Илиян Станоев, директор КЗП-Варна: Повече варненци се жалват от сайтове за колективно пазаруване
Избрано 31.05.2012 08:54
- Г-н Станоев какви жалби от граждани постъпват най-често в дирекция на Комисията за защита на потребителите (КЗП)?
-Приблизително половината от жалбите са срещу мобилните оператори. Най-често проблемите са свързани с неизпълнение на договори от страна на мобилни оператори и начина на прекратяване на договорите, както и за завишени сметки. Другата половина от жалбите са за рекламации на различни видове стоки и услуги, най-често ел.уреди, обувки, облекла ,битови услуги и т.н.
През последните месеци се наблюдава и нова тенденция, плавно се увеличава броя на постъпилите жалби срещу сайтове за колективно пазаруване. Чрез подобни сайтове се предлагат ваучери за покупка на стоки или услуги на атрактивни цени, но в последствие се оказва, че поради различни причини ваучерите не могат да бъдат използвани.
-Колко са от началото на годината и спрямо миналата година? Увеличил ли се е техният брой?
-За първите четири месеца от началото на годината в Регионална дирекция-Варна са постъпили 664 жалби и сигнали на потребители. Запазва се нивото на постъпилите жалби и сигнали спрямо същия период за 2011 г.
-Какви действия се предприемат от вашата дирекция след постъпване на жалба?
-При постъпване на жалби и сигнали се преценява дали жалбата и сигнала са от компетенциите на КЗП. Ако са от компетенциите на друг контролен орган се препращат в седем дневен срок. Жалбите, които са от компетенциите на КЗП се разглеждат в законно установения едномесечен срок. Решението по жалбата или сигнала се съобщава писмено на жалбоподателя. За да бъде разгледана една жалба е необходимо да не е анонимна, да се представят всички документи необходими за извършване на проверката / документ за произход, гаранционна карта, протоколи за отказано гаранционно обслужване, договори и.т.н.
-Какви нарушения констатират най-често вашите служители?
-Най-честите нарушения, които се констатират са стоки без етикети на български език, нарушения свързани с обявяване на съобщенията за намаления на стоки и услуги.
-Служителите на КЗП ще извършват ли масирани проверки през летния туристически сезон?
-През целия туристически сезон ще се извършват проверки в туристическите обекти – средства за подслон, места за настаняване и заведения за хранене. С приоритет ще се реагира по жалби и сигнали на потребители.
Разговаря: Гергана Коларова/
-Приблизително половината от жалбите са срещу мобилните оператори. Най-често проблемите са свързани с неизпълнение на договори от страна на мобилни оператори и начина на прекратяване на договорите, както и за завишени сметки. Другата половина от жалбите са за рекламации на различни видове стоки и услуги, най-често ел.уреди, обувки, облекла ,битови услуги и т.н.
През последните месеци се наблюдава и нова тенденция, плавно се увеличава броя на постъпилите жалби срещу сайтове за колективно пазаруване. Чрез подобни сайтове се предлагат ваучери за покупка на стоки или услуги на атрактивни цени, но в последствие се оказва, че поради различни причини ваучерите не могат да бъдат използвани.
-Колко са от началото на годината и спрямо миналата година? Увеличил ли се е техният брой?
-За първите четири месеца от началото на годината в Регионална дирекция-Варна са постъпили 664 жалби и сигнали на потребители. Запазва се нивото на постъпилите жалби и сигнали спрямо същия период за 2011 г.
-Какви действия се предприемат от вашата дирекция след постъпване на жалба?
-При постъпване на жалби и сигнали се преценява дали жалбата и сигнала са от компетенциите на КЗП. Ако са от компетенциите на друг контролен орган се препращат в седем дневен срок. Жалбите, които са от компетенциите на КЗП се разглеждат в законно установения едномесечен срок. Решението по жалбата или сигнала се съобщава писмено на жалбоподателя. За да бъде разгледана една жалба е необходимо да не е анонимна, да се представят всички документи необходими за извършване на проверката / документ за произход, гаранционна карта, протоколи за отказано гаранционно обслужване, договори и.т.н.
-Какви нарушения констатират най-често вашите служители?
-Най-честите нарушения, които се констатират са стоки без етикети на български език, нарушения свързани с обявяване на съобщенията за намаления на стоки и услуги.
-Служителите на КЗП ще извършват ли масирани проверки през летния туристически сезон?
-През целия туристически сезон ще се извършват проверки в туристическите обекти – средства за подслон, места за настаняване и заведения за хранене. С приоритет ще се реагира по жалби и сигнали на потребители.
Разговаря: Гергана Коларова/
![]() |
1 | 2.10033 |
![]() |
1 | 2.25716 |
![]() |
10 | 3.85385 |
![]() |
100 | 4.21711 |
![]() |
1 | 1.71504 |
Последни новини
- 10:14 Ройтерс: Какво представлява двудържавното решение на израелско-палестинския конфликт
- 10:04 БДЖ моли пътниците да не замърсяват влаковете!
- 10:00 Джо Байдън с тежки критики към Доналд Тръмп: Очакват ни тъмни дни!
- 09:53 Делян Добрев: Зелените рекетьори в България ме хейтят с пяна на уста
- 09:45 Германският външен министър предупреди Израел да не анексира Западния бряг
- 09:36 Гутериш: Мандатната система на ООН е неефективна и се нуждае от сериозна реформа
- 09:31 Разочароваща квалификация за Никола Цолов в Унгария
- 09:27 Лукашенко към Тръмп: Нелепо е! Чуй се, заплашваш най-голямата ядрена сила в света!