Максимум 300 лева неустойка иска да ни плаща енергото, ако ни остави за дълго без ток
Варна<+> 24.10.2013 15:52
За горна граница на част от неустойките, които да плаща на клиентите си, настоява дружеството „Енерго-Про“, доставящо ток в Североизточна България. То не иска да плаща повече от 300 лева, ако се докаже, че по негова вина потребителят е останал за няколко дни без ток. Това стана ясно по време на изнесеното във Варна заседание на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране, която публично обсъди общите условия.
В документа е записано, че при доказано неспазване на сроковете от страна на енергото, то плаща неустойка от 10 лева за всеки 24 часа закъснение, но не повече от 300 лева. В случай че потребителят остане повече от 24 часа без електричество, компанията е длъжна да му плати първоначално 30 лева и по 20 лева за всеки следващ период от 12 часа без осигурен ток. И тук горната граница е 300 лева.
От енергийния регулатор отказаха да приемат искането на „Енерго-Про“ с мотива, че то не е обосновано. „Защо горната граница е 300, а не 3000 лева“, попита един от членовете на комисията.
По същите причини регулаторът отхвърли предложението на енергото потребителите с изключен ток да плащат по 100 лева глоба, в случай че отново неправомерно са възстановили електрозахранването на обекта.
„Енерго-Про“ настоява още да може да прекъсва тока на клиентите си при просрочие от 10 дни, а не от 20, както предлагат от комисията. „Считаме, че 20 дни е прекомерно дълъг период и би затруднил ликвидността на дружеството“, заяви председателят на УС на „Енерго-Про Продажби“ Пламен Стефанов.
Отговорът на ДКЕВР бе, че очакват смислен анализ на това искане. „От една страна, оборотният капитал, включен при ценообразуването, касае по-голям период от време. От друга – събираемостта от битовите потребители е сравнително висока“, коментира Анжела Тонева, председател на ДКЕВР. /dariknews.bg
В документа е записано, че при доказано неспазване на сроковете от страна на енергото, то плаща неустойка от 10 лева за всеки 24 часа закъснение, но не повече от 300 лева. В случай че потребителят остане повече от 24 часа без електричество, компанията е длъжна да му плати първоначално 30 лева и по 20 лева за всеки следващ период от 12 часа без осигурен ток. И тук горната граница е 300 лева.
От енергийния регулатор отказаха да приемат искането на „Енерго-Про“ с мотива, че то не е обосновано. „Защо горната граница е 300, а не 3000 лева“, попита един от членовете на комисията.
По същите причини регулаторът отхвърли предложението на енергото потребителите с изключен ток да плащат по 100 лева глоба, в случай че отново неправомерно са възстановили електрозахранването на обекта.
„Енерго-Про“ настоява още да може да прекъсва тока на клиентите си при просрочие от 10 дни, а не от 20, както предлагат от комисията. „Считаме, че 20 дни е прекомерно дълъг период и би затруднил ликвидността на дружеството“, заяви председателят на УС на „Енерго-Про Продажби“ Пламен Стефанов.
Отговорът на ДКЕВР бе, че очакват смислен анализ на това искане. „От една страна, оборотният капитал, включен при ценообразуването, касае по-голям период от време. От друга – събираемостта от битовите потребители е сравнително висока“, коментира Анжела Тонева, председател на ДКЕВР. /dariknews.bg
![]() |
1 | 2.09269 |
![]() |
1 | 2.26763 |
![]() |
10 | 3.86688 |
![]() |
100 | 4.17071 |
![]() |
1 | 1.66213 |
Последни новини
- 14:16 Хванаха марихуана за 472 000 лв. на Капитан Андреево
- 14:08 От захарта до кашкавала: Как се промениха цените в потребителската кошница
- 13:59 Фентанил за десетки хиляди дози задържан при акция на ГДБОП
- 13:51 Жена подаде сигнал в полицията, че мъжът ѝ е удушил котка
- 13:43 Звездата на Лудогорец се насочва към Серия "А". Швед пък е на крачка от трансфер в Разград
- 13:36 Владислав Горанов: Левове ще могат да се обменят до безкрай
- 13:29 Съпругата на Кание Уест дебютира с нова визия
- 13:21 Разкриха причината за ненадейната смърт на 28-годишна порнозвезда