Основателят на Facebook и съпругата му даряват 30 млн. долара за борба с неграмотността
Наука 07.03.2018 10:43
Основателят на "Фейсбук" Марк Зукърбърг и съпругата му Присила Чан ще дарят 30 млн. долара на "Харвард" и Мазачузетския институт по технологии (МИТ) за инициатива, насочена към борбата с ниската грамотност сред децата в началния курс на обучение. Това съобщи във вторник в. "Бостън Глоуб".
Както отбелязва вестникът, образователната инициатива, която се нарича Reach Every Reader ("Достигни всеки читател") ще продължи пет години. В рамките й, университетите възнамеряват за разработят уеб-базиран инструмент, който да може да идентифицира онези деца от детските градини, които изпитват най-големи затруднения с четенето. Освен това иновацията ще позволи на определени учебни заведения, учениците от които изпитват най-сериозните трудности в четенето, да определят каква е причината и ще предложи методи, които учителите и родителите да прилагат, за да подобрят грамотността на малчуганите.
Инициативата също така се надява да измести темата за лошата грамотност на третокласниците, съсредоточавайки се върху по-малките ученици, тъй като според ръководителите на програмата, ранната намеса може да има много по-голям ефект върху превръщането на студентите в жадни за знания читатели и успели хора.
"Ако чакаме до трети клас ще е твърде късно. , , , Така пропускаме огромната възможност да им помогнем преди това ", коментира пред вестника Елизабет Сити, изпълнителен директор на "Достигни всеки читател" и старши преподавател в Харвардското висше училище по образование.
Позовавайки се на различни изследвания, Сити отбелязва, че ако един ученик не се научи да чете още в първи клас, то има 90% вероятност да се представи също толкова слабо в четвърти и 75% вероятност да продължи незадоволителното си представяне и в гимназията, оставяйки без висше образование.
В Масачузетс щатските власти, местните училищни системи и защитниците на ранното образование години наред изразяват безпокойството си относно ниската степен на грамотност. Последните резултати, публикувани миналата есен, показват, че по-малко от половината третокласници са успели да изпълнят или надхвърлят изискванията за грамотност. В Бостън този процент е още по-тревожен - едва 29%..
"Няма нищо по-значимо за един гражданин от умението да чете", заяви Джон Габриели, професор по медицина и технологии в МИТ и директор на Инициативата за интегрирано обучение. /БГНЕС
Както отбелязва вестникът, образователната инициатива, която се нарича Reach Every Reader ("Достигни всеки читател") ще продължи пет години. В рамките й, университетите възнамеряват за разработят уеб-базиран инструмент, който да може да идентифицира онези деца от детските градини, които изпитват най-големи затруднения с четенето. Освен това иновацията ще позволи на определени учебни заведения, учениците от които изпитват най-сериозните трудности в четенето, да определят каква е причината и ще предложи методи, които учителите и родителите да прилагат, за да подобрят грамотността на малчуганите.
Инициативата също така се надява да измести темата за лошата грамотност на третокласниците, съсредоточавайки се върху по-малките ученици, тъй като според ръководителите на програмата, ранната намеса може да има много по-голям ефект върху превръщането на студентите в жадни за знания читатели и успели хора.
"Ако чакаме до трети клас ще е твърде късно. , , , Така пропускаме огромната възможност да им помогнем преди това ", коментира пред вестника Елизабет Сити, изпълнителен директор на "Достигни всеки читател" и старши преподавател в Харвардското висше училище по образование.
Позовавайки се на различни изследвания, Сити отбелязва, че ако един ученик не се научи да чете още в първи клас, то има 90% вероятност да се представи също толкова слабо в четвърти и 75% вероятност да продължи незадоволителното си представяне и в гимназията, оставяйки без висше образование.
В Масачузетс щатските власти, местните училищни системи и защитниците на ранното образование години наред изразяват безпокойството си относно ниската степен на грамотност. Последните резултати, публикувани миналата есен, показват, че по-малко от половината третокласници са успели да изпълнят или надхвърлят изискванията за грамотност. В Бостън този процент е още по-тревожен - едва 29%..
"Няма нищо по-значимо за един гражданин от умението да чете", заяви Джон Габриели, професор по медицина и технологии в МИТ и директор на Инициативата за интегрирано обучение. /БГНЕС
![]() |
1 | 2.09606 |
![]() |
1 | 2.25768 |
![]() |
10 | 3.85476 |
![]() |
100 | 4.03485 |
![]() |
1 | 1.66539 |
Последни новини
- 19:10 Пламен Димитров, КНСБ: Има огромна вероятност за картел при цените на млечните продукти
- 19:03 Александър Вучич за евродепутатите на протест в Сърбия: Не трябваше да ги наричам измет
- 18:56 Киев поиска от съюзниците си 60 млрд евро за отбраната на Европа и Украйна през 2026 г.
- 18:48 Кремъл предупреди за страшни последствия от изпращането на западни войски в Украйна
- 18:40 Емануил Йорданов: Към този момент не виждам причина някой от МВР да подава оставка
- 18:33 Президентът на Киргизстан осъди нападението на Израел с ракетни удари в Доха
- 18:25 Мащабни протести започнаха във Франция
- 18:17 Западният печат: Ударът по Катар е голям стратегически риск за Нетаняху