ЕС и Свят 14.03.2024 14:28 Снимка: ДНЕС+
Европарламентът прие мерките срещу замърсяването от автомобили по регламент Евро 7
Евродепутатите одобриха на пленарна сесия в сряда новите правила на Европейския съюз (ЕС) за намаляване на емисиите от леки автомобили, микробуси, автобуси, камиони и ремаркета. Те приеха с 297 гласа "за", 190 "против" и 37 "въздържал се" постигнатото споразумение със с Европейския съвет (Съвета) по регламент Евро 7 (одобряване на типа по отношение на емисиите и надзор на пазара на моторни превозни средства). Съгласно новите мерки превозните средства ще трябва да отговарят на новите стандарти за по-дълго време, като се гарантира, че ще останат по-малко замърсяващи през целия си жизнен цикъл, съобщиха от пресслужбата на Европейския парламент (ЕП).
За леките автомобили и микробусите се запазват настоящите условия по регламент Евро 6 за тестване и граничните стойности на емисиите на отработили газове. За автобусите и камионите обаче се въвеждат по-строги гранични стойности за емисиите на отработени газове, измерени в лаборатории и в реални условия на шофиране, като същевременно се запазват сегашните условия за тестване.
За пръв път стандартите в ЕС ще включват гранични стойности на емисиите на спирачни частици (PM10) за леки и лекотоварни автомобили, както и минимални изисквания за издръжливостта на акумулаторите в електрическите и хибридните автомобили.
Всяко превозно средство ще има екологичен паспорт с информация за екологичните показатели в момента на регистрацията му - пределни стойности на емисиите на замърсители, емисии на CO2, разход на гориво и електроенергия, пробег в електрически режим на задвижване, дълготрайност на акумулатора. Потребителите ще имат достъп до актуална информация и за разхода на гориво, състоянието на изправност на акумулаторните батерии, емисиите на замърсители и други данни, отчитани от бордовите системи и датчиците.
"Успешно постигнахме баланс между екологичните цели и жизненоважните интереси на производителите. Искаме да осигурим достъпността на новите по-малки автомобили с двигатели с вътрешно горене за националните клиенти и в същото време да дадем възможност на автомобилната индустрия да се подготви за очакваната трансформация на сектора. ЕС ще обърне внимание и на емисиите от спирачките и гумите и ще гарантира по-голяма издръжливост на батериите", коментира докладчикът по темата Александър Вондра.
За да влезе в сила споразумението по регламент Евро 7, то трябва да бъде одобрено официално и от Съвета.
Още по темата
CHF
|
1 | 2.09583 |
GBP
|
1 | 2.22633 |
RON
|
10 | 3.84091 |
TRY
|
100 | 3.90535 |
USD
|
1 | 1.66851 |
Последни новини
- 08:38 Росен Желязков: Отиваме на избори. Нямаме притеснения за влизането на България в еврозоната
- 08:31 Орлин Колев: Ако всички откажат да бъдат министър-председатели, редовният кабинет остава да действа
- 01:29 Хороскоп за четвръртък, 18 декември 2025 г.
- 19:35 Представят първите 8 български изтребителя F-16 Block 70 на официална церемония в Трета авиобаза
- 19:28 7 немски градчета, които ще ви впечатлят
- 19:20 19FortyFive: С-500 "Прометей" - руската система, заради която нервничат пилотите на F-22 и F-35
- 19:13 Какво се случва със сметки, кредити, депозити, лизинги и инвестиции с въвеждане на еврото
- 19:05 Нова забрана на Тръмп удря по още два участника на Мондиала