![Европарламентът прие мерките срещу замърсяването от автомобили по регламент Евро 7](https://dnesplus.bg/uploads/news/images/1150874/l-3.jpg)
ЕС и Свят 14.03.2024 14:28 Снимка: ДНЕС+
Европарламентът прие мерките срещу замърсяването от автомобили по регламент Евро 7
Евродепутатите одобриха на пленарна сесия в сряда новите правила на Европейския съюз (ЕС) за намаляване на емисиите от леки автомобили, микробуси, автобуси, камиони и ремаркета. Те приеха с 297 гласа "за", 190 "против" и 37 "въздържал се" постигнатото споразумение със с Европейския съвет (Съвета) по регламент Евро 7 (одобряване на типа по отношение на емисиите и надзор на пазара на моторни превозни средства). Съгласно новите мерки превозните средства ще трябва да отговарят на новите стандарти за по-дълго време, като се гарантира, че ще останат по-малко замърсяващи през целия си жизнен цикъл, съобщиха от пресслужбата на Европейския парламент (ЕП).
За леките автомобили и микробусите се запазват настоящите условия по регламент Евро 6 за тестване и граничните стойности на емисиите на отработили газове. За автобусите и камионите обаче се въвеждат по-строги гранични стойности за емисиите на отработени газове, измерени в лаборатории и в реални условия на шофиране, като същевременно се запазват сегашните условия за тестване.
За пръв път стандартите в ЕС ще включват гранични стойности на емисиите на спирачни частици (PM10) за леки и лекотоварни автомобили, както и минимални изисквания за издръжливостта на акумулаторите в електрическите и хибридните автомобили.
Всяко превозно средство ще има екологичен паспорт с информация за екологичните показатели в момента на регистрацията му - пределни стойности на емисиите на замърсители, емисии на CO2, разход на гориво и електроенергия, пробег в електрически режим на задвижване, дълготрайност на акумулатора. Потребителите ще имат достъп до актуална информация и за разхода на гориво, състоянието на изправност на акумулаторните батерии, емисиите на замърсители и други данни, отчитани от бордовите системи и датчиците.
"Успешно постигнахме баланс между екологичните цели и жизненоважните интереси на производителите. Искаме да осигурим достъпността на новите по-малки автомобили с двигатели с вътрешно горене за националните клиенти и в същото време да дадем възможност на автомобилната индустрия да се подготви за очакваната трансформация на сектора. ЕС ще обърне внимание и на емисиите от спирачките и гумите и ще гарантира по-голяма издръжливост на батериите", коментира докладчикът по темата Александър Вондра.
За да влезе в сила споразумението по регламент Евро 7, то трябва да бъде одобрено официално и от Съвета.
Още по темата
![]() |
1 | 2.0386 |
![]() |
1 | 2.31794 |
![]() |
10 | 3.93385 |
![]() |
100 | 5.46346 |
![]() |
1 | 1.80095 |
Последни новини
- 01:03 Под проливен дъжд Париж откри Олимпиадата
- 21:22 Хороскоп за събота, 27 юли 2024 г.
- 19:40 Илхан Кючюк се жали в ЕС за натиска върху депутатите от ДПС без Пеевски
- 19:28 Депутатите все пак излизат във ваканция - от 17 август
- 19:15 Kaĸ мaгнaтитe ĸaтo Mъpдoĸ ĸoнтpoлиpaт ĸoмпaнии, ĸoитo нe пpитeжaвaт
- 19:01 КРИБ: Компенсациите за тока са спасение за българската индустрия
- 18:49 Проф. Галин Цоков: Близо 11 млн лв. са осигурени за полярни изследвания в Антарктида
- 18:38 Георги Гергов ще обжалва решението на СГС за Пловдивския панаир