
България 10.04.2025 09:27 Снимка: ДНЕС+
Правителството предлага "Великденска кошница" за трапезата на всеки дом
Идеята е търговците да се съгласят да предлагат стоките на контролирани цени
За първи път в България правителството предлага да бъде реализирана инициатива "Великденска кошница". Предвижда се инициативата да бъде реализирана чрез Министерството на земеделието и храните.
Кампанията има за цел да осигури на трапезата на всеки дом основните великденски продукти, които са традиционни за страната ни, на достъпни за потребителите цени.
Включените продукти са - агнешко и ярешко месо, яйца, великденски козунаци и тематични сладкарски изделия за празника.
Това научи Епицентър.бг, разполагайки с текста на инициативата на правителството на Росен Желязков.
Предвижда се инициатива да се осъществи с доброволно сътрудничество между правителството чрез Министерството на земеделието и храните и търговските вериги и супермаркети.
При желание участващите търговци се ангажират да предлагат горепосочените продукти на контролирани цени по време на празниците.
Ето подробности за инициативата "Великденска кошница", представена за първи път от кабинета "Желязков":
„Великденска кошница“ е инициатива, която се предвижда да бъде реализирана за първи път у нас.
Кампанията ще има за цел да осигури на трапезата на всеки дом основните великденски продукти, които са традиционни за страната ни, на достъпни за потребителите цени.
Предложението е тя да се прилага в периода от 11 до 19 април 2025 г.
Включени са следните продукти:
- Агнешко
- Ярешко
- Яйца
- Великденски козунаци
- Тематични сладкарски изделия за празника
Предложението за тази инициатива е да се осъществи с доброволно сътрудничество между правителството чрез Министерството на земеделието и храните и търговските вериги и супермаркети. При желание участващите търговци се ангажират да предлагат горепосочените продукти на контролирани цени по време на празниците. Инициативата ще се ръководи от Министерството на земеделието и храните. „Великденската кошница“, подчертаваме, е доброволна ценова инициатива, а не законодателна такава.
Очаквани резултати:
За домакинствата – По-достъпни цени в период на увеличено търсене и разходи.
За бизнеса – Подобряване на имиджа и връзката с потребителите чрез социална отговорност.
За пазара – Превенция на спекулативни ценови скокове.
За държавата – По-добро информиране на обществото и поддържане на ценова стабилност.
Инициативата би могла да работи по същество:
- Няма правно задължение за търговците да участват.
- Правителството (по-конкретно Министерството на земеделието и храните) предлага идеята и при желание да се координира с големите вериги – супермаркети у нас.
- Търговците се съгласяват доброволно да включат определени продукти в специален списък и да предложат наистина или стабилни или по-ниски цени на определени продукти.
- Инициативата ще допринесе за предотвратяване на прекомерни повишения на цените в този период и по отношение на самата конкуренция.
Допълнителни предложения за развитие на инициативата
Стикер „Великденска кошница“ – Специално обозначение на участващите продукти в магазините.
Комуникационна кампания – Медийна информираност чрез телевизия, радио, социални мрежи и инфографики.
Още по темата
![]() |
1 | 2.09247 |
![]() |
1 | 2.26029 |
![]() |
10 | 3.85803 |
![]() |
100 | 4.03449 |
![]() |
1 | 1.66908 |
Последни новини
- 19:24 Взрив в мадридски квартал рани 21 души, трима са в тежко състояние
- 19:11 ФБР търси евентуален съучастник на убиеца на Чарли Кърк
- 18:59 Загуба за Иван Иванов, Финландия ни изравни за купа "Дейвис"
- 18:46 Андрей Райчев: Радев изпусна момента и времето не работи за него
- 18:34 Президентът на Непал обяви предсрочни избори след протестите в страната
- 18:23 Вучич обяви възможни предсрочни избори: Повече не мога да бъда президент
- 18:11 Как да намалим времето за изчакване на багажа ни на летището
- 17:57 Стартира санирането на 1200 домакинства в Шумен