10 причини да изберете механична пред автоматична скоростна кутия

Любопитно 04.09.2021 16:38 Снимка: ДНЕС+

10 причини да изберете механична пред автоматична скоростна кутия

Автоматичните трансмисии уверено заместват механичните скоростни кутии, които като че ли са пред "пенсиониране". Много шофьори обаче предпочитат коли с ръчка. И те имат за това солидни аргументи.

Докато жителите на Северна Америка обикновено не могат да си представят че автомобилите имат три педала вместо два, то плурализмът все още цари в Европа. Има много причини в полза на "механиката". Нека си припомним основните.

Цена

Кола с механична скоростна кутия винаги е по-евтина от такава с автоматична трансмисия. Даже в не средния и високия автомобилен сегмент разликата може да се измери с няколко хиляди лева. Въпреки това, много производители, започвайки от С-класата, спряха да предлагат коли с механика.

Динамика

Бюджетните автомобили с евтини автоматични трансмисии автоматично губят динамика спрямо своите събратя, оборудвани с механика. При скъпите автомобили, произведени с двата вида скоростни кутии, разликата е почти незабележима.

Спиране

Механичните трансмисии позволяват на водача да спира със двигателя, увеличавайки ефективността на спиране и намалявайки износването на спирачните дискове и накладките. Автоматичните скоростни кутии практически не могат правят това.

Икономия на гориво

Разходът на гориво в превозно средство с ръчна скоростна кутия обикновено е по-нисък. По правило това се дължи на несъвършенството на автоматичната трансмисия особено на по-евтиния сегмент автомобили. Такива автоматични скоростни кутии често реагират по-бавно и неадекватно на промените в натоварването и в резултат на това увеличават "лакомията" на двигателя.

Стартиране с бутане

Ако на кола с автомат акумулаторът е "умрял" или например стартерът се е повредил, тогава ще бъде много проблематично да стартирате двигателя - ще трябва да се обадите на "пътна помощ". Старомодните методи като "запалване с бутане" няма да работят. Но "по-проста кола" с механична трансмисия няма да причини такива проблеми.

Шофиране извън пътя

Ако колата е попаднала в дълбок сняг, пясък или кал, тогава ръчната трансмисия ще направи възможно излизането с "люлеене" - напред, назад и т.н. Но при автоматичната скоростна кутия това не работи по същи начин, в допълнение, тя лесно може да прегрее в такъв режим на работа.

Загряване

Механичните кутии ни привикнаха, че могат да работят при всякакви условия. Но автоматичната трансмисия все още изисква нагряване на работната течност. Не всички шофьори спазват това правило, в резултат на което ресурсът на автоматичната трансмисия намалява. На този фон "ръчката" изглежда за предпочитане.

Движение с теглене

Повредена кола с ръчна трансмисия може да се влачи на въже толкова дълго и далеч, колкото искате. Но машината изисква специално внимание: като правило разработчикът позволява да се движи такава кола не повече от 50 км със скорост не по-висока от 50 км/ч или дори по-малка. В ролята на теглещо превозно средство механиката също е по-малко капризна от автоматичната скоростна кутия, която може да прегрее.

Поддръжка

В това отношение: "Победа на механиката с нокаут". По-добре изобщо да не мислите за ремонт на автоматичната трансмисия, а относно подмяната - още повече: тя е много скъпа.

Удоволствие от шофирането

Това е най-често срещаният аргумент сред любителите на механичната скоростна кутия. Кажете гордо: "Аз съм шофьор, а не пътник, за когото самата кола превключва нещо".

Позицията е спорна, но има право на съществуване./money.bg

CHF CHF 1 1.99738
GBP GBP 1 2.28285
RON RON 10 3.93045
TRY TRY 100 5.61254
USD USD 1 1.82447