Илиян Станоев, директор КЗП-Варна: Повече варненци се жалват от сайтове за колективно пазаруване

Избрано 31.05.2012 08:54

- Г-н Станоев какви жалби от граждани постъпват най-често в дирекция на Комисията за защита на потребителите (КЗП)?

-Приблизително половината от жалбите са срещу мобилните оператори. Най-често проблемите са свързани с неизпълнение на договори от страна на мобилни оператори и начина на прекратяване на договорите, както и за завишени сметки. Другата половина от жалбите са за рекламации на различни видове стоки и услуги, най-често ел.уреди, обувки, облекла ,битови услуги и т.н.

През последните месеци се наблюдава и нова тенденция, плавно се увеличава броя на постъпилите жалби срещу сайтове за колективно пазаруване. Чрез подобни сайтове се предлагат ваучери за покупка на стоки или услуги на атрактивни цени, но в последствие се оказва, че поради различни причини ваучерите не могат да бъдат използвани.

-Колко са от началото на годината и спрямо миналата година? Увеличил ли се е техният брой?

-За първите четири месеца от началото на годината в Регионална дирекция-Варна са постъпили 664 жалби и сигнали на потребители. Запазва се нивото на постъпилите жалби и сигнали спрямо същия период за 2011 г.

-Какви действия се предприемат от вашата дирекция след постъпване на жалба?

-При постъпване на жалби и сигнали се преценява дали жалбата и сигнала са от компетенциите на КЗП. Ако са от компетенциите на друг контролен орган се препращат в седем дневен срок. Жалбите, които са от компетенциите на КЗП се разглеждат в законно установения едномесечен срок. Решението по жалбата или сигнала се съобщава писмено на жалбоподателя. За да бъде разгледана една жалба е необходимо да не е анонимна, да се представят всички документи необходими за извършване на проверката / документ за произход, гаранционна карта, протоколи за отказано гаранционно обслужване, договори и.т.н.

-Какви нарушения констатират най-често вашите служители?

-Най-честите нарушения, които се констатират са стоки без етикети на български език, нарушения свързани с обявяване на съобщенията за намаления на стоки и услуги.

-Служителите на КЗП ще извършват ли масирани проверки през летния туристически сезон?

-През целия туристически сезон ще се извършват проверки в туристическите обекти – средства за подслон, места за настаняване и заведения за хранене. С приоритет ще се реагира по жалби и сигнали на потребители.

Разговаря: Гергана Коларова/
CHF CHF 1 2.09336
GBP GBP 1 2.29208
RON RON 10 3.92879
TRY TRY 100 4.47071
USD USD 1 1.72426