Бойко Борисов и Волен Сидеров обекти на топ ПР в медиите

България 30.07.2006 11:52

Всички български медии работят с елементи на ПР-агенции, особено в периоди на избори.

Това показват резултатите от изследване на Българския хелзинкски комитет, представено на годишната среща на Българската медийна коалиция в Банско.

Медиите често правят спонтанен ПР (Връзки с обществеността) по отношение на партии и политически лица, а личности като Бойко Борисов и Волен Сидеров се радват на топ ПР от страна на средствата за масова информация, обясни един от медийните експерти от изследователския екип Орлин Спасов, цитиран от Дарик радио.

Политическият ПР у нас се е осъзнал след появяването на Бойко Борисов, който всъщност нямаше собствен ПР-екип, заяви от своя страна Георги Лозанов.

По думите му засега ПР е все още дума с негативен знак, а дейността ПР била спорна.

ПР-специалистите казват, че това е най-съвременният механизъм за движение на информацията, а журналистите - че ПР-ите са едни хитри търговци на информация и влияние, които търгуват с обществения интерес, смята Лозанов.

Между 200-3 000 лева се движи тарифата за подкуп на журналисти от ПР-агенции, посочват анкетираните.

Пак според тях в последните години отмира практиката да се предлагат пари срещу определени публикации.

Като най-подозрителни области от гледна точка на скритата реклама се посочват текстовете за туризъм, за имоти, за лекарства.
CHF CHF 1 2.09943
GBP GBP 1 2.23728
RON RON 10 3.84401
TRY TRY 100 3.88992
USD USD 1 1.66524