“Арменска врътка” или как се опитват да превърнат варненци в заложници на Транстриумф

Варна<+> 30.10.2013 19:02

От няколко дни върви ,,планирана” истерия на служители на “Транстриумф”. Планирана, защото обслужва единствено и само интересите на собственика на транспортната фирма; истерия, защото не почива на здрав разум и факти.

От повече от година се знае че ,,Градски транспорт” трябва да е главен оператор на транспорта във Варна, а всеки частен превозвач ще има възможност да участва в конкурс и да спечели дадена линия като подизпълнител. Това бе заложено в условията за финансиране на новите автобуси. Какво обаче се случи тогава? Г-н Шикариан, управител и собственик на дългогодишният монополист Транстриумф, се опита да продаде фирмата си на община Варна срещу скромните 20 милиона. Тази ,”врътка” обаче не мина – общинските съветници се осъзнаха и, противно на очакванията, порязаха мераците на господина.

В момента същият господин изкарва всички свои служители и ги подтиква към стачки и безредици, като мотив за това им изтъква че щели да останат без работа. Събират се подписи в автобусите, като на гражданите, клиенти в тях, се разказват небивалици – как щели да уволнят служителите, как за кондукторите (противно на практиката във всеки нормален град, превърнати в билетопродавачи) щяло да има изискване за възраст и за западен език.

Интересно няма ли да искат и две висши образования, от които едното задължително медицинско? С тези и други подобни лъжи убеждават гражданите, които пътуват с градски транспорт да се подписват под подписката. Другият мотив, изтъкван от видния арменец, е да се гарантира работата на “Транстриумф”. Нека обърнем внимание на това. “Транстриумф” е частна фирма и по нищо не се различава от кварталната фурна, но кварталната фурна не иска от общината да й гарантира изкупуването на ежедневната продукция от понички, при това за 10 години напред . Не го иска кварталната бакалия, не го иска и никой друг собственик на частен бизнес .

Февруарските протести, заляли цялата страна, бяха основно срещу монополите. А тук сега, на местно ниво, нагли бизнесмени се опитват да изнудват градската управа, да държат гражданите на Варна като заложници и да наложат монопол в транспорта. Защото какво друго освен монопол е искането да получи 45% от най-печелившите линии и то за срок от 10 години?

А на служителите на Транстриумф ще кажем следното – живеем в пазарна икономика и не е редно една частна фирма да получава общинска протекция, нито да налага монопол. Новите автобуси на Варна няма да се движат от автопилоти, а ще имат нужда от шофьори, от механици, от диспечери. Гражданите на Варна не се интересуват какво лого ще има автобуса, с който се придвижват, а се интересуват от качеството на услугата, която им се предлага. Така че ако “Транстриумф” предлага качествена услуга, то защо се притесняват, че няма да може да спечели договор за подизпълнител и да поеме линиите, които обслужва и сега? Ако не успее да предлага такава услуга, по логиката на пазарната икономика, в която за добро или лошо живеем, мястото ще се заеме от по-добър оператор. Нека позволим да има конкуренция, а не монополизация. /ovarna.bg

Писмо от Обединени варненци за Варна

CHF CHF 1 2.09763
GBP GBP 1 2.2774
RON RON 10 3.85476
TRY TRY 100 4.15529
USD USD 1 1.65608