Японци създадоха кораб на слънчеви батерии
Наука 19.12.2008 08:36
Първият товарен кораб, задвижван със слънчева енергия, беше пуснат на вода в Япония, съобщи АФП. Целта на Auriga Leader е да се намали разхода на гориво и вредните за природата емисии, когато автопроизводителите доставят по море своите стоки. Необичайният кораб е разработен от Yusen K.K. И беше пуснат на вода в западното пристанище Кобе.
Огромният кораб може да носи 6400 автомобила и е екипиран с 328 слънчеви панела на цена от 1.68 милиона долара. Очаква се корабът да доставя коли, които се изнасят от основния японски производител Тойота. Проектът е замислен преди световната икономическа криза, която принуди автопроизводителите да намалят драстично производството с намаляването на продажбите.
Корабът с водоизместимост 60.213 тона и дължина 200 м е оборудван със слънчеви батерии, които могат да създадат енергия с мощност до 40 киловата. Това покрива само 0.2% от енергийните му нужди, но производителите заявиха, че се надяват да увеличат процента. Оценките показват, че морският транспорт е отговорен за между 1.4% и 4.5% от глобалните емисии на парникови газове, но индустрията остава нерегулирана като цяло поради международната си същност.
В същото време Япония търси начин да намали зависимостта си от вносен петрол. Nippon Yusen, най-голямата японска морска компания, обяви, че възнамерява да намали потреблението си на петрол и емисиите на въглероден диоксид наполовина до 2010 година. /БГНЕС
Огромният кораб може да носи 6400 автомобила и е екипиран с 328 слънчеви панела на цена от 1.68 милиона долара. Очаква се корабът да доставя коли, които се изнасят от основния японски производител Тойота. Проектът е замислен преди световната икономическа криза, която принуди автопроизводителите да намалят драстично производството с намаляването на продажбите.
Корабът с водоизместимост 60.213 тона и дължина 200 м е оборудван със слънчеви батерии, които могат да създадат енергия с мощност до 40 киловата. Това покрива само 0.2% от енергийните му нужди, но производителите заявиха, че се надяват да увеличат процента. Оценките показват, че морският транспорт е отговорен за между 1.4% и 4.5% от глобалните емисии на парникови газове, но индустрията остава нерегулирана като цяло поради международната си същност.
В същото време Япония търси начин да намали зависимостта си от вносен петрол. Nippon Yusen, най-голямата японска морска компания, обяви, че възнамерява да намали потреблението си на петрол и емисиите на въглероден диоксид наполовина до 2010 година. /БГНЕС
![]() |
1 | 2.09538 |
![]() |
1 | 2.25352 |
![]() |
10 | 3.85758 |
![]() |
100 | 4.13982 |
![]() |
1 | 1.67825 |
Последни новини
- 21:27 Хороскоп за вторник, 29 юли 2025 г.
- 19:36 Арабин саботира следващия двубой на Усик
- 19:29 Германия се подготвя за разработка на дронове за удари дълбоко на вражеска територия
- 19:22 Арестуваха ветеран от НБА, заподозрян е в измама
- 19:16 Нов срок: До 15 октомври трябва да завърши ремонта между „Аспарухово“ и „Галата“
- 19:14 След побой пред магазин в Несебър: Мъж е в реанимация със счупен череп и мозъчна травма
- 19:07 Тръмп получи покана да стане първият президент на САЩ, посетил Сърбия от 45 г.
- 19:02 Продължават ремонтните дейности по тръбопровода във Варненското езеро