Въвеждат критерии за изграждането на тротоари във Варна
Варна<+> 20.02.2014 18:37
Специални критерии за изграждането на тротоарите във Варна да бъдат създадени тази година. Това предложение на общинската администрация, обявено от Христо Иванов зам.- кмет на морската столица по време на заседанието на Обществения съвет по устройство и развитие на територията, получи пълна подкрепа от експертите.
Критериите трябва да определят ясно параметрите на материалите, които ще се ползват при строителството, както и на архитектурния облик на тротоарите в отделните зони на града.
„Идеята е да дадем една обща визия на града и да има синхрон в пешеходните зони. В момента всеки, който строи сграда, сам решава как и с какви материали да направи тротоара пред нея, а това е недопустимо”, посочи Христо Иванов.
Архитектите и проектантите от браншовите камари първо трябва да дадат предложения за тези регламенти за трите пилотни обекта, предвидени в бюджета за т.г.– за бул. „Цар Освободител”, за южния тротоар на „Мария Луиза” в участъка между ул. „Шопен” и бул. „Сливница”, тротоарите на „Владислав Варненчик” - от страната на Пощата в участъка от бул. Съборни" до ул. "Алеко Константинов".
Правилата ще посочват техническата спецификация на видовете строителни материали, която ще бъде залагана във всички тръжни процедури, и ще е постоянен елемент от изискванията на общината към проектантите.
Предстои изработване на специална наредба, въз основа на която тези изисквания и правила да бъдат заложени в строителните разрешения.
В ход е изработването на няколко типа детайли за тротоарите – бетонни изделия с различна носимоспособност, детайли за отводняване около ръба на бордюра, както и за прихващане и извеждане на водата от улуците до шахтите.
От обществения съвета настояват да има и изискване за задължителна гаранция от поне пет години за тротоарите и строг контрол по възстановяването им след евентуални ремонти.
Критериите трябва да определят ясно параметрите на материалите, които ще се ползват при строителството, както и на архитектурния облик на тротоарите в отделните зони на града.
„Идеята е да дадем една обща визия на града и да има синхрон в пешеходните зони. В момента всеки, който строи сграда, сам решава как и с какви материали да направи тротоара пред нея, а това е недопустимо”, посочи Христо Иванов.
Архитектите и проектантите от браншовите камари първо трябва да дадат предложения за тези регламенти за трите пилотни обекта, предвидени в бюджета за т.г.– за бул. „Цар Освободител”, за южния тротоар на „Мария Луиза” в участъка между ул. „Шопен” и бул. „Сливница”, тротоарите на „Владислав Варненчик” - от страната на Пощата в участъка от бул. Съборни" до ул. "Алеко Константинов".
Правилата ще посочват техническата спецификация на видовете строителни материали, която ще бъде залагана във всички тръжни процедури, и ще е постоянен елемент от изискванията на общината към проектантите.
Предстои изработване на специална наредба, въз основа на която тези изисквания и правила да бъдат заложени в строителните разрешения.
В ход е изработването на няколко типа детайли за тротоарите – бетонни изделия с различна носимоспособност, детайли за отводняване около ръба на бордюра, както и за прихващане и извеждане на водата от улуците до шахтите.
От обществения съвета настояват да има и изискване за задължителна гаранция от поне пет години за тротоарите и строг контрол по възстановяването им след евентуални ремонти.
CHF
|
1 | 2.12937 |
GBP
|
1 | 2.21098 |
RON
|
10 | 3.8462 |
TRY
|
100 | 3.96669 |
USD
|
1 | 1.67911 |
Последни новини
- 09:51 Психологът в окото на бурята
- 09:39 Президентът Радев откри възпоменателен турнир по тенис в памет на генерал-майор Нейко Ненов
- 09:28 Сърбия получи отсрочка от санкциите срещу НИС
- 09:17 Слънчево есенно време ни очаква през следващите дни. Температурите гонят 20 градуса
- 09:05 Обвиниха сина на Радан Кънев за притежание на марихуана
- 08:55 Орбан: Твърдо се противопоставяме на санкциите на ЕС върху руската енергия
- 08:43 Националите опитаха да играят футбол, но Турция пак ни остави капо в квалификациите
- 08:32 Желязков: Това е бюджетът, който гарантира плавен преход към еврото без инфлационни шокове