Откриха фосили от зъби на динозаври във Великобритания

Наука 15.04.2023 09:15 Снимка: ДНЕС+

Откриха фосили от зъби на динозаври във Великобритания

Вкаменелости на мистериозни зъби, открити на различни места във Великобритания, може би са от динозаври, съобщи Пи Ей мидия/ДПА. Данните са от изследване на специалисти от Природонаучния музей в Лондон, проведено с помощта на изкуствен интелект.

Учените смятат, че останките от зъби, открити в Оксфордшър, Глостършър и Дорсет, са принадлежали на динозаврите манираптори, най-ранните родственици на птиците.

Сред находките са и най-древните открити свидетелства за теризинозаврите, едни от най-загадъчните видове динозаври, представени в най-новия филм от вселената на "Джурасик свят", предаде БТА.

Специалистите от Природонаучния музей и от Бъркбек колидж са използвали изкуствен интелект за идентифициране на кои изчезнали животински видове са принадлежали откритите зъби. Учените са подали на компютрите данни за хиляди зъби от различни видове динозаври и са създали триизмерни модели на фосилите, за да установят принадлежността им.

Смята се, че манирапторите са обитавали Земята преди между 174 милиона години и 164 милиона години, в средния юрски период. По последни данни обаче някои динозаври може би са съществували почти 30 милиона години по-рано. Фосилите от този период са рядкост и се знае малко за произхода на тези динозаври.

Сред зъбите, които изследвахме, са и единствените фосили от троодон и теризинозавър, откривани някога в Обединеното кралство и най-древното доказателство за съществуването на тези динозаври на планетата, каза Саймън Уилс, докторант от Природонаучния музей в Лондон.