Джей Зи, Armand de Brignac, Moët Hennessy и сделката на прочутия рапър (Шон Картър) с LVMH

Любопитно 24.02.2021 17:16 Снимка: ДНЕС+

Джей Зи, Armand de Brignac, Moët Hennessy и сделката на прочутия рапър (Шон Картър) с LVMH

Джей Зи, или Шон Картър, отдавна е признат за най-богатия рапър, не само заради музикалния му талант, но и заради силния предприемачески нюх, който продължава да демонстрира. Затова и не се съмняваме в успеха на следващия му бизнес ход, свързан с любимото му питие - шампанското.

Наскоро талантливият мистър Картър продава 50 процента от акциите на собствената си компания за шампанско - Armand de Brignac, на прочутата марка Moët Hennessy. Тя е част от портфолиото на световния лидер в бранша LVMH. Сумата се пази в дълбока тайна, но целта на партньорството на Шон Картър далеч не е да спечели още някой и друг долар.

Идеята му е да се възползва максимално от огромната международна мрежа на Moët Hennessy, както и от ресурсите на бранда в региона на Шампан.

Джей Зи създава Armand de Brignac през 2006 г. като в началото се радва на дял от 50%. През 2014 г. я придобива компанията напълно и именно оттогава шампанското му започва да набира популярност. През 2019 г. успява да продаде над половин милион бутилки и стъпва трайно на пазарите в Северна Америка, Азия и Европа.

Луксозното му пенливо вино е известно със своите лъскави златни бутилки, в които се разпространява, а цената на едната варира от 300 до 950 щатски долара. Някои редки реколти стигат до 100 000 долара.

Между другото, прословутите златни бутилки с етикет Armand de Brignac набързо придобиват популярност благодарение на друг умен ход от страна на рапъра. Джей Зи бърза да ги покаже още през 2006 г. в клипа си към "Show Me What You Got", напомнят от Robb Report./lifestyle.bg

CHF CHF 1 1.99738
GBP GBP 1 2.28285
RON RON 10 3.93045
TRY TRY 100 5.61254
USD USD 1 1.82447