Паяците за репатриране на автомобили във Варна не достигат
Варна<+> 14.04.2014 14:59
Общината разполага само с две машини за репатриране на автомобили, каза по повод протеста на майките, заради недостъпните от коли тротоари, шефът на общинското предприятие „Паркинги и синя зона“ Младен Иванов.
Той добави, че „паяците“ са много остарели и непрекъснато аварират. С две машини е невъзможно да се осъществява ефективна контролна дейност в града. В бюджета за 2014 година няма заложени средства за закупуването на нови “паяци“. Такива могат да бъдат наети за летния сезон. На ден в морската столица се репатрират по 40 автомобила. Това е техническата възможност на наличната техника, защото един “паяк” може да репатрира по 20 коли на ден. Таксата за възстановяване е 30 лева, но и това не спира шофьорите да паркират, където си искат.
Администрацията работи за изграждането на паркинги в града, предприети са широкомащабни действия. Търсят се и подходящи места за изграждане на паркинги. Майките са прави в исканията си, каза Иванов.
Другата ограничителна мярка, която може да бъде приложена, е поставянето на колчета за паркиране, но се регистрират и посегателство върху тях. Според зам. -кметът по инфраструктурните въпроси Христо Иванов въпросът може да се реши с въвеждането на синя зона и с изграждането на паркинги. “Проблемът с тротоарите не е от днес, това състояние се дължи както на ненавременна поддръжка, така и на нарушаване вследствие на паркиране на автомобили по тротоарите.
Той добави, че „паяците“ са много остарели и непрекъснато аварират. С две машини е невъзможно да се осъществява ефективна контролна дейност в града. В бюджета за 2014 година няма заложени средства за закупуването на нови “паяци“. Такива могат да бъдат наети за летния сезон. На ден в морската столица се репатрират по 40 автомобила. Това е техническата възможност на наличната техника, защото един “паяк” може да репатрира по 20 коли на ден. Таксата за възстановяване е 30 лева, но и това не спира шофьорите да паркират, където си искат.
Администрацията работи за изграждането на паркинги в града, предприети са широкомащабни действия. Търсят се и подходящи места за изграждане на паркинги. Майките са прави в исканията си, каза Иванов.
Другата ограничителна мярка, която може да бъде приложена, е поставянето на колчета за паркиране, но се регистрират и посегателство върху тях. Според зам. -кметът по инфраструктурните въпроси Христо Иванов въпросът може да се реши с въвеждането на синя зона и с изграждането на паркинги. “Проблемът с тротоарите не е от днес, това състояние се дължи както на ненавременна поддръжка, така и на нарушаване вследствие на паркиране на автомобили по тротоарите.
Община Варна е отделила средства за ремонт на тротоарите тази година, но изградените обекти трябва да се съхраняват. Трябва да имаме нетърпимост към нарушителите”, допълни Христо Иванов. Той заключи, че инфраструктурата в града е застрахована срещу пътни инциденти, ежеседмично се правят огледи, протестира се пред застрахователните компании и се получават съответните обезщетения за възстановяване.
![]() |
1 | 2.08311 |
![]() |
1 | 2.26003 |
![]() |
10 | 3.86879 |
![]() |
100 | 4.10508 |
![]() |
1 | 1.68041 |
Последни новини
- 21:35 Хороскоп за петък, 22 август 2025 г.
- 19:36 Огромният AI проект на Зукърбърг може да последва съдбата на "метавселената" му
- 19:27 Шефът на "Росатом": Русия се нуждае от обновяване на ядрения си щит заради "колосалните заплахи"
- 19:21 Зеленски: Помолих Тръмп да повлияе на Орбан, за да не блокира присъединяването на Украйна към ЕС
- 19:14 Ислямска държава изнудва Меган Маркъл с нейни крадени голи снимки?
- 19:07 Какво означава яйца от клетъчно, подово, свободно и биологично отглеждани кокошки
- 19:03 Делото за произшествието с АТВ в „Слънчев бряг” ще се разследва от НСлС
- 18:58 Стилияна Николова с втори резултат в квалификацията на Световното