
Любопитно 11.10.2025 18:00 Снимка: ДНЕС+
Художник изследва широкия спектър от човешки емоции в многолики фигури
Те бяха в центъра на самостоятелната изложба на Канемаки, Insight Prism ("Призма на прозрението"), проведена наскоро в FUMA Contemporary в Токио
Какво би било, ако целият спектър от човешки емоции можеше да се улови наведнъж, в едно-единствено лице? Това е въпросът, на който Йошитоши Канемаки се стреми да отговори чрез своето изкуство.
От години Йошитоши Канемаки създава дървени фигури с множество различни лица, сякаш филтрирани през призма.
Вдъхновени от многолики, многоръки будистки статуи, фигурите на Канемаки изследват пълния спектър от човешки емоции и съзнание. В една единствена фигура можем да срещнем всичко - от радост, игривост и гордост до отчаяние, тревожност и флустрация.
Тези фигури бяха в центъра на самостоятелната изложба на Канемаки, Insight Prism ("Призма на прозрението"), проведена наскоро в FUMA Contemporary в Токио, пише My Modern Met.
На нея художникът представи един от най-амбициозните си проекти досега, щателно издялан от японски мускатен орех и кацура.
Носещ името на самата изложба, Insight Prism, изобразява младо момиче с протегнати ръце, чието тяло е разделено на множество пиксели. Лицето й изглежда на части, сякаш е видяно през кристал, и все пак тя остава спокойна и непринудена, почти настоявайки да хванем ръката й и да тръгнем заедно...
Въпреки че това конкретно произведение не улавя много различни изражения, техническото майсторство на Канемаки проличава ясно. Insight Prism разчита на множество компоненти, подредени в мрежа, всички внимателно наслоени и балансирани, за да се постигне глич ефектът.
Някои от другите му фигури са конструирани по подобен начин, включително Reflective Prism ("Отразяваща призма") от 2024 г. Както при Insight Prism, Reflective Prism също показва момиче с лице на кристали, макар че този път изразът й е колеблив, донякъде срамежлив.
Много негови произведения обаче се фокусират повече върху калейдоскопа от емоции. Ulala Caprice 3rd, например, представя момиче с розова коса, стоящо уверено с ръце на кръста. Но когато обикаляте около фигурата, се разкриват по-сдържани изражения, подсказващи, че под щастието винаги може да се крие чувство на неудовлетвореност - и обратното.
Явно е пристрастието на Канемаки към многолики, многоръки будистки статуи. В будистката традиция никоя емоция не е наистина статична, нито е постоянна - с други думи, тя може да изчезне толкова лесно, колкото се е появила.
"Всички ние играем множество роли в ежедневието си, преминавайки между тях според различните ситуации", отбелязва Канемаки. "Insight Prism въплъщава изкривени отражения на "аза" и пресичащи се слоеве на самосъзнанието, пречупени, разложени..."/Dir.bg
За да откриете повече за художника, посетете Instagram профила на Йошитоши Канемаки.
Още по темата
![]() |
1 | 2.09763 |
![]() |
1 | 2.24576 |
![]() |
10 | 3.84038 |
![]() |
100 | 4.04234 |
![]() |
1 | 1.69072 |
Последни новини
- 18:37 Потребителската кошница на едро поевтинява от 97 на 95 лева
- 18:34 Учени: Егоизмът e предпоставка за забогатяване
- 18:26 Григор извън първите 30 в света
- 18:21 Голямата награда на БАН за 2025 г. получи ендокринологът, чл.-кор. проф. Цветалина Танкова
- 18:18 Китай арестува десетки пастори при най-голямата акция срещу нелегални църкви от 2018 г. насам
- 18:02 Сам Алтман: Работните места на бъдещето няма да са "истинска работа"
- 17:59 400 български творци призоваха фестивала CineLibri да спре сътрудничеството с израелското посолство
- 17:50 Съветът на ЕС предлага пълна либерализация на вноса на мляко и млечни продукти от Украйна