България 08.11.2022 08:07 Снимка: ДНЕС+
Паргов: Резонни са исканията за увеличение на заплатите на работещите в градския транспорт
Обзалагам се, че трасето на трамвай №5 няма да бъде завършено в срок до април 2023 година. Това означава, че изпълнителят ще търпи санкции. Това каза Калоян Паргов - заместник-председателят на Комисията по транспорт и пътна безопасност на СОС от БСП, в ефира на Евронюз България.
Той припомни, че в резултат от негово питане от името на групата на БСП по повод на този ремонт се е оказало, че част от дейностите повторно се правят. Тоест има грешка в изпълнението или грешка в проектирането.
Паргов е получил уверението, че повторното изпълнение на определени дейности ще е за сметка на изпълнителя, а не е за сметка на самия проект, който е на стойност 40 милиона без ДДС.
Общинският съветник допълни, че има и обективни причини - този проект е правен преди две-три години. „Заложеното КСС не отговаря на сегашните ценови условия и със сигурност ще се наложи да се ползва механизма за индексация, който МС прие наскоро и важи за всички ведомства и инфраструктурни проекти. Но извън това говорим за качество на ремонта“, обясни Калоян Паргов.
Социалистът заяви, че са напълно резонни исканията за увеличение на заплатите на работещите в градския транспорт, като се има предвид инфлацията, енергийната криза и последствията от Ковид пандемията.
„Трудът на шофьорите е тежък, работи се в стресови условия. Натоварването е изключително голямо и те справедливо искат индексация“, убеден е Паргов и допълни, че сега трябва да започнат разговорите за ново увеличение на заплатите , които дори са закъснели на фона на това, че от началото на годината това се е случило в немалко браншове.
Заместник- председателят на Комисията по транспорт и пътна безопасност припомни, че тази година Столична община работи с дупка от 70 милиона в транспорта, въпреки че редовното правителството осигури 75 милиона.
„Позицията на групата на БСП беше, че Столична община и градският транспорт имат резерви – просто трябва да запретнат ръкави, за да спре изтичането на средства, да спре безхаберието, като това, което виждаме с ремонта на трамвай №5“, обясни Паргов и посочи, че така може да се осигурят необходимите средства, за да не се движи градският транспорт по разреден график, с оглед спестяване на пари.
По думите му не е реалистично и не е необходимо да се товари населението с по-скъпи карти и билети.
„Най-малкото защото градският транспорт се конкурира с автомобилния. Виждаме задръстванията в пиковите часове. Това означава, че не бива да стимулираме автомобилния трафик. По-скоро трябва да стимулираме ползването на обществения транспорт, който трябва да е бърз, евтин и удобен. В който пътникът да е на първо място“, изтъкна Калоян Паргов.
Още по темата
CHF | 1 | 2.00105 |
GBP | 1 | 2.27568 |
RON | 10 | 3.93076 |
TRY | 100 | 5.62834 |
USD | 1 | 1.83027 |
Последни новини
- 18:09 Сделките с недвижими имоти в Европа се сринаха до най-ниските нива от 13 години
- 17:57 „Европа може да умре“: Макрон със знакова реч и призив за укрепване на отбраната
- 17:46 ЕК: Украйна, Бразилия и Великобритания заемат водещите места във вноса на храни в ЕС
- 17:34 Лоренцо на Софка се отърва - прекратиха разследването за каналджийство
- 17:27 Плажовете вече ще бъдат достъпна среда за хората с увреждания, коментира доц. Медиха Хамза
- 17:25 Близо 1 млн. българи ще пътуват за Великден
- 17:15 Маникюр в оранжево - 5 идеи за дъждовните дни (СНИМКИ)
- 17:02 Затворнически шеф в Разград извеждал неправомерно задържани извън ареста