Любопитно 07.06.2022 14:46 Снимка: ДНЕС+
Неподсладеното кафе увеличава продължителността на живота
Ако имате нужда от сутрешна чаша кафе, за да се събудите и да се заредите с енергия, или просто за да се насладите на аромата на прясно приготвената напитка, трябва да знаете, че не всяко кафе е еднакво.
Има различни сортове кафе на зърна, има сметана, която може да се добави към кафето, има различни видове подсладители - и всичко това може да промени вкуса на сутрешната ви чаша. Разбира се, вие сами избирате как и с какво да пиете кафето си, но има няколко неща, които трябва да знаете, подчертава „Eat This, Not That“.
Скорошно проучване установи, че пиенето на кафе с малко или без захар може да ви помогне да живеете по-дълго.
В проучването, публикувано в списание Annals of Internal Medicine, изследователи от Южния медицински университет в Гуанджоу, Китай, са проучили данни от 171 000 участници, попълнили здравния въпросник на Британската биобанка.
Проучването показва, че след седем години редовна консумация на неподсладено кафе вероятността от смърт е с 16-20% по-малка в сравнение с тези, които изобщо не пият кафе. Този процент нараства до 29-31% при тези, които редовно добавят една чаена лъжичка захар в кафето си.
Дана Елис Хънс, старши диетолог в Медицинския център на Калифорнийския университет в Лос Анджелис и доцент в университета, заяви, че тези открития са "интересни", но "в тях няма изненада, тъй като има много доказателства, че кафето е полезна противовъзпалителна напитка".
"Черното кафе е най-здравословно, защото съдържа всички полифеноли и антиоксиданти, които се съдържат в зърната, но не и възпалителните съединения, които се съдържат в захарта и в добавки като сметаната", казва Хънс.
Говорейки за кафето със захар, д-р Ханс отбелязва: "По същество ефектът е същият, защото една чаена лъжичка захар е много малко за добре балансирано хранене и това количество няма да доведе до скок на кръвната захар или до други последици за здравето, за разлика от силно подсладените напитки (представете си - някои скъпи кафе напитки съдържат от 8 до 12 чаени лъжички захар плюс сметана!)."
Още по темата
CHF
|
1 | 2.10463 |
GBP
|
1 | 2.24498 |
RON
|
10 | 3.83729 |
TRY
|
100 | 3.87564 |
USD
|
1 | 1.66355 |
Последни новини
- 00:08 Хороскоп за вторник, 9 юни 2026 г.
- 19:33 Още 4 държави дават фалшиви книжки като бандата на "Калашниците"
- 19:27 Папа Лъв ХІV: Оръжията могат да наложат временна тишина, но не могат да изградят траен мир
- 19:19 Иван Хиновски: Поскъпването на ток и парно от 1 юли ще се отрази негативно върху домакинствата
- 19:15 Проф. Гроздински: Вандалите в Киев унищожиха паметника на великия Булгаков. Напомнят на нацистите
- 19:11 Биков обвини Радев, че е станал рекламно лице на големите търговски вериги
- 19:06 Гръмотевична буря се очаква в Мексико Сити по време на откриването на Мондиала
- 19:03 Доц. д-р Десислава Калчева, Фискален съвет: Необходима е фискална децентрализация на общините