Великобритания въвежда данък за използване на компютрите в офисите за лични цели
Наука 02.05.2006 11:18
Във Великобритания ще обложат с данък използването на компютрите в офисите за лични цели, пише британският вестник “Таймс”.
По информация на изданието Министерството на финансите на Великобритания е стигнало да извода, че използването на компютъра в офиса за лични цели, например за преглеждане на сайтове в Интернет, което не е свързано с работата или за изпращане на лични писма по електронната поща, косвено носи доходи на служителя, които трябва да бъдат обложени с данък.
Работодателят от своя страна ще бъде длъжен да плати всички социални данъци. Годишната сума на данъка за един компютър, който струва на фирмата 2 000 лири, ще бъде 160 лири за служителя и 51,2 лири за работодателя. Данъкът ще може да бъде избегнат само в случай, ако бъде доказано, че компютърът е бил използван за лични цели “незначително”. По този начин работодателите ще бъдат принудени по-строго да наблюдават служителите си, за да имат възможност “достоверно да потвърдят” тази незначителност.
По предварителни изчисления от този данък в бюджета на Великобритания могат да влязат 2,2 милиарда лири през следващите 3 години. Обсъждането на законопроекта, представен от финансовия министър Гордън Браун през март, ще се състои днес. Според консерваторите, които са в опозиция, повечето от работодателите няма да могат да докажат “незначителното използване” на компютрите за лични цели и данъчното бреме за тях ще се повиши.
Информацията е на БГНЕС.
По информация на изданието Министерството на финансите на Великобритания е стигнало да извода, че използването на компютъра в офиса за лични цели, например за преглеждане на сайтове в Интернет, което не е свързано с работата или за изпращане на лични писма по електронната поща, косвено носи доходи на служителя, които трябва да бъдат обложени с данък.
Работодателят от своя страна ще бъде длъжен да плати всички социални данъци. Годишната сума на данъка за един компютър, който струва на фирмата 2 000 лири, ще бъде 160 лири за служителя и 51,2 лири за работодателя. Данъкът ще може да бъде избегнат само в случай, ако бъде доказано, че компютърът е бил използван за лични цели “незначително”. По този начин работодателите ще бъдат принудени по-строго да наблюдават служителите си, за да имат възможност “достоверно да потвърдят” тази незначителност.
По предварителни изчисления от този данък в бюджета на Великобритания могат да влязат 2,2 милиарда лири през следващите 3 години. Обсъждането на законопроекта, представен от финансовия министър Гордън Браун през март, ще се състои днес. Според консерваторите, които са в опозиция, повечето от работодателите няма да могат да докажат “незначителното използване” на компютрите за лични цели и данъчното бреме за тях ще се повиши.
Информацията е на БГНЕС.
CHF
|
1 | 2.10463 |
GBP
|
1 | 2.24498 |
RON
|
10 | 3.83729 |
TRY
|
100 | 3.87564 |
USD
|
1 | 1.66355 |
Последни новини
- 20:41 Хороскоп за четвъртък, 8 октомври 2026 г.
- 19:36 Йотова след КСНС: Ще търсим съгласие с Украйна, Русия и Турция Черна море да е зона на сигурност
- 19:35 Джордж Ръсел ще стартира от дъното на колоната в Гран при на Сингапур
- 19:28 Защо не е добра идея да излизаме навън с мокра коса
- 19:21 Директорът на „Фонд затворно дело“ Нина Димитрова е освободена предсрочно заради тежко нарушение
- 19:13 България е на второ място в ЕС по поскъпване на храните
- 19:06 ЕС тайно се подготвя как да реагира на руска хибридна атака с жертви
- 18:59 Борба с метеоризма: как да намалим газовете в червата