надхвърля един милион души, броят на клоновете надхвърля 5 хиляди.

10. Huawei, Китай

Стойност на марката през 2020 г .: 65 084 милиона долара. Промяна в стойността за годината : + 4,5%.

Huawei е една от най-големите телекомуникационни компании в света. Основана през 1987 г. от бившия инженер от Народоосвободителната армия на Китай Рен Дженфей.

През юли 2019 г. компанията представи първия смартфон с 5G свързаност, наречен Huawei Mate 20 X. На 9 август 2019 г. Huawei представи собствена операционна система Harmony OS.

Всяка година Huawei инвестира в изследвания и разработки на поне 10% от обема на подписаните договори (1,26 милиарда долара), оставайки едно от водещите предприятия сред компаниите по света по броя на подадените заявки за патент. /money.bg
CHF CHF 1 2.10372
GBP GBP 1 2.35742
RON RON 10 3.93037
TRY TRY 100 5.35046
USD USD 1 1.88242