Фейсбук вече и в автомобилите

Наука 11.01.2012 10:18

В ресторантите, на кино, в офиса - влизането във Фейсбук (Facebook) се превърна в навик за мнозина от членовете на социалната мрежа, които вече са над 800 милиона, отбелязва Ройтерс. Сега този навик достигна нов предел - автомобилите.

Американското подразделение на Мерцедес-Бенц (Mercedes-Benz USA) внедрява Фейсбук в автомобилите си със специална версия на услугата, вградена в нова телематична система, която ще бъде представена на Международното изложение за потребителска електроника в Лас Вегас тази седмица.

Достъпът до Фейсбук на пътя няма да бъде същият като достъпа от личния компютър или смартфона. Версията на Фейсбук, предложена в мерцедесите на Даймлер (Daimler AG) е орязана до ограничен набор от възможности, специално проектирани за шофьори и свързани главно с местонахождението на приятели и компании.

По думите на Дан Роуз, вицепрезидент отговарящ за партньорството във Фейсбук, версията на социалната мрежа, проектирана за Мерцедес, отразява обогатяването на Фейсбук с нарастващ нов списък от настройки, там, където има на разположение екрани и интернет връзки.

Той отбеляза, също така, че Фейсбук се интегрира в телевизорите, като се очаква на Международното изложение за потребителска електроника в Лас Вегас различни производители на телевизори да представят вграден Фейсбук в продуктите си.

За разлика от телевизорите обаче интегрирането на Фейсбук в автомобилите изисква сериозно обмисляне на въпроса за безопасността на пътуването.

Продуктовият мениджър от Мерцедес Роберт Поликано, посочи, че предлаганата Фейсбук услуга не е по-разсейваща от стандартната навигационна система в колата или радиото. Всяка дейност, свързана с Фейсбук, която изисква потребителят да въвежда текст е дезактивирана, докато колата се движи. /БТА

CHF CHF 1 2.07736
GBP GBP 1 2.27158
RON RON 10 3.86253
TRY TRY 100 4.10195
USD USD 1 1.67308