Наука 08.05.2023 13:48 Снимка: ДНЕС+
Колко килограма литий, никел и кобалт отиват в една батерия за електрическа кола
Колкото и някои производители да се опитват да намерят алтернативи за скъпи и редки материали в батериите, те все още доминират.
През следващите няколко години най-вероятно ще станем свидетели на важен технологичен напредък и намаляване на тези суровини в батериите, но дотогава производителите ще продължат да зависят от тях. Ето защо батериите са скъпи, а засега и със съмнителни екологични ползи, защото суровините се добиват по неекологичен начин, а самата химия на батериите не е от най-здравословните за околната среда, което ще е проблем при изхвърлянето им .
Средната литиево-йонна батерия съдържа около 28,9 кг никел, 7,7 кг кобалт и 5,9 кг литий. Ако не се рециклират, тези метали отиват на отпадъци. Това също са около 80 кг мед и около 30 кг графит за общо тегло от около половин тон (за средностатистически електрически автомобил).
Въпреки че се предвижда литиево-йонните батерии да съдържат по-малко метали през 2030 г., рециклирането на тези материали все още ще бъде важно, за да се справим с нарастващото глобално търсене на литиево-йонни батерии. Или ще получим нова технология.
Георги Луканов 24 часа
Още по темата
CHF | 1 | 2.00413 |
GBP | 1 | 2.2865 |
RON | 10 | 3.93029 |
TRY | 100 | 5.64706 |
USD | 1 | 1.82822 |
Последни новини
- 21:15 Хороскоп за понеделник, 6 май 2024 г.
- 19:36 "Няма да се извиня на някого, който си измисля": Нова атака срещу Кевин Спейси
- 19:27 Инциденти с пиротехника белязаха Великден в Гърция
- 19:15 Италианското правителство "оковава" изкуствения интелект в законови рамки
- 19:02 "Уолстрийт джърнъл": Кредиторите на Украйна губят търпение и искат Киев да си плати лихвите по дълга
- 18:49 Politico: Европа е далеч от забрана на TikTok
- 18:36 Синагоги и музей в Ню Йорк са получили бомбени заплахи, обявиха местните власти
- 18:25 "Ал Джазира" ще трябва да прекрати работа в Израел