
Наука 08.05.2023 13:48 Снимка: ДНЕС+
Колко килограма литий, никел и кобалт отиват в една батерия за електрическа кола
Колкото и някои производители да се опитват да намерят алтернативи за скъпи и редки материали в батериите, те все още доминират.
През следващите няколко години най-вероятно ще станем свидетели на важен технологичен напредък и намаляване на тези суровини в батериите, но дотогава производителите ще продължат да зависят от тях. Ето защо батериите са скъпи, а засега и със съмнителни екологични ползи, защото суровините се добиват по неекологичен начин, а самата химия на батериите не е от най-здравословните за околната среда, което ще е проблем при изхвърлянето им .
Средната литиево-йонна батерия съдържа около 28,9 кг никел, 7,7 кг кобалт и 5,9 кг литий. Ако не се рециклират, тези метали отиват на отпадъци. Това също са около 80 кг мед и около 30 кг графит за общо тегло от около половин тон (за средностатистически електрически автомобил).
Въпреки че се предвижда литиево-йонните батерии да съдържат по-малко метали през 2030 г., рециклирането на тези материали все още ще бъде важно, за да се справим с нарастващото глобално търсене на литиево-йонни батерии. Или ще получим нова технология.
Георги Луканов 24 часа
Още по темата
![]() |
1 | 2.09113 |
![]() |
1 | 2.30722 |
![]() |
10 | 3.8214 |
![]() |
100 | 4.48586 |
![]() |
1 | 1.73821 |
Последни новини
- 10:43 Почитаме Светите равноапостоли и просветители Кирил и Методий
- 10:37 Три общини в Смолянско забраниха тротинетките по тротоарите
- 10:25 Още заплахи от Макрон: Русия или приема 30-дневно примирие, или следват тежки санкции
- 10:14 Тръмп: Индия и Пакистан се споразумяха за пълно и незабавно прекратяване на огъня
- 10:02 Джордже Симион благодари на администрацията на Тръмп, че остави визите за румънци
- 09:52 Гроздан Караджов: Решението за референдум е много закъсняло
- 09:41 Николай Нанков: Еврозоната ще постави България сред най-мощните в Европа
- 09:30 Българския форум на бизнес лидерите в подкрепа на еврото!