Най-добрият начин за съобщаване на лоши новини на служителите
Любопитно 20.12.2015 13:35
Джим Уайтхърст е главен изпълнителен директор на Red Hat. Пред Leadership Insider той споделя най-важния урок, който е научил през кариерата си. Той идва, когато работи за Delta Air Lines. И по-точно, когато авиокомпанията е пред банкрут.
По това време Джим работи като главен оперативен директор и е отговорен за развитието и въвеждането на плана за изпълнение.
Преди този ден той е или сред съветници, които работят по плана, или е на конференция, където разкрива какви са плановете за действие пред финансовите кредитори.
Дните на Джим са изпълнение с напрегнати задачи, интервюта пред пресата, разговори и срещи. В един момент е помолен от служителите на летището да приеме среща с тях, за да се срещне с механиците от нощната смяна.
Планът за изпълнение включва съществени промени в числото на служителите, както и орязване на заплати.
Служителите са наясно, че в един момент ще получат уведомлението за съкращаване. Джим решава да се срещне с тях и да говори. В този момент той не съзнава, че съгласието му ще доведе до един от най-големите уроци през кариерата му.
Настъпва часът на срещата. Джим отива в стаята за почивка вече уморен от дългия ден. Няма си и идея какво ще каже на служителите. Няма сценарий, никаква подготовка.
В момента, в който влиза, вижда стотици хора, които го гледат напрегнато. Осъзнава, че най-доброто нещо, което може да направи, е да им каже истината.
„Извиних се и им предоставих информация за плана, който вървеше в ход с цел оздравяване на авиокомпанията”, спомня си Уайтхърст.
Той им разкрива колко жертви трябва да бъдат направени. Речта му продължава около 45 минути. В нея той дава различните гледни точки на банкерите. Натрупват се доста детайли, но Джим иска да е напълно откровен със служителите. Иска те да разберат същината на проблема и че промените са неизбежни.
Когато завършва речта си, той вижда как другите го гледат. Струва му се, че минават часове. Тогава служителите започват да задават въпроси.
Изобилие от въпроси относно съкращенията, намаляването на заплатите, ползите, които промените ще изведат. Те се интересуват от всеки детайл и въздействието му върху компанията.
Служителите задават въпроса – какво могат да направят те, за да проработи планът.
След години Джим Уайтхърст минава през международното летище в Атланта и го спират двама механици от Delta. Те споменават речта му през онази нощ в стаята за почивка и му благодарят за излагането на плана за спасяване. Особено ценни са им били детайлите в плана.
И двамата механика са взели присърце плана и са приели работата си като част от оздравителния процес, свързан с авиокомпанията. След срещата всеки един от служителите е разбрал колко важна е неговата работа за случването на промяната.
Според Джим, хората се нуждаят от контекст, да знаят „какво” и „как”, искат да бъдат част от успеха./profit.bg
По това време Джим работи като главен оперативен директор и е отговорен за развитието и въвеждането на плана за изпълнение.
Преди този ден той е или сред съветници, които работят по плана, или е на конференция, където разкрива какви са плановете за действие пред финансовите кредитори.
Дните на Джим са изпълнение с напрегнати задачи, интервюта пред пресата, разговори и срещи. В един момент е помолен от служителите на летището да приеме среща с тях, за да се срещне с механиците от нощната смяна.
Планът за изпълнение включва съществени промени в числото на служителите, както и орязване на заплати.
Служителите са наясно, че в един момент ще получат уведомлението за съкращаване. Джим решава да се срещне с тях и да говори. В този момент той не съзнава, че съгласието му ще доведе до един от най-големите уроци през кариерата му.
Настъпва часът на срещата. Джим отива в стаята за почивка вече уморен от дългия ден. Няма си и идея какво ще каже на служителите. Няма сценарий, никаква подготовка.
В момента, в който влиза, вижда стотици хора, които го гледат напрегнато. Осъзнава, че най-доброто нещо, което може да направи, е да им каже истината.
„Извиних се и им предоставих информация за плана, който вървеше в ход с цел оздравяване на авиокомпанията”, спомня си Уайтхърст.
Той им разкрива колко жертви трябва да бъдат направени. Речта му продължава около 45 минути. В нея той дава различните гледни точки на банкерите. Натрупват се доста детайли, но Джим иска да е напълно откровен със служителите. Иска те да разберат същината на проблема и че промените са неизбежни.
Когато завършва речта си, той вижда как другите го гледат. Струва му се, че минават часове. Тогава служителите започват да задават въпроси.
Изобилие от въпроси относно съкращенията, намаляването на заплатите, ползите, които промените ще изведат. Те се интересуват от всеки детайл и въздействието му върху компанията.
Служителите задават въпроса – какво могат да направят те, за да проработи планът.
След години Джим Уайтхърст минава през международното летище в Атланта и го спират двама механици от Delta. Те споменават речта му през онази нощ в стаята за почивка и му благодарят за излагането на плана за спасяване. Особено ценни са им били детайлите в плана.
И двамата механика са взели присърце плана и са приели работата си като част от оздравителния процес, свързан с авиокомпанията. След срещата всеки един от служителите е разбрал колко важна е неговата работа за случването на промяната.
Според Джим, хората се нуждаят от контекст, да знаят „какво” и „как”, искат да бъдат част от успеха./profit.bg
![]() |
1 | 2.07669 |
![]() |
1 | 2.26842 |
![]() |
10 | 3.86322 |
![]() |
100 | 4.09174 |
![]() |
1 | 1.67337 |
Последни новини
- 10:36 Предимно слънчево и горещо
- 10:24 Испания се бори с 14 големи пожара
- 10:11 Колко често (и кога) трябва да поливаме тревата през лятото
- 09:59 Карибската Мата Хари, която се влюби във Фидел Кастро и беше наета да го убие
- 09:46 Български национал донесе победа на отбора си в Полша
- 09:34 Интензивен е трафикът на граничния пункт "Kапитан Андреево" на входа за леки автомобили
- 09:21 Сезонът в Ла Лига започна с 4 гола, червен картон и комичен вратар
- 09:09 Проговори собственикът на аудито - не познавал Виктор Илиев, не знаел, че колата е в него