България 27.11.2022 12:00 Снимка: ДНЕС+
Министър Шишков: Ще загубим финансиране заради магистрала "Европа"
"12-те години назад в Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) представляват политика без политики и говорене без проекти. Това, което се случва и във ВиК сектора, и в пътищата, е едно и също".
Това заяви пред БНР служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков.
Той коментира започналото финализиране на втория етап от строителството на интерконектора Гърция - България:
"Интерконекторът работи с пълния си капацитет, но не е завършен като строеж. Ако не го бяхме разделили изграждането му на етапи, към този момент нямаше да тече газ по интерконектора, или трябваше да си затворим очите и да въведем обекта в експлоатация, без да са завършени всички строителни работи. ... Пътят към интерконектора трябва да бъде завършен, да се завършат и антиерозионните мерки, за да бъде финализиран цялостният проект".
"Входът към България от Европа не е европейски", каза арх. Шишков във връзка с изграждането на магистрала "Европа" и предстоящото й свързване с ГКПП "Калотина".
150 метра от пътя - между граничния пункт и началото на магистралата - не са в проекта, посочи той:
"Трябваше да останат с по една лента, но няма да остане. Започва в нищото и завършва в нищото. Очаквам да бъде внесен проект и да бъде одобрен с по две ленти в двете посоки. Ще загубим финансиране от това, че се забавихме с ПУП, който е от Сливница до София. ... Документите са готови, но седемте месеца не мога да ги върна. Тези седем месеца могат да ни костват загуба на европейски пари".
И за АМ "Хемус" имаше много говорене, но нямаше проекти, каза служебният министър на регионалното развитие и благоустройството:
"Както беше тръгнало строителството на "Хемус" - нямаше да доживеем да я видим цяла. ... Внасям в Министерски съвет Текст за търпимост, който ще предложа на депутатите да бъде одобрен, с който да можем да регламентираме незаконното строителство, което държавата в рамките на 2020-2021 г. си е позволила да строи".
В България за 12 години са построени около 20% от нужните магистрали, каза Шишков, като се позова на направен от МРРБ анализ:
"Всички питат има ли пари, а за казвам, че няма проекти. ... Политиците да помислят дали тунелът под Петрохан и АМ "Рила" да не бъдат дадени на концесия, за да има пари и за социални дейности, а не само за строителство на инфраструктурни обекти".
Още по темата
CHF | 1 | 2.10372 |
GBP | 1 | 2.35742 |
RON | 10 | 3.93037 |
TRY | 100 | 5.35046 |
USD | 1 | 1.88242 |
Последни новини
- 22:42 Хороскоп за неделя, 22 декември 2024 г.
- 19:11 191 снегорина се борят с обилния снеговалеж в Централна и Западна България
- 19:02 Haй-зaмoжният фyтбoлиcт в cвeтa, пo-бoгaт oт Mecи и Poнaлдo взeти зaeднo
- 18:50 Коалиционно правителство, начело със социалдемократите, поема властта в Исландия
- 18:39 Киселова вижда два варианта за събиране на мнозинство за кабинет
- 18:27 Хванаха голямо количество контрабандни сексуални стимуланти на Дунав мост - Видин
- 18:15 Осъдиха осем души за участие в кампания, довела до убийството на френски учител
- 18:03 Катастрофа между автобус и камион в Бразилия взе най-малко 22 жертви