Какво да ядем и какво не преди лягане

Любопитно 30.09.2021 20:22 Снимка: ДНЕС+

Какво да ядем и какво не преди лягане

Неведнъж сме чували, че за да имаме здрав сън, между последното храненето и лягането трябва да има поне два-три часа. За съжаление, в ежедневието си невинаги успяваме да спазим това правило.

А понякога просто гладът ни заварва по никое време и няма как да си легнем, преди да го задоволим. Затова е важно да знаем какво се случва, когато прегрешим с храна късно вечерта.

Стомашни проблеми

Ако страдаме от рефлуксна болест, яденето преди лягане може да ни причини сериозен дискомфорт, защото рефлуксът се засилва и надали ще ни даде да спим спокойно. В тези случаи е добре винаги да спазваме правилото за хранене няколко часа преди сън.

Кръвна захар

Храненето преди сън може да ни помогне да регулираме нивата на кръвна захар. Ако консумираме нещо протеиново, то те ще останат стабилни чак до закуска. А за диагностицираните с диабет тип 2 е препоръчително вечерното хапване да съдържа не само протеин, но и фибри.

Заспиване

Да, ако се наядем като за последно преди лягане със сигурност няма да можем да заспим сладко-сладко. Но и да си легнем гладни също не ни гарантира спокойна нощ. Затова оптималният вариант, ако усещаме къркорене на стомаха, е да хапнем нещо малко и с много протеин - малко сирене, лъжица фъстъчено масло или чаша прясно мляко.

Добра идея е да консумираме и храни, богати на мелатонин - като банани, бадеми и орехи. Освен на хормона на съня, ядките са богати и на магнезий и цинк, с което ефектът върху съня е още по-голям.

Важно е обаче да стоим далеч от въглехидратите, като сладки, бисквити, чипс и тестени изделия, защото те намалявал тонцентрацията на серотонин в мозъка и правят заспиването по-сложна задача./lifestyle.bg

CHF CHF 1 1.81583
GBP GBP 1 2.29719
RON RON 10 3.97502
TRY TRY 10 1.95612
USD USD 1 1.6448