България 27.11.2022 12:00 Снимка: ДНЕС+
Министър Шишков: Ще загубим финансиране заради магистрала "Европа"
"12-те години назад в Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) представляват политика без политики и говорене без проекти. Това, което се случва и във ВиК сектора, и в пътищата, е едно и също".
Това заяви пред БНР служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков.
Той коментира започналото финализиране на втория етап от строителството на интерконектора Гърция - България:
"Интерконекторът работи с пълния си капацитет, но не е завършен като строеж. Ако не го бяхме разделили изграждането му на етапи, към този момент нямаше да тече газ по интерконектора, или трябваше да си затворим очите и да въведем обекта в експлоатация, без да са завършени всички строителни работи. ... Пътят към интерконектора трябва да бъде завършен, да се завършат и антиерозионните мерки, за да бъде финализиран цялостният проект".
"Входът към България от Европа не е европейски", каза арх. Шишков във връзка с изграждането на магистрала "Европа" и предстоящото й свързване с ГКПП "Калотина".
150 метра от пътя - между граничния пункт и началото на магистралата - не са в проекта, посочи той:
"Трябваше да останат с по една лента, но няма да остане. Започва в нищото и завършва в нищото. Очаквам да бъде внесен проект и да бъде одобрен с по две ленти в двете посоки. Ще загубим финансиране от това, че се забавихме с ПУП, който е от Сливница до София. ... Документите са готови, но седемте месеца не мога да ги върна. Тези седем месеца могат да ни костват загуба на европейски пари".
И за АМ "Хемус" имаше много говорене, но нямаше проекти, каза служебният министър на регионалното развитие и благоустройството:
"Както беше тръгнало строителството на "Хемус" - нямаше да доживеем да я видим цяла. ... Внасям в Министерски съвет Текст за търпимост, който ще предложа на депутатите да бъде одобрен, с който да можем да регламентираме незаконното строителство, което държавата в рамките на 2020-2021 г. си е позволила да строи".
В България за 12 години са построени около 20% от нужните магистрали, каза Шишков, като се позова на направен от МРРБ анализ:
"Всички питат има ли пари, а за казвам, че няма проекти. ... Политиците да помислят дали тунелът под Петрохан и АМ "Рила" да не бъдат дадени на концесия, за да има пари и за социални дейности, а не само за строителство на инфраструктурни обекти".
Още по темата
CHF | 1 | 2.02049 |
GBP | 1 | 2.28431 |
RON | 10 | 3.93021 |
TRY | 100 | 5.63146 |
USD | 1 | 1.83594 |
Последни новини
- 09:53 Надеждата за спасение остава жива за Ботев (Враца)
- 09:47 11 ранени след катастрофа на автобус, пътуващ от Истанбул за Добрич
- 09:40 Шолц след срещите в Китай: Разговорите дадоха важен тласък за прекратяването на войната в Украйна
- 09:28 Орбан: Ръководството на ЕС се провали, високопоставените служители трябва да бъдат сменени
- 09:19 АП: Руските войски засилват натиска срещу изтощените украински сили преди пролетната офанзива
- 09:09 Заловиха 400 килограма хероин на "Капитан Андреево", укрити в матраци
- 09:02 Крумовград си свърши работата, но ще трябва да почака за Топ 6
- 08:51 Главчев: Няма да предлагам нов кандидат, това не е кастинг за външен министър