Първият слънчев самолет „кацна” в София
Наука 29.03.2012 18:50
Solar Impulse е първият и единствен самолет в света, задвижван изцяло от слънчева енергия, който осъществява полети както през деня, така и през нощта, без да използва гориво и да отделя вредни емисии. През 2010 г. самолетът направи първия си 24-часов полет, захранван единствено от слънцето. Вчера, 28 март, беше анонсирано, че през май т.г. Solar Impulse ще направи 48-часов полет от 2500 км, от Швейцария до Мароко, с междинно кацане в Мадрид за смяна на пилотите Бертран Пикар и Андре Боршберг, които са инициатори на проекта. Това ще бъде най-дългият полет на самолета досега и е подготовка за околосветския му полет през 2014 г.
На Международната изложба за Соларна енергия проектът Solar Impulse беше представен от инж. Мартин Гутсузян от Солвей Соди, който, освен за интересни подробности относно възникването на идеята и новаторския й дух, говори и за основните технически характеристики на самолета: размах на крилете – 63,4 м; дължина – 21,8 м; тегло – 1600 кг с 1 пилот на борда; максимална височина на полет – 8,5 км; площ на фотоволтаичните елементи – 200 кв. м; 4 акумулаторни батерии, които са в състояние да поддържат самолета в полет през нощта; средно дневен капацитет на производство на ел. енергия – 250 W/mh.
СОЛВЕЙ се включва в проекта от самото му начало през 2004 г. като главен технологичен спонсор и партньор, предоставяйки 25 приложения, 11 продукта и 6000 детайла. Химици и физици от лабораториите на СОЛВЕЙ в Германия, Белгия и Италия проектират и разработват иновативните технически решения въз основа на високо технологични материали. Този проект е пример за приноса на СОЛВЕЙ в сферата на устойчивото развитие и намирането на възобновяеми алтернативни енергийни източници.
На Международната изложба за Соларна енергия проектът Solar Impulse беше представен от инж. Мартин Гутсузян от Солвей Соди, който, освен за интересни подробности относно възникването на идеята и новаторския й дух, говори и за основните технически характеристики на самолета: размах на крилете – 63,4 м; дължина – 21,8 м; тегло – 1600 кг с 1 пилот на борда; максимална височина на полет – 8,5 км; площ на фотоволтаичните елементи – 200 кв. м; 4 акумулаторни батерии, които са в състояние да поддържат самолета в полет през нощта; средно дневен капацитет на производство на ел. енергия – 250 W/mh.
СОЛВЕЙ се включва в проекта от самото му начало през 2004 г. като главен технологичен спонсор и партньор, предоставяйки 25 приложения, 11 продукта и 6000 детайла. Химици и физици от лабораториите на СОЛВЕЙ в Германия, Белгия и Италия проектират и разработват иновативните технически решения въз основа на високо технологични материали. Този проект е пример за приноса на СОЛВЕЙ в сферата на устойчивото развитие и намирането на възобновяеми алтернативни енергийни източници.
![]() |
1 | 2.07868 |
![]() |
1 | 2.26605 |
![]() |
10 | 3.86291 |
![]() |
100 | 4.09891 |
![]() |
1 | 1.67008 |
Последни новини
- 19:24 Лондон и Берлин подготвят директна железопътна връзка през Ламанша
- 19:16 40-годишен кениец твърди, че е син на Илон Мъск
- 19:11 Северна Македония започва дело за законността на протокол от Договора за приятелство с България
- 19:08 Додик и Вучич обсъждат заедно външните и вътрешни атаки срещу тях
- 19:01 Гражданска война във Франция и Великобритания: Мрачната прогноза на проф. Дейвид Бец
- 18:53 От властта и лукса до затвора: Падението на бившата първа дама на Южна Корея
- 18:48 КЕВР проверява ВиК дружествата заради безводието
- 18:45 Орбан: Брюксел иска да изгради империя, един вид Съединени европейски щати