Над Tomb Raider продължава да тегне “проклятие”?

Наука 16.01.2009 13:47

Суровият закон на бизнеса гласи – ако не носиш печалба, разговорът с теб е кратък. Никой не се интересува от извинения. Тридесет служители на калифорнийската Crystal Dynamics, която в момента се занимава с продуктите от серията Tomb Raider, са получили предизвестия за уволнение. Причината – оказалите се грешни прогнози за обемите на продажба на играта Tomb Raider: Underworld.

Според официалните данни, продажбите са толкова далеч от предварително планираните, че Eidos е била принудена да намали планираната си за годината печалба с цели 30 милиона долара.

Оказва се, че да си сред разработчиците на Tomb Raider изобщо не е шега работа. Проектът постоянно е под натиск. Първо Eidos го купи от прародителя – британската Core Design, която после беше разпродадена. В момента, след уволнението на тридесет души от персонала, Crystal Dynamics се озовава пред въпроса как да повиши популярността на серията, а от там да вдигне и продажбите й.

Според финансовия директор на Eidos Робърт Брент, Лара Крофт и Tomb Raider трябва да преминат през много съществен – забележете каква нова дума се появи в българския език – ребрандъринг. (Смяна на марката не звучи ли по-добре?) Като пример Брент посочва историята с Батман. Сагата “Тъмният рицар” напълно оправда очакванията на авторите си и върна в касите им повече пари, отколкото са вложили. А нали затова работят всички?

CHF CHF 1 2.09336
GBP GBP 1 2.24421
RON RON 10 3.85712
TRY TRY 100 4.11361
USD USD 1 1.66823