С какви тежки регулации започва новата година за автомобилния сектор в Европа
България 02.01.2020 13:13
Отдавна чаканото утежняване на регулациите за производителите на леки автомобили на Стария континент вече е факт от 1 януари тази година, посочва Джон Лесаж от Oilprice.com. Ето какво означават тез за представителите на индустрията.
Целта, заложена от бюрократите в Брюксел, е всеки нов автомобил да емитира не повече от 95 грама въглероден диоксид за километър пробег. Ако возилата имат по-високи емисии, производителят им ще бъде облаган с глоба от 95 евро за всеки грам над регулацията, а тази сума ще бъде умножавана по броя продадени превозни средства от всеки модел, продадени от съответната компания.
Ако тази мярка беше влязла в сила преди две години, автомобилните компании от Стария континент вече щяха да дължат над 33 млрд. евро в глоби.
Промените в системата все пак дават и положителни стимули пред представителите на отрасъла. За всяка кола, чийто емисии са под 50 грама за километър, те ще получават двоен кредит. С подобни емисии са електромобилите и хибридите, което означава, че вероятно местните производители ще въведат много такива модели във флотилиите си.
Но не всеки от тях може лесно да разработи и започне да продава достатъчно такива. Затова някои компании ще трябва да продават още повече модели с двигатели с вътрешно горене, за да могат да си плащат глобите. На практика това означава, че те ще трябва да вкарат цените на санкциите в калкулацията и те ще бъдат платени от крайните потребители.
Промяната в регулациите ще нанесе удар и върху акционерите в автомобилните компании, тъй като вероятно техните разпределени дивиденти ще спаднат. Причината е, че електромобилите и хибридите трудно могат да бъдат продавани на по-високи цени от конвенционалните алтернативи, а към този момент батериите все още са много скъпи, а инфраструктурата за презареждането им - относително оскъдна.
След десетилетие обаче новите регулации ще се затегнат още повече. Целите, заложени за 2030 г., са емисиите да бъдат с 37,5% по-ниски за всеки автомобил, предлаган на европейския пазар. Компаниите настояваха регулацията да е от 20%, което е по-разумно понижение, но не беше уважено. За тежкотоварните камиони целта през 2030 г. ще е да емитират с 30% по-малко газове. /money.bg
Целта, заложена от бюрократите в Брюксел, е всеки нов автомобил да емитира не повече от 95 грама въглероден диоксид за километър пробег. Ако возилата имат по-високи емисии, производителят им ще бъде облаган с глоба от 95 евро за всеки грам над регулацията, а тази сума ще бъде умножавана по броя продадени превозни средства от всеки модел, продадени от съответната компания.
Ако тази мярка беше влязла в сила преди две години, автомобилните компании от Стария континент вече щяха да дължат над 33 млрд. евро в глоби.
Промените в системата все пак дават и положителни стимули пред представителите на отрасъла. За всяка кола, чийто емисии са под 50 грама за километър, те ще получават двоен кредит. С подобни емисии са електромобилите и хибридите, което означава, че вероятно местните производители ще въведат много такива модели във флотилиите си.
Но не всеки от тях може лесно да разработи и започне да продава достатъчно такива. Затова някои компании ще трябва да продават още повече модели с двигатели с вътрешно горене, за да могат да си плащат глобите. На практика това означава, че те ще трябва да вкарат цените на санкциите в калкулацията и те ще бъдат платени от крайните потребители.
Промяната в регулациите ще нанесе удар и върху акционерите в автомобилните компании, тъй като вероятно техните разпределени дивиденти ще спаднат. Причината е, че електромобилите и хибридите трудно могат да бъдат продавани на по-високи цени от конвенционалните алтернативи, а към този момент батериите все още са много скъпи, а инфраструктурата за презареждането им - относително оскъдна.
След десетилетие обаче новите регулации ще се затегнат още повече. Целите, заложени за 2030 г., са емисиите да бъдат с 37,5% по-ниски за всеки автомобил, предлаган на европейския пазар. Компаниите настояваха регулацията да е от 20%, което е по-разумно понижение, но не беше уважено. За тежкотоварните камиони целта през 2030 г. ще е да емитират с 30% по-малко газове. /money.bg
![]() |
1 | 2.03647 |
![]() |
1 | 2.31213 |
![]() |
10 | 3.92903 |
![]() |
100 | 5.56076 |
![]() |
1 | 1.82856 |
Последни новини
- 21:22 Хороскоп за събота, 29 юни 2024 г.
- 19:37 Кой е най-добрият град за живеене в света за 2024 г.
- 19:32 Месец преди Париж: Насар чупи световни рекорди, макар и не за официалната статистика
- 19:28 Защо не бива да спим голи в горещините
- 19:19 МЗ: Случаите на COVID-19 вече ще се съобщават веднъж седмично
- 19:09 Към края на май печалбата на банките расте с 12,4% годишно до 1,5 млрд. лева
- 19:07 Какво да засеем и засадим през юли?
- 19:01 България и Гърция пред Европейския съвет: РСМ не спазва постигнатите договорености