
ЕС и Свят 14.03.2024 14:28 Снимка: ДНЕС+
Европарламентът прие мерките срещу замърсяването от автомобили по регламент Евро 7
Евродепутатите одобриха на пленарна сесия в сряда новите правила на Европейския съюз (ЕС) за намаляване на емисиите от леки автомобили, микробуси, автобуси, камиони и ремаркета. Те приеха с 297 гласа "за", 190 "против" и 37 "въздържал се" постигнатото споразумение със с Европейския съвет (Съвета) по регламент Евро 7 (одобряване на типа по отношение на емисиите и надзор на пазара на моторни превозни средства). Съгласно новите мерки превозните средства ще трябва да отговарят на новите стандарти за по-дълго време, като се гарантира, че ще останат по-малко замърсяващи през целия си жизнен цикъл, съобщиха от пресслужбата на Европейския парламент (ЕП).
За леките автомобили и микробусите се запазват настоящите условия по регламент Евро 6 за тестване и граничните стойности на емисиите на отработили газове. За автобусите и камионите обаче се въвеждат по-строги гранични стойности за емисиите на отработени газове, измерени в лаборатории и в реални условия на шофиране, като същевременно се запазват сегашните условия за тестване.
За пръв път стандартите в ЕС ще включват гранични стойности на емисиите на спирачни частици (PM10) за леки и лекотоварни автомобили, както и минимални изисквания за издръжливостта на акумулаторите в електрическите и хибридните автомобили.
Всяко превозно средство ще има екологичен паспорт с информация за екологичните показатели в момента на регистрацията му - пределни стойности на емисиите на замърсители, емисии на CO2, разход на гориво и електроенергия, пробег в електрически режим на задвижване, дълготрайност на акумулатора. Потребителите ще имат достъп до актуална информация и за разхода на гориво, състоянието на изправност на акумулаторните батерии, емисиите на замърсители и други данни, отчитани от бордовите системи и датчиците.
"Успешно постигнахме баланс между екологичните цели и жизненоважните интереси на производителите. Искаме да осигурим достъпността на новите по-малки автомобили с двигатели с вътрешно горене за националните клиенти и в същото време да дадем възможност на автомобилната индустрия да се подготви за очакваната трансформация на сектора. ЕС ще обърне внимание и на емисиите от спирачките и гумите и ще гарантира по-голяма издръжливост на батериите", коментира докладчикът по темата Александър Вондра.
За да влезе в сила споразумението по регламент Евро 7, то трябва да бъде одобрено официално и от Съвета.
Още по темата
![]() |
1 | 2.09113 |
![]() |
1 | 2.26343 |
![]() |
10 | 3.86375 |
![]() |
100 | 4.02778 |
![]() |
1 | 1.66227 |
Последни новини
- 09:33 Информационен ден във Варна представя финансиране по програми на Европейската космическа агенция
- 09:26 Потушени са 90 пожара в страната за последното денонощие
- 09:18 Извънредни мерки за сигурност заради посещението на Тръмп във Великобритания
- 09:09 Тежката катастрофа в София: Автомобилът е бил мощен, освен това е бил допълнително тунингован
- 09:01 Финансистът Дацов с анализ за инфлацията и заплатите
- 08:54 След първия учебен ден: Институциите затягат мерките за безопасност на пътя
- 08:46 Делян Пеевски: Правителството може да разчита на ДПС-Ново начало
- 08:39 Вторник идва с прохладно, но ясно и слънчево време