Невромаркетинг или как да надникнеш в главата на избирателя
Наука 01.01.2019 17:07
Теорията не забранява т.нар. невромаркетинг да се употребява и за политическа реклама, каза пред БНР Стилян Георгиев от изследователския институт по невробиология на БАН.
„Практически може да се гледа всичко – видео, филм, политическо послание. Всеки комплексен стимул може да бъде изследван“.
По думите му технологията може да се използва за политическа реклама:
„Нямам информация някой да го прави. Но щом може, със сигурност някой го прави. Посланията стават много добре адресирани и може би на хората може да се повлияе много повече, отколкото примерно преди 20-30 години, да направят един или друг избор“.
Макар и официално да не се признава, източници на „Хоризонт“ от изследователските среди споделиха, че е имало запитвания дали може да се прави невромаркетинг и на политическите реклами от предизборните кампании. Георгиев успокоява, че дори политиците да се хванат за новата технология, страшно за избирателите няма:
„Преценяваме доколко успешно монтирана е била една телевизионна рекламата. Това не означава, че ние самите изработваме или манипулираме реклама“.
Стилян Георгиев обясни как действа технологията. Той слага на Радослав електроди на главата. Безобидното устройство е свързано с компютър, а на него ще бъде показана реклама. Апаратът ще измери вниманието на човека при определени моменти от рекламата:
„Ще поставя една джаджа. Това, което записваме и анализираме – най-вече следим кога вниманието на човек е било привлечено към определена част от рекламата и кога човек е бил по-отнесен. След всяко гледане ще знаем какво е текущото състояние на всички изследвани“.
След като видя рекламата Радослав сподели: „Може би повишаването на гласа – в началото и в края. Визуално – при смяната на кадрите също предизвиква вниманието“./бнр.бг
„Практически може да се гледа всичко – видео, филм, политическо послание. Всеки комплексен стимул може да бъде изследван“.
По думите му технологията може да се използва за политическа реклама:
„Нямам информация някой да го прави. Но щом може, със сигурност някой го прави. Посланията стават много добре адресирани и може би на хората може да се повлияе много повече, отколкото примерно преди 20-30 години, да направят един или друг избор“.
Макар и официално да не се признава, източници на „Хоризонт“ от изследователските среди споделиха, че е имало запитвания дали може да се прави невромаркетинг и на политическите реклами от предизборните кампании. Георгиев успокоява, че дори политиците да се хванат за новата технология, страшно за избирателите няма:
„Преценяваме доколко успешно монтирана е била една телевизионна рекламата. Това не означава, че ние самите изработваме или манипулираме реклама“.
Стилян Георгиев обясни как действа технологията. Той слага на Радослав електроди на главата. Безобидното устройство е свързано с компютър, а на него ще бъде показана реклама. Апаратът ще измери вниманието на човека при определени моменти от рекламата:
„Ще поставя една джаджа. Това, което записваме и анализираме – най-вече следим кога вниманието на човек е било привлечено към определена част от рекламата и кога човек е бил по-отнесен. След всяко гледане ще знаем какво е текущото състояние на всички изследвани“.
След като видя рекламата Радослав сподели: „Може би повишаването на гласа – в началото и в края. Визуално – при смяната на кадрите също предизвиква вниманието“./бнр.бг
![]() |
1 | 2.084 |
![]() |
1 | 2.25873 |
![]() |
10 | 3.86994 |
![]() |
100 | 4.07911 |
![]() |
1 | 1.67208 |
Последни новини
- 14:53 Черната пантера се завърна, кмет на тутраканско село бие тревога
- 14:51 След хиляди жалби от граждани: Софийската прокуратура разследва незаконните гонки в столицата
- 14:43 Responsible Statecraft: На Запад крият украинското участие във взривяването на "Северен поток"
- 14:38 Експлозии в Крим, поразена е железопътна инфраструктура в Джанкой
- 14:36 Какво питат на интервю за виза за участие в студентска бригада в САЩ?
- 14:29 Правителството ще предложи Мирослав Рашков за главен секретар на МВР
- 14:27 Полет от Лондон кацна аварийно на отдалечено летище в Русия
- 14:22 Срокът за възражение срещу изравнителните сметки за парно изтича на 31 август