2 ирански авиокомпании ще летят до Варна това лято
Варна<+> 08.06.2018 08:05
През летния сезон въздушните връзки между България и Иран стават по-интензивни.
За настоящия сезон Лято 2018 г. две ирански авиокомпании са изразили желание да летят до нашата страна и по-конкретно до морската ни столица Варна. Това са „Махан Ер“ и „Кешим Ер“, заявява министърът на транспорта Ивайло Московски в отговор на депутатско питане.
От него също така става ясно, че към момента няма изразен интерес нито от български, нито от ирански въздушни превозвачи за извършване на директни въздушни превози по договорената въздушна линия София - Техеран - София (или Техеран - София - Техеран).
Министър Московски уточнява, че въздушния транспорт между двете страни се осъществява на базата на междуправителствена спогодба, подписана през 1994 и влязла в сила през 1997 г.
„Тази спогодба е ограничителна по отношение на предоставяните търговски права и не отговаря на динамиката на развитието на гражданското въздухоплаване“, заявява транспортният министър и добавя, че действащият документ също така е в противоречие с авиационното право на ЕС, в частност, с основополагащи принципи, каквито са правото на установяване и свободната конкуренция.
„Като държава-членка на Европейския съюз Република България има задължение да договаря нови споразумения за въздушен транспорт, които да заменят старите спогодби с държави извън ЕС. В тази връзка българският интерес е в посока на модернизиране на договорно правната база чрез сключване на ново споразумение, вместо чрез изменение на морално остарялата ограничителна спогодба от 1994 г.“, заявява Московски.
Ивайло Московски, министър на туризма.
Ивайло Московски, министър на туризма. / БГНЕС
Предвид горното и в изпълнение на договореностите, постигнати на заседание на Смесения българо-ирански комитет по транспорт през юни 2015 г. българската страна е предоставила на иранската страна типов проект на спогодба за въздушен транспорт, одобрен с протоколно решение на МС от 2 април 2009 г. Следват няколко предложения за организиране на преговори през 2015 и 2016 г., но без успех, подчертава министърът.
През февруари 2018 г. по време на проведената в София експертна среща за подготовка на 19- та сесия на Смесената българо-иранска междуправителствена комисия за икономическо и научно-техническо сътрудничество текстът на българското предложение отново е връчен на иранската страна. До момента не са получени иранските коментари и бележки по проекта на нова спогодба. /БГНЕС
За настоящия сезон Лято 2018 г. две ирански авиокомпании са изразили желание да летят до нашата страна и по-конкретно до морската ни столица Варна. Това са „Махан Ер“ и „Кешим Ер“, заявява министърът на транспорта Ивайло Московски в отговор на депутатско питане.
От него също така става ясно, че към момента няма изразен интерес нито от български, нито от ирански въздушни превозвачи за извършване на директни въздушни превози по договорената въздушна линия София - Техеран - София (или Техеран - София - Техеран).
Министър Московски уточнява, че въздушния транспорт между двете страни се осъществява на базата на междуправителствена спогодба, подписана през 1994 и влязла в сила през 1997 г.
„Тази спогодба е ограничителна по отношение на предоставяните търговски права и не отговаря на динамиката на развитието на гражданското въздухоплаване“, заявява транспортният министър и добавя, че действащият документ също така е в противоречие с авиационното право на ЕС, в частност, с основополагащи принципи, каквито са правото на установяване и свободната конкуренция.
„Като държава-членка на Европейския съюз Република България има задължение да договаря нови споразумения за въздушен транспорт, които да заменят старите спогодби с държави извън ЕС. В тази връзка българският интерес е в посока на модернизиране на договорно правната база чрез сключване на ново споразумение, вместо чрез изменение на морално остарялата ограничителна спогодба от 1994 г.“, заявява Московски.
Ивайло Московски, министър на туризма.
Ивайло Московски, министър на туризма. / БГНЕС
Предвид горното и в изпълнение на договореностите, постигнати на заседание на Смесения българо-ирански комитет по транспорт през юни 2015 г. българската страна е предоставила на иранската страна типов проект на спогодба за въздушен транспорт, одобрен с протоколно решение на МС от 2 април 2009 г. Следват няколко предложения за организиране на преговори през 2015 и 2016 г., но без успех, подчертава министърът.
През февруари 2018 г. по време на проведената в София експертна среща за подготовка на 19- та сесия на Смесената българо-иранска междуправителствена комисия за икономическо и научно-техническо сътрудничество текстът на българското предложение отново е връчен на иранската страна. До момента не са получени иранските коментари и бележки по проекта на нова спогодба. /БГНЕС
![]() |
1 | 2.07868 |
![]() |
1 | 2.26605 |
![]() |
10 | 3.86291 |
![]() |
100 | 4.09891 |
![]() |
1 | 1.67008 |
Последни новини
- 11:52 Задържаха възрастен мъж, подпалил пожар, защото го дразнели сухите треви
- 11:46 „Пътна полиция“ във Варна ще работи с нормално работно време на 15 август
- 11:39 Българка загина при сблъсък между кола и пожарен камион в Гърция
- 11:31 Психологът Иван Игов: 1/3 от българските родители се държат агресивно един към друг пред децата
- 11:23 Над 500 дка гора погълна големият пожар край Кърджали
- 11:16 ПСЖ спечели Суперкупата на Европа след драматичен обрат над Тотнъм
- 11:08 Миършаймър пред Тъкър Карлсън: Защо Украйна е обречена
- 11:01 Бившият съпруг на Хали Бери проговори открито за раздялата си с актрисата