Версията „Самоубийство на пилота” на изчезналия Боинг набира скорост
Варна<+> 16.03.2014 18:58
Инцидентът с изчезналия Боинг 777 на малоазийските авиолинии все повече заприличва на самоубийство на пилота. Тази версия все още не се огласява официално заради възможните усложнения, съобщава „Асошиейтед прес”.
Последното изявление в тази посока е на члена на австралийската и международната асоциация на пилотите Майк Глин. Той нарече вероятната причина за изчезването на Боинг-а „самоубийство на пилота”. Основание за този извод е само пилотът може да изключи системата за връзка на самолета с авиодиспечерите.
Глин дава и подобни примери с други самолети преди години. Той твърди, че като пилот той най-малко иска вината да падне върху пилотите, но след като това вече е ставало, защо да не се случи и сега.
През 1999 година самолет на EgyptAir (рейс 990) е катастрофирал при странни обстоятелства. Когато следователите от САЩ започнали да търсят причината, те открили, че пилотът е изключил автопилота, повел самолета към земята и повтарял една и съща фраза –„Оставям се в ръцете на Бога”. Точно 11 пъти той повторил фразата, след което самолетът се разбил.
Подобно нещо е станало и със самолет на SilkAir (рейс185), който през 1997г. паднал в река, изпълнявайки рейс от Джакарта в Сингапур. При този инцидент жертвите са 104 пътника, а разследващите установили, че до разбиването на земята, самолетът се е движил по управлявана от пилота траектория.
И в двата случая обаче разследващите не употребяват термина „самоубийство” като вероятна причина. Вместо това се посочват технически проблеми. Затова и до днес тази тема е табу за специалистите в бранша, въпреки тези случаи. А и те едва ли са единствените. /БЛИЦ
Последното изявление в тази посока е на члена на австралийската и международната асоциация на пилотите Майк Глин. Той нарече вероятната причина за изчезването на Боинг-а „самоубийство на пилота”. Основание за този извод е само пилотът може да изключи системата за връзка на самолета с авиодиспечерите.
Глин дава и подобни примери с други самолети преди години. Той твърди, че като пилот той най-малко иска вината да падне върху пилотите, но след като това вече е ставало, защо да не се случи и сега.
През 1999 година самолет на EgyptAir (рейс 990) е катастрофирал при странни обстоятелства. Когато следователите от САЩ започнали да търсят причината, те открили, че пилотът е изключил автопилота, повел самолета към земята и повтарял една и съща фраза –„Оставям се в ръцете на Бога”. Точно 11 пъти той повторил фразата, след което самолетът се разбил.
Подобно нещо е станало и със самолет на SilkAir (рейс185), който през 1997г. паднал в река, изпълнявайки рейс от Джакарта в Сингапур. При този инцидент жертвите са 104 пътника, а разследващите установили, че до разбиването на земята, самолетът се е движил по управлявана от пилота траектория.
И в двата случая обаче разследващите не употребяват термина „самоубийство” като вероятна причина. Вместо това се посочват технически проблеми. Затова и до днес тази тема е табу за специалистите в бранша, въпреки тези случаи. А и те едва ли са единствените. /БЛИЦ
![]() |
1 | 2.07559 |
![]() |
1 | 2.26868 |
![]() |
10 | 3.86535 |
![]() |
100 | 4.10014 |
![]() |
1 | 1.67552 |
Последни новини
- 23:39 Зеленски: Украйна е готова да установи нова архитектура на сигурността
- 23:35 Тръмп е за тристранна среща. Макрон: Европа също иска да е на масата за преговори
- 19:33 Задържан е убиецът на жената в Първомай, чийто съпруг е полицай
- 19:26 Разследващи започнаха оглед на плажа в Несебър, където 8-годишно дете загина след падане от парашут
- 19:19 Български шофьор на камион предизвика тежка катастрофа в Гърция с три жертви
- 19:11 Хамас прие ново предложение за прекратяване на огъня в Газа
- 19:04 Милорад Додик вече не е президент на Република Сръбска
- 18:56 Европейските морета се затоплят, последиците ще са катастрофални