Сергей Прокопиев: Бъдете толерантни и не изпреварвайте рисково по пътя към морето!
България 29.07.2015 08:06
Започна най-активния период за почивки и хиляди българи се отправят към различни дестинации - на море, на планина, зад граница - със собствените си автомобили. Как да пътуваме по-безопасно, за да отидем там, за където сме тръгнали и да не превръщаме почивката си ходене по мъките, заради шофьорски грешки или неподходящо поведение на пътя?
Този въпрос си го задаваме всяка година и ще продължаваме, защото катастрофите повтарят едни и същи недомислени привички, с които май трудно се разделяме.
Най-добре е да пътуваме в хладната част на деня - сутрин рано или привечер, когато слънцето не е толкова агресивно към нас. Това наистина ще облекчи пътя ни и много по-свободно ще се придвижим, примерно, към Черноморието. Не бива да забравяме да правим и по-чести почивки в рамките на изминати 100 км или на час път. Добре е да спираме и да излизаме извън автомобила да починем, като се подкрепяме с разхладителни напитки - вода, чай или предпочитан сок. Хидратирането на тялото никак не е за подценяване, а когато имаме недостиг на течности в организма често получаваме и главоболие, което ни прави раздразнителни.
На второ място, но не по важност, е да шофираме с по-ниска скорост. Според мен е правилно да се движим поне с 10-20 км под максимално допустимата скорост, в зависимост от пътя, който сме избрали. Това при всички случаи ще намали броя на критичните ситуации, в които попадаме и ще ни помогне, ако има такива, да намалим по-лесно скоростта, за да ги избегнем.
При всички случаи трябва да се заредим с търпение, добро настроение и да бъдем по-толерантни към другите участници в движението, които също като нас пътуват към морето. Нервността от задръстванията, от лошите пътища не трябва да влияе върху отношението ни към другите шофьори. Би трябвало да бъдем по-дружелюбни и да пропускаме спокойно бързащите, да не им се дразним. Спазването на по-голяма дистанция от другите превозни средства също е част от профилактиката ни срещу стреса на пътя. В същото време е хубаво да помагаме на закъсалите, защото всеки от нас може да изпадне в подобна ситуация. Това ще даде добър сигнал на хората в беда и по някакъв начин ще повиши самоуважението ни.
Лятно време, може би, основната причина за пътните инциденти са от неправилното изпреварване и превишена или несъобразена скорост. Правилната преценка на пътната обстановка е добре да се прави при предприемане на изпреварване. Често срещано явления е, когато някой на магистралата достигне бавно движещ се товарен автомобил веднага да започне изпреварването му, без изобщо да се съобразява с движещите се зад него или насреща му автомобили. Именно такива хора са най-опасните на пътя, но не бива да забравяме, че и ние самите сме попадали в тази роля.
Много е важно да си напомним да избягваме вербалните и невербални конфликти с другите участници в движението и с полицаите като гаранция да не си вгорчаваме почивката. Това ще ни спести доста главоболия и неприятности.
За недоспалите шофьори, които обикновено тръгват от морето към вътрешността на страната, изпили една дузина кафета мога да кажа да не си правят експерименти колко са издържливи. Кафето в случая не ви е най-добрия помощник за бодрост. Принципът е следният: човек, ако не е спал достатъчно или изобщо не е спал преди тръгване или не трябва изобщо да шофира или да избере такъв маршрут, който не е натоварен. Примерно, едно придвижване по подбалканския път от Бургас за София може да се окаже много по-безопасен от по-прекия и лесен маршрут по магистралата. Повечето завои и повечето зелени площи ще държат шофьора малко или много нащрек. А ненатовареното движение може да помогне на уморения водач. В тежкия трафик по магистралите рискът за такъв уморен шофьор се умножава по повече от две.
А когато возим деца правилата желязно трябва да се спазват - когато са на задната седалка те трябва задължително да са с колани. Тяхната безопасност е на първо място за водача и той трябва да е спокоен за тях по време на движение. /БГНЕС
------------
Сергей Прокопиев, регионален представител за София на Асоциацията за защита на пострадали и застраховани при ПТП.
Този въпрос си го задаваме всяка година и ще продължаваме, защото катастрофите повтарят едни и същи недомислени привички, с които май трудно се разделяме.
Най-добре е да пътуваме в хладната част на деня - сутрин рано или привечер, когато слънцето не е толкова агресивно към нас. Това наистина ще облекчи пътя ни и много по-свободно ще се придвижим, примерно, към Черноморието. Не бива да забравяме да правим и по-чести почивки в рамките на изминати 100 км или на час път. Добре е да спираме и да излизаме извън автомобила да починем, като се подкрепяме с разхладителни напитки - вода, чай или предпочитан сок. Хидратирането на тялото никак не е за подценяване, а когато имаме недостиг на течности в организма често получаваме и главоболие, което ни прави раздразнителни.
На второ място, но не по важност, е да шофираме с по-ниска скорост. Според мен е правилно да се движим поне с 10-20 км под максимално допустимата скорост, в зависимост от пътя, който сме избрали. Това при всички случаи ще намали броя на критичните ситуации, в които попадаме и ще ни помогне, ако има такива, да намалим по-лесно скоростта, за да ги избегнем.
При всички случаи трябва да се заредим с търпение, добро настроение и да бъдем по-толерантни към другите участници в движението, които също като нас пътуват към морето. Нервността от задръстванията, от лошите пътища не трябва да влияе върху отношението ни към другите шофьори. Би трябвало да бъдем по-дружелюбни и да пропускаме спокойно бързащите, да не им се дразним. Спазването на по-голяма дистанция от другите превозни средства също е част от профилактиката ни срещу стреса на пътя. В същото време е хубаво да помагаме на закъсалите, защото всеки от нас може да изпадне в подобна ситуация. Това ще даде добър сигнал на хората в беда и по някакъв начин ще повиши самоуважението ни.
Лятно време, може би, основната причина за пътните инциденти са от неправилното изпреварване и превишена или несъобразена скорост. Правилната преценка на пътната обстановка е добре да се прави при предприемане на изпреварване. Често срещано явления е, когато някой на магистралата достигне бавно движещ се товарен автомобил веднага да започне изпреварването му, без изобщо да се съобразява с движещите се зад него или насреща му автомобили. Именно такива хора са най-опасните на пътя, но не бива да забравяме, че и ние самите сме попадали в тази роля.
Много е важно да си напомним да избягваме вербалните и невербални конфликти с другите участници в движението и с полицаите като гаранция да не си вгорчаваме почивката. Това ще ни спести доста главоболия и неприятности.
За недоспалите шофьори, които обикновено тръгват от морето към вътрешността на страната, изпили една дузина кафета мога да кажа да не си правят експерименти колко са издържливи. Кафето в случая не ви е най-добрия помощник за бодрост. Принципът е следният: човек, ако не е спал достатъчно или изобщо не е спал преди тръгване или не трябва изобщо да шофира или да избере такъв маршрут, който не е натоварен. Примерно, едно придвижване по подбалканския път от Бургас за София може да се окаже много по-безопасен от по-прекия и лесен маршрут по магистралата. Повечето завои и повечето зелени площи ще държат шофьора малко или много нащрек. А ненатовареното движение може да помогне на уморения водач. В тежкия трафик по магистралите рискът за такъв уморен шофьор се умножава по повече от две.
А когато возим деца правилата желязно трябва да се спазват - когато са на задната седалка те трябва задължително да са с колани. Тяхната безопасност е на първо място за водача и той трябва да е спокоен за тях по време на движение. /БГНЕС
------------
Сергей Прокопиев, регионален представител за София на Асоциацията за защита на пострадали и застраховани при ПТП.
CHF | 1 | 2.10101 |
GBP | 1 | 2.35062 |
RON | 10 | 3.92942 |
TRY | 100 | 5.33811 |
USD | 1 | 1.85176 |
Последни новини
- 08:30 13 области в оранжево и жълто заради очаквани валежи
- 21:13 Хороскоп за събота, 30 ноември 2024 г.
- 19:31 Колко често да сменяме чорапите си (вероятно го правим по-рядко, отколкото трябва)
- 19:22 Известен адвокат обясни, защо съдебната реформа не е само „кой точно ще е главен прокурор?!“
- 19:13 Хлябът, който да ядем за по-нисък холестерол и кръвна захар
- 19:03 Разградчанин стана жертва на онлайн измама за 48 000 лв.
- 18:54 Безопасно ли е да слагаме алуминиево фолио в съдомиялната машина
- 18:43 Рекордно ниски температури в Турция, паднаха до минус 20 градуса