Краят на търговската война не е близо. И американските компании ще платят цената й
България 12.06.2019 19:58
Действията на администрацията на президента Тръмп, довели до ескалация на търговската война с Китай, оставиха малък избор за действие на американските компании. Те трябва или да намалят зависимостта си от китайските производители, или да се примирят с по-високи разходи и по-ниски печалби, посочва в анализ за CNN Business консултантът Дан К. Еберхарт.
"Тъй като краят на търговската война не изглежда близо, компаниите ще трябва да се обърнат към други държави в Азия и Америка в търсене на алтернативни доставчици. Проблемът е, че вече е прекалено трудно да намериш такава, която все още не е попаднала под прицела на президента Тръмп", смята той.
Експертът обяснява, че след въвеждането на митата върху китайския внос редица американски производители са се насочили към правенето на бизнес с мексикански доставчици. Под заплахата и на тях да бъдат наложени тарифи, фирмите е трябвало да търсят нов изход.
"Споразумението между Тръмп и Мексико в последния момент, поне временно сложи край на този търговски спор, но не и на несигурността", казва Еберхарт.
Експертът акцентира върху това, че не една или две индустрии в Щатите се оказват притиснати от търговската политика на държавния глава.
"Тръмп заплаши да въведе мита върху вносните коли и автомобилни части, което би засегнало европейските и японските производители. Това от своя страна ще принуди американските компании да разчитат на други глобални вериги за доставки, чудейки се дали има останали сигурни доставки", казва консултантът.
Все пак той смята, че ограничаването на "свръхзависимостта" на САЩ от китайския внос в дългосрочен план ще бъде здравословно за икономиката. От друга страна обаче този процес ще бъде болезнен за американските компании и потребители в краткосрочен план. /money.bg
"Тъй като краят на търговската война не изглежда близо, компаниите ще трябва да се обърнат към други държави в Азия и Америка в търсене на алтернативни доставчици. Проблемът е, че вече е прекалено трудно да намериш такава, която все още не е попаднала под прицела на президента Тръмп", смята той.
Експертът обяснява, че след въвеждането на митата върху китайския внос редица американски производители са се насочили към правенето на бизнес с мексикански доставчици. Под заплахата и на тях да бъдат наложени тарифи, фирмите е трябвало да търсят нов изход.
"Споразумението между Тръмп и Мексико в последния момент, поне временно сложи край на този търговски спор, но не и на несигурността", казва Еберхарт.
Експертът акцентира върху това, че не една или две индустрии в Щатите се оказват притиснати от търговската политика на държавния глава.
"Тръмп заплаши да въведе мита върху вносните коли и автомобилни части, което би засегнало европейските и японските производители. Това от своя страна ще принуди американските компании да разчитат на други глобални вериги за доставки, чудейки се дали има останали сигурни доставки", казва консултантът.
Все пак той смята, че ограничаването на "свръхзависимостта" на САЩ от китайския внос в дългосрочен план ще бъде здравословно за икономиката. От друга страна обаче този процес ще бъде болезнен за американските компании и потребители в краткосрочен план. /money.bg
CHF | 1 | 2.08912 |
GBP | 1 | 2.35662 |
RON | 10 | 3.93116 |
TRY | 100 | 5.3695 |
USD | 1 | 1.89905 |
Последни новини
- 22:26 Хаос и опашки по летищата в Германия след блокаж в системата за паспортен контрол
- 22:19 Затворник във Франция държа пет часа заложници в затвора, предаде се (ВИДЕО)
- 21:02 Хороскоп за събота, 4 януари 2025 г.
- 19:40 Юрий Луценко: Украйна трябва да има нов президент за преговорите с Русия
- 19:32 Въвежда се нова организация за достъп и престой пред Терминал 2 на летище София
- 19:25 Либералите напускат преговорите за съставяне на коалиционно правителство в Австрия
- 19:17 ФБР предупреждава, че е възможно да има още атаки като тази в Ню Орлиънс
- 19:09 Украински журналист: Нагла корупция! Фирма за смет изгражда защитата на ВЕЦ Днепър