Музикалното онлайн пиратство е над 95%
Наука 19.01.2009 13:21
Над 95% от всички песни, свалени от интернет през миналата година, са били пиратски, сочи нов доклад на Международната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI).
От мрежата са свалени нелегално почти 40 милиарда песни за цялата година.
Само 1,4 милиарда е броят на песните, придобити легално, твърдят от IFPI.
Независимо от високия процент на пиратство, IFPI отбелязва ръст в продажбите на цифрова музика.
Пазарът се е увеличил с 25% спрямо 2007-а година, достигайки 3,7 милиарда долара.
Ръстът се дължи на ново поколение абонаментни услуги, социални сайтове и канали за слушане и сваляне на музика.
Наскоро анализаторите от Gartner обявиха, че музикалното CD е мъртво и препоръчаха на търговците на музика да се насочат към различни форми на онлайн дистрибуция.
Като пример за нови подходи от IFPI посочват услугите Nokia Comes With Music и MySpace Music, както и партньорствата на музикалната индустрия с интернет доставчици като TDC в Даниая, Neuf Cegetel във Франция, TeliaSonera в Швеция и BSkyB във Великобритания.
През 2008-а на цифровата музика се падат 20% дял от продажбите на целия музикален пазар, което е ръст от 5% спрямо предходната година, твърди IFPI.
Най-популярен в интернет през 2008 година е бил албумът Lollipop на американския рап изпълнител Лил Уейн, който е свален 9,1 милиона пъти. /technews.bg
От мрежата са свалени нелегално почти 40 милиарда песни за цялата година.
Само 1,4 милиарда е броят на песните, придобити легално, твърдят от IFPI.
Независимо от високия процент на пиратство, IFPI отбелязва ръст в продажбите на цифрова музика.
Пазарът се е увеличил с 25% спрямо 2007-а година, достигайки 3,7 милиарда долара.
Ръстът се дължи на ново поколение абонаментни услуги, социални сайтове и канали за слушане и сваляне на музика.
Наскоро анализаторите от Gartner обявиха, че музикалното CD е мъртво и препоръчаха на търговците на музика да се насочат към различни форми на онлайн дистрибуция.
Като пример за нови подходи от IFPI посочват услугите Nokia Comes With Music и MySpace Music, както и партньорствата на музикалната индустрия с интернет доставчици като TDC в Даниая, Neuf Cegetel във Франция, TeliaSonera в Швеция и BSkyB във Великобритания.
През 2008-а на цифровата музика се падат 20% дял от продажбите на целия музикален пазар, което е ръст от 5% спрямо предходната година, твърди IFPI.
Най-популярен в интернет през 2008 година е бил албумът Lollipop на американския рап изпълнител Лил Уейн, който е свален 9,1 милиона пъти. /technews.bg
![]() |
1 | 2.09336 |
![]() |
1 | 2.24421 |
![]() |
10 | 3.85712 |
![]() |
100 | 4.11361 |
![]() |
1 | 1.66823 |
Последни новини
- 10:44 Абе, кога станахме зверове, бе?! Колко струваше този ръчен багаж? 50 лв? Колко струваше човещината?
- 10:33 Пеевски: Комисията за противодействие на корупцията да бъде закрита
- 10:24 Фестивал „Порода - Любов“ ще събере във Варна приятели на животните
- 10:12 20% от служителите на НАСА ще напуснат
- 10:01 Ограничават движението на камиони над 20 тона в осем области у нас
- 09:51 Над 200 са загасените пожари за денонощие, фокус остава Струмяни
- 09:38 Високи температури на работното място! Какви права имаме
- 09:24 Хората, които редовно работят от вкъщи, са шест пъти по-склонни да работят в свободното си време