10 начина да разведрим работната атмосфера
Любопитно 23.12.2016 09:29
Когато големият обем работа среща натоварващите презентации, стресиращите крайни срокове и напрежението от гоненето на резултати, всичко това оказва влияние върху здравето, настроението и нивото на мотивация на служителите в една фирма.
Концентрираните служебни задължения по минимум 40 часа седмично създават високи нива на физически и психически стрес. Експертите съветват на работното място да се въдвори атмосфера, представляваща здравословна смесица от работен дух и веселие.
Ето няколко съвета как да разведрите атмосферата в офиса:
1. Поздравявайте се
Един от най-добрите начини да започнете деня, е да влезете в офиса с усмивка и поздрав на уста за всички. Това зарежда с позитивност останалите и скрепва отношенията в един колектив.
2. Оценявайте постиженията на колегите
Добрите резултати се награждават често с бонуси към заплатата или похвала от началството, но няма нищо по-радостно от поздравление за добре свършената работа от колегите, с които съвместно сте се стремили към това.
3. Забавлявайте се с игри
Когато прекарате десетки часове над една задача, мозъкът започва да блокира и продуктивността ви рязко пада. В такива моменти е добре да разсеете мисълта си от това, което правите и да я насочите към нещо леко и неангажиращо. Това ще даде на ума ви време да си почине и освежи и да възобнови загубените части от капацитета си. За целта са подходящи кратки, добре познати на всички игри – кръстословици, не се сърди човече, морски шах, бесеница, дори кратки игрови сесии с карти или на компютъра.
4. Хранете се заедно
Хората казват, че е чудесно да споделяш обяда си с второто си семейство – колегите. Дори не е необходимо да напускате офиса, макар и да е препоръчително, като поръчате храна отвън, но се хранете заедно, тъй като това сплотява. Така преживявате не само тежките моменти заедно, но и мигове на удоволствие, а това създава друга, по-здрава атмосфера.
5.Слушайте музика
Музиката успокоява напрежението от работата и вкарва бодър дух и вълнение в ежедневието ни. Нещо весело и ритмично ще подобри настроението на всички и работата става с песен.
6. Празнувайте рождените дни
На работа всеки повод за празник и веселба е добре дошъл. Рождените дни са специални и няма нищо по-хубаво от тяхното отбелязване, а в много фирми има политика за събиране на пари за общ подарък или торта, което би трогнало всеки.
7. Планирайте пикници през почивните дни
Не е възможно да се харесвате и обичате с всички в офиса, но с тези, които имате по-близки отношения, е хубаво да излизате сред природата. Кратко пътуване до някое интересно място, запознанство със семействата им или просто разходка на тихо и чист въздух, ще направят чудеса за отношенията ви.
8. Отделете време за шеги
Казват, че смехът е най-доброто лекарство и в действителност хуморът разведрява настроението на почти всички и внася глътка свежест в рутината. Виц, весела случка или дори смешен преразказ на филм или шоу, което някой е гледал, са не само приятни, но и направо задължителни сред колеги.
9. Декорирайте работното си място
Направете офиса и бюрото си приятно място за гледане и седене с някаква украса или декорация. Повечето помещения на работа имат интериор с неутрални цветове, а всяко цветно петно или красива картинка внасят свежест за погледа и душата.
10. Вътрешни състезания
Можете да внесете малко смях в делничната рутина на екипа, като си организирате някакви вътрешни състезания или игри – викторини, спортно мероприятия (ходене на боулинг, голф, футболни мачове и др.). Това тренира състезателния дух и отборната принадлежност.
Добре премереният баланс между работата и забавлението е ключът за добрата, продуктивна работна среда и удовлетвореността ни в професионален план. /radio1.bg
Концентрираните служебни задължения по минимум 40 часа седмично създават високи нива на физически и психически стрес. Експертите съветват на работното място да се въдвори атмосфера, представляваща здравословна смесица от работен дух и веселие.
Ето няколко съвета как да разведрите атмосферата в офиса:
1. Поздравявайте се
Един от най-добрите начини да започнете деня, е да влезете в офиса с усмивка и поздрав на уста за всички. Това зарежда с позитивност останалите и скрепва отношенията в един колектив.
2. Оценявайте постиженията на колегите
Добрите резултати се награждават често с бонуси към заплатата или похвала от началството, но няма нищо по-радостно от поздравление за добре свършената работа от колегите, с които съвместно сте се стремили към това.
3. Забавлявайте се с игри
Когато прекарате десетки часове над една задача, мозъкът започва да блокира и продуктивността ви рязко пада. В такива моменти е добре да разсеете мисълта си от това, което правите и да я насочите към нещо леко и неангажиращо. Това ще даде на ума ви време да си почине и освежи и да възобнови загубените части от капацитета си. За целта са подходящи кратки, добре познати на всички игри – кръстословици, не се сърди човече, морски шах, бесеница, дори кратки игрови сесии с карти или на компютъра.
4. Хранете се заедно
Хората казват, че е чудесно да споделяш обяда си с второто си семейство – колегите. Дори не е необходимо да напускате офиса, макар и да е препоръчително, като поръчате храна отвън, но се хранете заедно, тъй като това сплотява. Така преживявате не само тежките моменти заедно, но и мигове на удоволствие, а това създава друга, по-здрава атмосфера.
5.Слушайте музика
Музиката успокоява напрежението от работата и вкарва бодър дух и вълнение в ежедневието ни. Нещо весело и ритмично ще подобри настроението на всички и работата става с песен.
6. Празнувайте рождените дни
На работа всеки повод за празник и веселба е добре дошъл. Рождените дни са специални и няма нищо по-хубаво от тяхното отбелязване, а в много фирми има политика за събиране на пари за общ подарък или торта, което би трогнало всеки.
7. Планирайте пикници през почивните дни
Не е възможно да се харесвате и обичате с всички в офиса, но с тези, които имате по-близки отношения, е хубаво да излизате сред природата. Кратко пътуване до някое интересно място, запознанство със семействата им или просто разходка на тихо и чист въздух, ще направят чудеса за отношенията ви.
8. Отделете време за шеги
Казват, че смехът е най-доброто лекарство и в действителност хуморът разведрява настроението на почти всички и внася глътка свежест в рутината. Виц, весела случка или дори смешен преразказ на филм или шоу, което някой е гледал, са не само приятни, но и направо задължителни сред колеги.
9. Декорирайте работното си място
Направете офиса и бюрото си приятно място за гледане и седене с някаква украса или декорация. Повечето помещения на работа имат интериор с неутрални цветове, а всяко цветно петно или красива картинка внасят свежест за погледа и душата.
10. Вътрешни състезания
Можете да внесете малко смях в делничната рутина на екипа, като си организирате някакви вътрешни състезания или игри – викторини, спортно мероприятия (ходене на боулинг, голф, футболни мачове и др.). Това тренира състезателния дух и отборната принадлежност.
Добре премереният баланс между работата и забавлението е ключът за добрата, продуктивна работна среда и удовлетвореността ни в професионален план. /radio1.bg
![]() |
1 | 2.08444 |
![]() |
1 | 2.32118 |
![]() |
10 | 3.87662 |
![]() |
100 | 4.36839 |
![]() |
1 | 1.71399 |
Последни новини
- 20:41 Хороскоп за понеделник, 9 юни 2025 г.
- 19:38 Британският „Телеграф“: България може да срине еврото и европейските лидери сами ще си бъдат виновни
- 19:28 Мормонски съпруги скандализират от екрана
- 19:19 Кандидат за президент беше прострелян в Колумбия
- 19:09 Коларова: Радев се постави в слаба позиция - както от юридическа, така и от политическа гледна точка
- 19:00 ПВО на Русия свали 9 украински дрона, насочени към Москва
- 18:50 "Амброзиевата Илиада": Най-древният комикс по Омир?
- 18:39 BG-ALERT ще предупреждава за задръствания на "Дунав мост" при Русе