България 29.10.2024 10:29 Снимка: ДНЕС+
Автоексперт: Очакват се и първите заледявания, вече е време за смяна на гумите
Температурите навън напомнят за зимния сезон въпреки слънцето. Преходните сезони са едни от най-опасните, защото на много места настилките са мокри и има паднали есенни листа. Очакват се и първите заледявания.
Затова вече е време за смяна на гумите, категоричен е автоекспертът Румен Дунев. Той съветва да не чакаме последния момент и да подготвим автомобила си за зимния сезон от по-рано.
"Започват температурите да падат още, ще започне появата на черен лед. Хората да са предпазливи в сутрешните часове и късно вечер. Много често хората питат дали грайферът е достатъчен и дали няма да ги глобят. Вече има съвременни машини, които бързо и лесно дават отговор на въпроса, като измерват гумата в три точки – отвън, отвътре и в средата", каза Румен Дунев, председател на Българската федерация по автомобилен спорт, предава бТВ.
Защо е важно да караме със зимни гуми?
"Самият каучук на гумата е много по-мек, отколкото този на лятната гума. При лятната има силно изразени канали, които да вадят водата и да предпазват водача от навлизане в аквапланинг, докато при зимната гума каналите са напречно разположени и самият грайфер е разцепен допълнително така, че да осигурява максимално сцепление дори и при заледени участъци", обясни Румен Дунев.
За да работят правилно и да осигуряват възможно най-доброто сцепление гумите трябва да са напомпани според изискванията на производителя.
"След като се сменят зимните гуми е много важно да бъдат напомпани според предписанието на завода производител, което обикновено се намира или на капачката на резервоара на автомобила, или на предната дясна врата. Много е важно да се мине реглаж, защото гумите трябва да се търкалят, а да не се пързалят, защото тогава се унищожават", добави Дунев.
Най-важното, което водачите трябва да знаят при избора на гуми, е горивната икономичност. Тя е описана на етикета на гумата. При по-евтините гуми, тя е по-малка. При по-скъп комплект в дългосрочен план шофьорът може да спести от гориво.
"Моят съвет към водачите, които нямат възможност да инвестират в четири нови гуми, е всяка година да купуват по две нови и да ги слагат на предната управляема ос. Следващата година, когато купят още две нови, гумите от предната година отиват на задната ос. Така винаги ще имат автомобил, който ще е перфектно подготвен за зимните условия и ще има необходимото сцепление", каза още автоекспертът.
От 15 ноември до 1 март всички автомобили трябва да бъдат със зимни гуми или с такива, чийто грайфер е минимум 4 мм.
Още по темата
CHF
|
1 | 2.09943 |
GBP
|
1 | 2.22077 |
RON
|
10 | 3.84627 |
TRY
|
100 | 4.02621 |
USD
|
1 | 1.69586 |
Последни новини
- 10:50 Българо-френската камара в Париж показва нова България като център на доверие, иновации и растеж
- 10:45 Борисов: Държавата ще поеме ръководството над „Лукойл” с назначаване на особен управител
- 10:42 Държавата и "Лукойл" ощетени с милиони левове чрез нелегално източване на гориво
- 10:37 Пеевски за казуса "Лукойл": Има запаси, спряхме износа, хората ще имат гориво
- 10:35 Нанси Пелоси няма да се кандидатира за преизбиране в американския Конгрес
- 10:31 Асен Василев: Провалът на сделката с "Лукойл" ни поставя в много тежка ситуация
- 10:28 Швеция може да помогне за финансирането на сделката за изтребители "Грипен" за Киев
- 10:19 Поправката ''особен управител'' на ''Лукойл'' мина спешно за 30 секунди в енергийната комисия