Наука 08.05.2023 13:48 Снимка: ДНЕС+
Колко килограма литий, никел и кобалт отиват в една батерия за електрическа кола
Колкото и някои производители да се опитват да намерят алтернативи за скъпи и редки материали в батериите, те все още доминират.
През следващите няколко години най-вероятно ще станем свидетели на важен технологичен напредък и намаляване на тези суровини в батериите, но дотогава производителите ще продължат да зависят от тях. Ето защо батериите са скъпи, а засега и със съмнителни екологични ползи, защото суровините се добиват по неекологичен начин, а самата химия на батериите не е от най-здравословните за околната среда, което ще е проблем при изхвърлянето им .
Средната литиево-йонна батерия съдържа около 28,9 кг никел, 7,7 кг кобалт и 5,9 кг литий. Ако не се рециклират, тези метали отиват на отпадъци. Това също са около 80 кг мед и около 30 кг графит за общо тегло от около половин тон (за средностатистически електрически автомобил).
Въпреки че се предвижда литиево-йонните батерии да съдържат по-малко метали през 2030 г., рециклирането на тези материали все още ще бъде важно, за да се справим с нарастващото глобално търсене на литиево-йонни батерии. Или ще получим нова технология.
Георги Луканов 24 часа
Още по темата
CHF
|
1 | 2.10599 |
GBP
|
1 | 2.24061 |
RON
|
10 | 3.84295 |
TRY
|
100 | 3.87452 |
USD
|
1 | 1.65945 |
Последни новини
- 12:53 Емоции на "Анфийлд": Ливърпул си спомни за Жота и взе 3 точки
- 12:43 Последният ѝ потенциален шедьовър остава загадка без отговор
- 12:30 Кристиано вкара два, а Ал Насър постави рекорд с 10 поредни победи
- 12:19 Мъск разбуни духовете с думите "Брюксел вече не е белгийски"
- 12:07 „Да бъдеш про-Путин не е престъпление“: Ксавие Моро ще съди френския външен министър
- 11:46 Китай засилва възможностите си за водене на търговска война
- 11:34 Ройтерс: Русия крие най-мощното си оръжие „Орешник“ в бившата авиобаза край Кричев
- 11:23 Безплатен онлайн калкулатор за малкия бизнес, за да се справи с рестото при въвеждането на еврото