Синдикати: 90% от шофьорите във Варна не са съгласни да продават билети в градския транспорт

Варна<+> 13.11.2025 15:25 Снимка: ДНЕС+

Синдикати: 90% от шофьорите във Варна не са съгласни да продават билети в градския транспорт

90 на сто от водачите на автобуси и тролейбуси във Варна са против идеята да продават билети в градския транспорт. Това обобщиха за Радио Варна и предаването "Новият ден" Генчо Генчев от синдикалната организация "Промяната" и Теменужка Петрова от "Асоциация демократични синдикати".

Аз съм шофьор, от 25 години съм в градския транспорт, почти никой не е съгласен да продава билети. Дори има колеги, които казаха, че директно ще напуснат, ако това стане факт, подчерта Генчо Генчев. Да се помисли, преди да бъде подписан рамковият договор между ТАСРУД и "Градски транспорт", призова Генчев. Той определи предложението за продажба на билети като минус за шофьорите. Малки разписания, отвличания на вниманието - те всеки ден ще трябва да се отчитат. За да се улесни работата им, трябва да има бус ленти, за да няма кой да им пречи, заяви Генчев. 

От медиите и от социалните мрежи разбрахме за предложението билети в градския транспорт да се продават и от шофьорите, подчерта Теменужка Петрова. Тази тема е изключително болезнена за водачите на автобуси и тролейбуси, коментира още тя. Петрова каза, че темата трябва да се обсъди с председателя на Общинския съвет. Страхуват се хората да продават билети, обобщи Теменужка Петрова.

Директорът на "Градски транспорт" за продажбата на билети от шофьори: Да се гледа като алтернатива

Темата за продажба на билети и от водачите в градския транспорт във Варна е отворена. Предстоят много разговори и подробности за изчистване. Това подчерта в ефира на Радио Варна и предаването "Новият ден" директорът на "Градски транспорт" Николай Антонов. Според него решението на Общинския съвет трябва да се разглежда като алтернатива за покупка на билет. Антонов коментира обществения отзвук след обявяването на решението така: "Има малко забавяне в информацията, както и недоразбиране и неясноти в цялостния процес". За да стане факт решението на ОбС, трябва да бъде подписано споразумение между ТАСРУД и "Градски транспорт", поясни Антонов.

Във връзка с идеята да се върнат контрольорите, които да могат да продават също билети, по подобие на градския транспорт в Бургас, Николай Антонов заяви: "Там нещата са различни, защото приходите от билети отиват в едно дружество. Всяка община решава как да бъде организирано това".

Николай Антонов изрази категоричното си мнение, че основно задължение на водача е да осигурява безопасен превоз на пътниците. "Шофьорът, който е на работното си място, трябва да има видимост. Ако застанат до него един или двама пътници, които искат да си купят извънреден билет, те биха затруднили видимостта му", подчерта Антонов. Напрегнат и дълъг е работният ден на шофьорите от градския транспорт във Варна, каза още той. 

35 са свободните работни места за шофьори в градския транспорт на Варна. През летния период голяма част от водачите са заети сезонно в туристическия бранш и затова бройката е плаваща. 

CHF CHF 1 2.11441
GBP GBP 1 2.21674
RON RON 10 3.84726
TRY TRY 100 3.99948
USD USD 1 1.68956