Иво Маринов и Ернст Бургбахер обсъдиха в Берлин съвместни дейности по Дунавската стратегия
България 09.03.2012 12:29
Заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов се срещна в Берлин с държавния секретар във Федералното министерство на икономиката и технологиите на Германия Ернст Бургбахер. Двамата разговаряха в рамките на световното туристическо изложение ITB, което се провежда в германската столица.
Маринов и Бургбахер обсъдиха дейностите в рамките на стратегията за развитие на река Дунав, по която България и Германия са партньори в създаването на Дунавския компетентен център. Една от целите на Дунавската стратегия е формирането на бранда Дунав за региона, който да бъде разпознаваем като единен туристически продукт. Стратегията е одобрена от Европейския съвет през юни 2011 г. и е втората европейска макрорегионална стратегия след аналогичната за Балтийско море. В момента стартира комуникационна кампания за популяризиране на стратегията и вчера в Берлин се състоя първата пресконференция от тази кампания.
Маринов информира своя гост за подписания неотдавна в Нови Сад меморандум за разбирателство между България, Сърбия, Румъния и Хърватска за създаване на общия туристически продукт „Пътят на римските императори“ за Югоизточна Европа. Той кореспондира пряко и с дейностите по Дунавската стратегия.
Иво Маринов представи пред своя гост разнообразието и на минералните извори в страната ни, които са отлична основа за развитие на балнео- и СПА туризма. Със своите над 600 минерални извора България е на второ място в Европа след Исландия. Това богатство, заедно със съхранената природа, осигуряват отлични условия за почивка, лечение и възстановяване.
Маринов и Бургбахер обсъдиха също и перспективата германски туристи да посещават България чрез финансиране от местните здравноосигурителни каси. Бургбахер информира своя домакин за действащата вече подобна практика между Германия и Чехия и за възможността тя да бъде обогатена с партньорство и с нашата страна. Двамата събеседници изказаха общо пожелание да се инициира среща между здравните каси на двете държави, за да се обсъди този потенциал.
Бургбахер подчерта, че освен минералните извори културно-историческото наследство също е сред основните конкурентни предимства на България в международния туризъм.
Маринов и Бургбахер обсъдиха дейностите в рамките на стратегията за развитие на река Дунав, по която България и Германия са партньори в създаването на Дунавския компетентен център. Една от целите на Дунавската стратегия е формирането на бранда Дунав за региона, който да бъде разпознаваем като единен туристически продукт. Стратегията е одобрена от Европейския съвет през юни 2011 г. и е втората европейска макрорегионална стратегия след аналогичната за Балтийско море. В момента стартира комуникационна кампания за популяризиране на стратегията и вчера в Берлин се състоя първата пресконференция от тази кампания.
Маринов информира своя гост за подписания неотдавна в Нови Сад меморандум за разбирателство между България, Сърбия, Румъния и Хърватска за създаване на общия туристически продукт „Пътят на римските императори“ за Югоизточна Европа. Той кореспондира пряко и с дейностите по Дунавската стратегия.
Иво Маринов представи пред своя гост разнообразието и на минералните извори в страната ни, които са отлична основа за развитие на балнео- и СПА туризма. Със своите над 600 минерални извора България е на второ място в Европа след Исландия. Това богатство, заедно със съхранената природа, осигуряват отлични условия за почивка, лечение и възстановяване.
Маринов и Бургбахер обсъдиха също и перспективата германски туристи да посещават България чрез финансиране от местните здравноосигурителни каси. Бургбахер информира своя домакин за действащата вече подобна практика между Германия и Чехия и за възможността тя да бъде обогатена с партньорство и с нашата страна. Двамата събеседници изказаха общо пожелание да се инициира среща между здравните каси на двете държави, за да се обсъди този потенциал.
Бургбахер подчерта, че освен минералните извори културно-историческото наследство също е сред основните конкурентни предимства на България в международния туризъм.
![]() |
1 | 2.10169 |
![]() |
1 | 2.25716 |
![]() |
10 | 3.85841 |
![]() |
100 | 4.12301 |
![]() |
1 | 1.66794 |
Последни новини
- 21:48 Хороскоп за четвъртък, 24 юли 2025 г.
- 19:37 "Бактерията човекоядец": Опасно заболяване дебне в Черно море
- 19:30 "Таймс": САЩ изпращат ядрени оръжия във Великобритания за първи път от 17 години
- 19:23 Киев арестува 14-годишни, обвинени, че са вербувани от руските служби
- 19:15 Преди да се предаде, украинец изпрати на руските войници дрон с видео на позициите на ВСУ
- 19:08 Тръмп обвини Обама в измяна: Опитаха се да откраднат изборите през 2016 г.
- 19:01 Тома Николов: ПП се стопява до 3%, загубиха голяма част от извънградската си аудитория
- 18:53 Красимир Йорданов: Лихвените нива на Тръмп могат да предизвикат голям инфлационен шок