Илиян Станоев, директор КЗП-Варна: Повече варненци се жалват от сайтове за колективно пазаруване
Избрано 31.05.2012 08:54
- Г-н Станоев какви жалби от граждани постъпват най-често в дирекция на Комисията за защита на потребителите (КЗП)?
-Приблизително половината от жалбите са срещу мобилните оператори. Най-често проблемите са свързани с неизпълнение на договори от страна на мобилни оператори и начина на прекратяване на договорите, както и за завишени сметки. Другата половина от жалбите са за рекламации на различни видове стоки и услуги, най-често ел.уреди, обувки, облекла ,битови услуги и т.н.
През последните месеци се наблюдава и нова тенденция, плавно се увеличава броя на постъпилите жалби срещу сайтове за колективно пазаруване. Чрез подобни сайтове се предлагат ваучери за покупка на стоки или услуги на атрактивни цени, но в последствие се оказва, че поради различни причини ваучерите не могат да бъдат използвани.
-Колко са от началото на годината и спрямо миналата година? Увеличил ли се е техният брой?
-За първите четири месеца от началото на годината в Регионална дирекция-Варна са постъпили 664 жалби и сигнали на потребители. Запазва се нивото на постъпилите жалби и сигнали спрямо същия период за 2011 г.
-Какви действия се предприемат от вашата дирекция след постъпване на жалба?
-При постъпване на жалби и сигнали се преценява дали жалбата и сигнала са от компетенциите на КЗП. Ако са от компетенциите на друг контролен орган се препращат в седем дневен срок. Жалбите, които са от компетенциите на КЗП се разглеждат в законно установения едномесечен срок. Решението по жалбата или сигнала се съобщава писмено на жалбоподателя. За да бъде разгледана една жалба е необходимо да не е анонимна, да се представят всички документи необходими за извършване на проверката / документ за произход, гаранционна карта, протоколи за отказано гаранционно обслужване, договори и.т.н.
-Какви нарушения констатират най-често вашите служители?
-Най-честите нарушения, които се констатират са стоки без етикети на български език, нарушения свързани с обявяване на съобщенията за намаления на стоки и услуги.
-Служителите на КЗП ще извършват ли масирани проверки през летния туристически сезон?
-През целия туристически сезон ще се извършват проверки в туристическите обекти – средства за подслон, места за настаняване и заведения за хранене. С приоритет ще се реагира по жалби и сигнали на потребители.
Разговаря: Гергана Коларова/
-Приблизително половината от жалбите са срещу мобилните оператори. Най-често проблемите са свързани с неизпълнение на договори от страна на мобилни оператори и начина на прекратяване на договорите, както и за завишени сметки. Другата половина от жалбите са за рекламации на различни видове стоки и услуги, най-често ел.уреди, обувки, облекла ,битови услуги и т.н.
През последните месеци се наблюдава и нова тенденция, плавно се увеличава броя на постъпилите жалби срещу сайтове за колективно пазаруване. Чрез подобни сайтове се предлагат ваучери за покупка на стоки или услуги на атрактивни цени, но в последствие се оказва, че поради различни причини ваучерите не могат да бъдат използвани.
-Колко са от началото на годината и спрямо миналата година? Увеличил ли се е техният брой?
-За първите четири месеца от началото на годината в Регионална дирекция-Варна са постъпили 664 жалби и сигнали на потребители. Запазва се нивото на постъпилите жалби и сигнали спрямо същия период за 2011 г.
-Какви действия се предприемат от вашата дирекция след постъпване на жалба?
-При постъпване на жалби и сигнали се преценява дали жалбата и сигнала са от компетенциите на КЗП. Ако са от компетенциите на друг контролен орган се препращат в седем дневен срок. Жалбите, които са от компетенциите на КЗП се разглеждат в законно установения едномесечен срок. Решението по жалбата или сигнала се съобщава писмено на жалбоподателя. За да бъде разгледана една жалба е необходимо да не е анонимна, да се представят всички документи необходими за извършване на проверката / документ за произход, гаранционна карта, протоколи за отказано гаранционно обслужване, договори и.т.н.
-Какви нарушения констатират най-често вашите служители?
-Най-честите нарушения, които се констатират са стоки без етикети на български език, нарушения свързани с обявяване на съобщенията за намаления на стоки и услуги.
-Служителите на КЗП ще извършват ли масирани проверки през летния туристически сезон?
-През целия туристически сезон ще се извършват проверки в туристическите обекти – средства за подслон, места за настаняване и заведения за хранене. С приоритет ще се реагира по жалби и сигнали на потребители.
Разговаря: Гергана Коларова/
CHF
|
1 | 2.09157 |
GBP
|
1 | 2.23166 |
RON
|
10 | 3.84031 |
TRY
|
100 | 3.88827 |
USD
|
1 | 1.66086 |
Последни новини
- 09:03 Унгария последователна: Блокира Украйна по пътя към ЕС
- 08:54 Зеленски поиска: 40-45 млрд евро за 2026 г и общо 210 млрд
- 08:46 Жечо Станков проверява готови ли са електроразпределителните дружества за зимния сезон
- 08:38 Харалан Александров:Радев постоянно напуска ролята си и се държи като лидер на опозиционна партия
- 08:34 Задържан е директор на столично училище за скрити камери в тоалетните
- 08:31 Кошлуков: Докато съм генерален директор, никой няма да определя гостите на "Панорама" и "Референдум"
- 20:38 Хороскоп за сряда, 17 декември 2025 г.
- 19:33 Филипа и Йовица се разделиха, въпреки годежа си в "Ергенът: Любов в рая"